کد خبر : 91461 تاریخ : ۱۳۹۶ جمعه ۲۸ مهر - 19:42
قرص توهم زا باعث دزدی شد مرد میانسال که به جای قرص اعصاب قرص توهم‌زا خورده وبا ورود به انباری خانه‌ای به آنجا دستبرد زده بود، بازداشت شد .

نوآوران آنلاینهفته گذشته مردی با حضور در پلیس Police آگاهی تهران از سرقت Stealing دوچرخه فرزندش و یک گونی 20 کیلویی برنج از انباری خانه‌‌اش خبر داد.

شاکی به افسرتحقیق گفت: من فراموش کرده بودم انباری را قفل کنم. شب‌هنگام زمانی که برای گذاشتن وسایل دیگری به داخل انباری رفتم، متوجه باز بودن در و سرقت گونی برنج و دوچرخه شدم.

با شکایت او و تشکیل پرونده قضایی دردادسرای سرقت تهران، تحقیقات پلیسی برای دستگیری سارق آغاز شد تا این‌که ماموران دربازبینی دوربین‌های ساختمان و اطراف آن متوجه مردی میانسال شدند که دوچرخه و گونی برنج را در دست داشت و از آنجا خارج شد. جست‌وجوها ادامه داشت تا این‌که معلوم شد تصویر این متهم فراری با مرد میانسالی که در همان حوالی زندگی می‌کند، مطابقت دارد .

او تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و بازداشت شد. متهم میانسال در بازجویی پلیسی اظهاراتی ضد و نقیض بیان کرد. ماموران به تحقیق از خانواده وی پرداختند که معلوم شد وی به دلیل مشکلات مالی و خانوادگی مدتی بوده قرص اعصاب مصرف می‌کرده و چند بار هم خودزنی کرده است.

متهم در تحقیقات بعدی به افسر تحقیق گفت: من قصد سرقت نداشتم. آن روز قرص‌های اعصابم تمام شده بود، دوستم را در خیابان دیدم و او تعدادی قرص به من داد. نمی‌دانستم آن قرص‌ها توهم‌زا هستند. به همین دلیل آن را خوردم و وارد ساختمان شاکی شدم که در آن نیمه‌باز بود. بعد هم به گمان این‌که واردخانه خودم شدم، از انباری گونی برنج و دوچرخه‌ای را برداشتم. اشتباه کرده و تقاضای بخشش دارم.

با اعتراف این مرد، اموال سرقتی از او کشف و تحویل مالباخته شد .