کد خبر : 562209 تاریخ : ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت - 16:25
موشک «فالکون ۹» یک رکورد جدید را ثبت کرد موشک «فالکون ۹» روز ۲۳ آوریل، ۲۳ ماهواره اینترنتی «استارلینک» را به مدار زمین برد و رکورد سیصدمین فرود را برای مرحله اول خود رقم زد.

نوآوران آنلاین-

 

به نقل از اسپیس، یک موشک «فالکون ۹»(Falcon 9) با ۲۳ ماهواره اینترنتی «استارلینک»(Starlink) در ساعت ۶:۱۷ عصر به وقت منطقه زمانی شرقی از «پایگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال» فلوریدا بلند شد.

اولین مرحله فالکون ۹ حدود ۸.۵ دقیقه پس از پرتاب برای فرود عمودی به زمین بازگشت و روی سکوی شناور بدون سرنشین اسپیس‌ایکس در اقیانوس اطلس فرود آمد.

براساس توضیحات ماموریت اسپیس‌ایکس، این نهمین پرتاب و فرود برای این تقویت‌کننده ویژه بود و جالب‌تر این که این ماموریت، سیصدمین فرود را برای مرحله اول فالکون ۹ رقم زد.

موشک «فالکون ۹» یک رکورد جدید را ثبت کرد

اسپیس‌ایکس برای اولین بار در دسامبر ۲۰۱۵ یک موشک مداری را فرود آورد. در آن زمان، مرحله اول فالکون ۹ در پایگاه فضایی کیپ کاناورال به زمین نشست. استفاده مجدد از موشک اکنون برای اسپیس‌ایکس یک امر عادی به شمار می‌رود. به عنوان مثال، یکی از تقویت‌کننده‌های فالکون ۹ به رکورد ۲۰ پرتاب دست یافته است.

موشک «فالکون ۹» یک رکورد جدید را ثبت کرد

در پرتاب روز ۲۳ آوریل، مرحله بالایی فالکون ۹ به حمل ۲۳ ماهواره استارلینک به مدار پایین زمین ادامه داد و همان طور که برنامه‌ریزی شده بود، آنها را حدود ۶۵ دقیقه پس از پرتاب به مدار فرستاد.

این پرتاب، چهل و یکمین پرتاب سال برای اسپیس‌ایکس و بیست و هشتمین پرتاب سال برای ساخت شبکه ماهواره‌ای بزرگ و همیشه در حال رشد استارلینک بود. به گفته «جاناتان مکداول»(Jonathan McDowell) اخترفیزیکدان و ردیاب ماهواره، در حال حاضر نزدیک به ۵۸۰۰ ماهواره عملیاتی استارلینک در مدار پایین زمین وجود دارد./ایسنا