کد خبر : 266995 تاریخ : ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۵ فروردين - 18:10
مردم شعارهای عوام‌فریبانه را باور نمی کنند ابراهیم نکو / نماینده سابق مجلس

نوآوران آنلاین- بر کسی پوشیده نیست که مسائل معیشتی مهم ترین بخش زندگی هر فردی را تشکیل می دهند. در حال حاضر خانوارهای ایرانی به دلیل این که قادر نیستند از عهده تأمین ساده ترین و ضروری ترین نیازهای شان برآیند با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

یکی از علل اصلی بروز این سطح از مشکلات در شرایط کنونی عدم تحقق وعده های دولت است.

در زمان انتخابات شعارهای بسیاری در خصوص مسائل اقتصادی مردم مطرح شد، اما اکنون از هیچ کدام آن ها خبری نیست و این مردم هستند که در فقر دست و پا می زنند.

در حال حاضر مشکلات اقتصادی همچون ماری بر زندگی مردم چنبره زده اند و دولت نیز اقدامی در زمینه رفع مشکلات نمی کند.

هر از چند گاهی نیز به بهانه های مختلف شاهد بروز گرانی در سطحی وسیع هستیم و این عدم ثبات اقتصادی در کنار سایر مشکلات موجود موجب شده تا وضعیت واقعاً اسفباری برای خانوارهای ایرانی ایجاد شود.

در حال حاضر ما دیگر چیزی به نام قشر متوسط نداریم؛ چرا که بروز مشکلات اقتصادی گسترده موجب شده تا این قشر دچار فقر شوند.

بسیاری از سرپرستان خانوار در حال حاضر بسیار کمتر از خط فقر حقوق دریافت می کنند و این در تناقض با وعده هایی است که دولت در زمان انتخابات مطرح می کرد.

این مشکل همیشه مردم را تحت فشار قرار داده است که نامزدهایی که وارد رقابت های انتخاباتی می شوند بدون این که به اجرایی شدن یا نشدن وعده های شان توجه داشته باشند فقط شعار می دهند و توجهی به این ندارند که مردم با مشکلات بسیاری مواجه می شوند.

اکنون مجدد طی روزهای آتی با این وعده های زیبا مواجه خواهیم شد و نامزدهای انتخاباتی بهترین شعارها را می دهند و مردم را امیدوار می کنند، اما اکنون دیگر مردم این شعارها را باور نمی کنند.

در شرایط کنونی مردم نسبت به مسؤولان بدبین شده اند و این امر مشکلات بسیاری را به دنبال خواهد داشت. سر دادن شعارهای عوام فریبانه اکنون دردی درمان نخواهد کرد و نگرش جامعه را تغییر نخواهد داد؛ از این رو توصیه می شود که کاندیداها در رقابت های انتخاباتی، هوشمندانه تر و با درایت بیشتری عمل کنند.