کد خبر : 562164 تاریخ : ۱۴۰۳ دوشنبه ۳ ارديبهشت - 17:55
تجهیز و آغاز فعالیت دبیرخانه کانون های اجتماع محور در منطقه ۲۱ سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲۱ از تجهیز و آغاز فعالیت دبیرخانه کانون های اجتماع محور و استقرار واحد سیار سازمان انتقال خون در منطقه در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

نوآوران آنلاین-به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ "احمد بهشتی" هفته سلامت را فرصت مغتنمی دانست و اهمیت جایگاه بسیار مهم سلامت و نقش مشارکت مردم و همکاری مجموعه نهادهای دولتی و غیردولتی به منظور ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان مطرح کرد و گفت: در همین راستا در سال ۱۴۰۳ اداره سلامت منطقه اجرای بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه مناسبتی اعم از هفته ملی سلامت، هفته بدون دخانیات، هفته سالمندان و... و برگزاری جشن ها، دورهمی ها، جشنواره غذا، همایش پیاده روی و... را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه روز جهانی و هفته ملی سلامت فرصت مناسبی است تا ضمن هم‌افزایی، در جهت دهی فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه سلامت، تا برای ساخت جوامعی سالم‌تر گام بردارند، افزود: همکاران ما در اداره سلامت با هدف آموزش و ارتقاء سلامت شهروندان، برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده تا با بهره‌گیری از مجموعه ظرفیت‌های درون و برون سازمانی و همچنین مشارکت‌های مردمی، اقدامات موثری در هفته سلامت صورت گیرد.

بهشتی در ادامه گفت: یکی از مهم ترین اهداف اجرای ویژه برنامه های سلامت محور در هفته سلامت، توسعه فرهنگ سلامت و اطلاع‌رسانی در راستای ارتقا سلامت شهر و شهروندان است. ضمن آنکه توسعه مشارکت‌های مردمی در راستای ارتقاء سطح سلامت شهر و شهروندان، توسعه زمینه همکاری‌های درون بخشی در اجرای برنامه‌های سلامت محور و معرفی یک قرن جایگاه سلامت در شهرداری نیز از دیگر اهداف هفته سلامت هستند.

وی در پایان یادآور شد: برپایی میز خدمت و ارائه خدمات سلامت محور به شهروندان از جمله: مشاوره روانشناسی، تغذیه، طب سنتی، مامایی، غربالگری قند و فشار خون و.... از دیگر خدمات اداره سلامت شهرداری منطقه به شهروندان در سال ۱۴۰۳ است.