کد خبر : 266446 تاریخ : ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۷ اسفند - 16:47
سفرهای نوروزی، موج خطرناک کرونا را رقم می‌زند ابراهیم نکو / نماینده سابق مجلس

نوآوران آنلاین- ویروس کرونا در حال حاضر در همه کشورهای دنیا فراگیر شده است و همه دولت های دنیا به نحوی تلاش می کنند تا آسیب های این ویروس را به حداقل برسانند.

در حال حاضر کرونا ویروس به شدت در حال ستاندن جان افراد است و نگرانی های بسیاری در زمینه حفظ سلامت افراد جوامع ایجاد کرده است.

در کشور ما نیز این ویروس جولان می دهد و جوانان و حتی کودکان را گرفتار می کند. زمانی که کرونای چینی وارد کشور ما شد چنین بود که افراد سالمند بیش از سایر افراد  گرفتار می شدند، اما در شرایط کنونی که با ویروس جهش یافته کرونا مواجه هستیم باید به صراحت عنوان کنیم که همه سنین در معرض خطر هستند و حتی جوانان و کودکان بیش از سایرین مورد تهاجم ویروس جهش یافته کرونا قرار گرفته اند.

در چنین وضعیتی باید همه هشیار باشیم و از خطر کرونا غافل نشویم. کرونا همچنان خطر بزرگی برای جوامع انسانی در همه سنین محسوب می شود و تنها راهکاری که در حال حاضر در این زمینه پیش روی ماست، عدم ارتباط فیزیکی با یک دیگر است.

در آستانه عید نوروز به سر می بریم و بسیاری از خانواده ها به روال همیشه دورهم جمع می شوند و همین امر خطر ابتلاء به کرونا را چندین برابر افزایش می دهد.    

باید خانواده ها نوروز امسال از برگزاری هر گونه مجلس دورهمی اجتناب کنند تا از این گردنه حساس و خطرناک که کرونا ایجاد کرده است، عبور کنیم و تعداد مرگ و میرها و مبتلایان کاهش یابد.

زمان برای مهمانی و دورهمی زیاد است و باید در حال حاضر فقط به فکر حفظ سلامت مان باشیم.

زنجیره ابتلاء به کرونا فقط از طریق عدم ارتباط فیزیکی با دیگران قطع می شود و داروی درمانی خاصی ندارد.

اگر بتوانیم همین یک مورد را به درستی اجرا کنیم و موارد بهداشت فردی و عمومی را نیز مورد توجه قرار دهیم، تا حد زیادی از ابتلای افراد به این ویروس جلوگیری خواهد شد و در نهایت تعداد مرگ و میرها کاهش می یابد و شرایط بهتر می شود.

همچنین خانواده ها باید یک نکته بسیار مهم را مورد توجه قرار دهند که مسافرت های نوروزی عامل اصلی شیوع گسترده تر کرونا طی هفته های اخیر خواهند بود و موج خطرناکی از کرونا را رقم خواهند زد و بهتر است که خانواده ها در زمان بهتری به مسافرت بپردازند.