چهار دهه پس از آن که “عباس علی آبادی“، وزیر نیروی وقت گفت: «سرمایهگذاری در صنعت آب و برق باید جذاب شود!». وزارت “جذابیت و لایف استایل“ (نیروی سابق!) از جدیدترین بسته پیشنهادی برای سرمایه گذاران در صنعت آب و برق کشور، رونمایی کرد. در این بسته، خدمات متنوع و جذابی از جمله تخفیف های بسیار بالا برای انواع پروتز و کاشت و لیفت و لمینت دندان و سفرهای تفریحی به کیش و قشم و سواحل دریازی خزر و ابیانه و ماسوله و بیابان های مصر و تخفیف های طلایی برای صبحانه سلف سرویس رستوران های لوکس به چشم می خورد! به گفته یکی از مسئولانِ این وزارتخانه، با بیان این که برخی از جذابیت های درنظر گرفته شدن برای سرمایه گذاران هم کلاً قابل بیان نیست و فقط هم به سرمایه گذاران واقعی، پس از ارسال فیش واریزیِ سرمایه گذاری های شان در دایرکت، نشان داده می شود، تاکید کرد: «به قول قدیمی های مان؛ شنیدن کی بود مانند دیدن؟».
علی زراندوز
چهار دهه پس از آن که “عباس علی آبادی“، وزیر نیروی وقت گفت: «سرمایهگذاری در صنعت آب و برق باید جذاب شود!». وزارت “جذابیت و لایف استایل“ (نیروی سابق!) از جدیدترین بسته پیشنهادی برای سرمایه گذاران در صنعت آب و برق کشور، رونمایی کرد. در این بسته، خدمات متنوع و جذابی از جمله تخفیف های بسیار بالا برای انواع پروتز و کاشت و لیفت و لمینت دندان و سفرهای تفریحی به کیش و قشم و سواحل دریازی خزر و ابیانه و ماسوله و بیابان های مصر و تخفیف های طلایی برای صبحانه سلف سرویس رستوران های لوکس به چشم می خورد! به گفته یکی از مسئولانِ این وزارتخانه، با بیان این که برخی از جذابیت های درنظر گرفته شدن برای سرمایه گذاران هم کلاً قابل بیان نیست و فقط هم به سرمایه گذاران واقعی، پس از ارسال فیش واریزیِ سرمایه گذاری های شان در دایرکت، نشان داده می شود، تاکید کرد: «به قول قدیمی های مان؛ شنیدن کی بود مانند دیدن؟».
***
چهل سال پس از آن که دبیر انجمن صنفی شرکتهای حملونقل ریلی مسافری و خدمات وابسته، از اجرای افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت قطارهای مسافری از نیمه دوم تیرماه ۱۴۰۴ خبر داد، یکی از مسئولان این انجمن صنفی، از تازه ترین نرخ های قطار در سال 1444 رونمایی کرد. به گفته این مقام مسئول، چون نرخ بلیت کوپه های قطار بسیار بالا بوده و تقریباً به جز اقشار بسیار ثروتمند، کسی نمی تواند وارد قطار شود؛ برخی تسهیلات و تمهیدات برای سفر همراه قطار برای اقشار دیگر جامعه نیز در نظر گرفته شده است. این مقام مسئول در این باره بیان کرد: «خوشبختانه نرخ سوار شدن به باربند قطار، نرخ آویزان شدن از میله های اطراف قطار، نرخ ایستادن روی پله های ورودی هر واگن و نرخ دویدن پشت سر قطار، به حدی ناچیز و عادلانه است که تقریباً بیشتر اقشار جامعه می توانند از این خدمات برای سفرهای خاطره انگیز و فراموش نشدنی شان با قطار استفاده کنند!».
***
چهل سال پس از آن که “سید عباس صالحی“، وزیر فرهنگ وقت ایران بیان کرد: «اگر صدای ملت را بشنویم، انسجام ادامه خواهد داشت». یکی از نخبگان علمی کشور اعلام کرد موفق به ساخت سمعک مخصوصی برای برخی از مسئولان شده که هنوز بعد از 40 سال، موفق به شنیدن صدای ملت نشده اند! این نخبه علمی با حضورِ یکی از مسئولان کم شنوایِ صدایِ ملت، این سمعک را در حضور خبرنگاران آزمایش کرد. در این آزمایش، مقام مسئول داوطلب پس از گذاشتن سمعک مورد نظر، در کمال شگفتی اعلام کرد سرانجام توانسته صدای ملت را بشنود؛ اما به محض این که رفت و روی صندلی مدیریتش نشست، دوباره صدای ملت را نشنید و سمعک ابداعی نخبه جوان کشور هم ناگهان دود کرده و پُکید!
پس از این رویداد بود که نخبه علمی و سازنده این سمعک اعلام کرد تازه متوجه شده در مورد نشنیدن صدای ملت، ایراد از گوش برخی مسئولان نیست بلکه از صندلی مدیریت شان است و برای چهل سال آینده، رفت دنبال ساخت صندلی مدیریتی که روی شنوایی فردی که به آن تکیه می زند، تأثیری نداشته باشد!