کد خبر : 278050 تاریخ : ۱۴۰۰ جمعه ۲۴ ارديبهشت - 21:00
بازار سوت و کور خودرو فربد زاوه / کارشناس حوزه خودرو

نوآوران آنلاین- بازار خودرو این روزها بی رمق است و تقاضا برای خرید خودرو کاهش داشته است.

در تبیین چرایی این امر می توان به بازار ارز اشاره کرد. با توجه به این که خبری از سیر صعودی دلار طی روزهای اخیر نیست، می توان انتظار داشت خرید خودرو چندان برای مردم خوشایند نیست و منتظر کاهش قیمت بیشتر هستند.

رفتار خریداران در بازار طی هفته های اخیر نشان از آن دارد و سوت و کور بودن بازار خودرو ناشی از این است که انتظار می رود قیمت ها کاهش بیشتری را تجربه کنند.

در شرایط کنونی میزان معاملات بازار نسبت به قبل به شدت کاهش یافته و خبری از روزهای پررونق در بازار خودرو نیست.

البته در شرایط کنونی، کرونا موجب شده تا در همه بازارها شاهد کسادی معاملات باشیم، اما این رکود در بازار خودرو قابل توجه است و توجه همگان را به خود جلب می کند؛ چرا که تا کنون چنین نبوده است و در شرایط رکودی نیز معاملات صورت می گرفته اما بسیار کم بوده است؛ در حالی که اکنون همین میزان معاملات کم نیز صورت نمی گیرد.

به همین دلیل باید گفت به طور محسوسی در بازار خودرو رکود به چشم می خورد.

مشخص نیست تا چه زمانی این وضعیت تداوم داشته باشد، اما آن چه مشخص است این است که نرخ ارز در این قیمتگذاری بسیار مؤثر است و باید تا تثبیت آن منتظر بمانیم.

در آن زمان می توان گفت شرایط به کدام سو هدایت خواهد شد. اما اکنون نمی توان پیش بینی صحیحی از وضعیت آینده بازار ارائه داد.

طی سال های اخیر یکباره و به طور غیر قابل توجیهی قیمت خودرو در بازار افزایش یافت و به همین دلیل اکنون مشتریان از یک سو به دلیل رشد چندین برابری قیمت طی سال های اخیر دست از خرید کشیده اند و از دیگر سو نیز با توجه به این که قصد دارند کمتر زیان متحمل شوند منتظر مانده اند تا شرایط مشخصی حاکم شود و بازار به شرایط روزهای عادی بازگردد.