کد خبر : 266854 تاریخ : ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۰ فروردين - 04:01
افزایش نگران کننده کودکان اوتیسم منبع: بیزنس اینسایدر / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- طبق مطالعه ای که روی بیش از 7 میلیون کودک توسط محققان گروه روان پزشکی دانشگاه کمبریج با همکاری محققان انجام شده است، از هر 57 کودک (1.76 درصد) در انگلیس طیف اوتیسم دارند که به طور قابل توجهی بالاتر از گزارش قبلی است.

دانش آموزان سیاه پوست و چینی به ترتیب 26 درصد و 38 درصد بیشتر مبتلا به اوتیسم بودند و کودکان اوتیسم بسیار بیشتر با آسیب اجتماعی قابل توجهی روبه‌رو می شوند.

این تیم از داده های سرشماری مدارس از بانک اطلاعات ملی دانش آموزان که توسط وزارت آموزش و پرورش از افراد 2-21 ساله در مدارس با بودجه دولتی در انگلیس جمع آوری شده است، استفاده کرد.

از بیش از 7 میلیون دانش آموز مورد مطالعه 119،821 دانش آموز در سیستم آموزشی دولتی انگلیس تشخیص اوتیسم را در کارنامه خود داشتند که از این تعداد 21،660 دانش آموز نیز دارای مشکلات یادگیری بودند (1/18 درصد).

تحقیقات در پسران شیوع اوتیسم 2.8 درصدی و در دختران شیوع 0.65 درصدی را نشان دادند.

شیوع در دانش آموزان با نژاد سیاه 2.1 درصد یعنی کمترین میزان بود و در رومی/ایرلندی ها 0.85 درصد یعنی بیشترین میزان بود.

دانش آموزانی که سابقه اوتیسم در مدارس دارند 60 درصد بیشتر در معرض آسیب اجتماعی قرار دارند و 36 درصد کمتر انگلیسی صحبت می کنند. این یافته ها تفاوت های قابل توجهی در شیوع اوتیسم نشان می دهد، همان طور که در سیستم های رسمی مدارس در گروه های قومی و موقعیت جغرافیایی ثبت شده است.

محقق اصلی تحقیق ، دکتر Andres Roman-Urrestarazu از مرکز تحقیقات اوتیسم (ARC) و بهداشت عمومی کمبریج در دانشگاه کمبریج گفت: اکنون می توانیم مشاهده کنیم که اوتیسم بسیار شایع تر از آن است که قبلا تصور می شد. ما همچنین تغییرات قابل توجهی در تشخیص اوتیسم در اقلیت های قومی مختلف یافتیم. اگر چه دلیل این امر روشن نیست و تحقیقات بیشتری را می طلبد.

برآوردهای قبلی در مورد شیوع اوتیسم در انگلیس توسط همان گروه تحقیقاتی در کمبریج و بر اساس یک نظرسنجی در مدارس حاکی از آن بود که از هر 64 کودک (1.57 درصد) یک نفر اوتیسم است. مطالعه جدید، بر اساس سوابق مدرسه که معمولاً نسبت واقعی کودکانی را که از معیارهای تشخیصی برخوردار هستند دست کم می گیرد، افزایش قابل توجهی در شیوع اوتیسم در انگلیس نشان می دهد. محققان می گویند این افزایش احتمالاً به این دلیل است که طی سال های اخیر اوتیسم توسط والدین و مدارس بهتر شناخته شده است.

پروفسور "کارول براین" رئیس مشترک بهداشت عمومی کمبریج و استاد پزشکی بهداشت عمومی گفت: این مطالعه نشان می دهد که چگونه می توانیم مجموعه داده های بزرگ را به روشی دقیق و ارزشمند برای درک اوتیسم مورد استفاده قرار دهیم.

 

سه شنبه ۳۰ مارس ۲۰۲۱       

(برابر با ۱۰ فروردین ۱۴۰۰)