بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
بخش انرژی کشور نیازمند تحول بنیادین است
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
کد خبر: 104344 | تاریخ : ۱۳۹۶/۸/۱۵ - 11:55
 فروش

فروش "دمپایی لاانگشتی خارجی" به قیمت ۲۵۰ هزار تومان! + عکس

یکی از فروشگاه‌های معروف فروش اینترنتی کشورمان اقدام به عرضه و فروش "دمپایی لاانگشتی" یک شرکت برند کانادایی با قیمت ۲۴۹ هزار تومان کرده است!

نوآوران آنلاین- طی سالهای اخیر شاهد جولان و عرضه افسارگسیخته کالاهای "برندهای معروف جهانی" در کشورمان بوده‌ایم به‌گونه‌ای که با وجود تاکید تمام مسئولان ارشد نظام بر لزوم تقویت تولید ملی و فرهنگ‌سازی برای مصرف کالاهای ایرانی، ایجاد شعب مختلف برندهای معرف جهانی در سطح کلان‌شهرهای کشورمان عملاً نقش تعیین‌کننده‌ای در انحراف فرهنگ مصرفی خانوارهای ایرانی از مصرف تولیدات ملی به سوی مصرف کالاهای برند خارجی داشته است.

متاسفانه طی این سالها در کنار ایجاد شعب و نمایندگیهای رسمی برندهای جهانی در کشورمان در سایه غفلت مسئولان امر، شاهد عرضه سهل و آسان این محصولات لوکس وارداتی در قالب "فروش‌‌ اینترنتی" از طریق سایتهای فروشگاهی در فضای مجازی نیز بوده‌ایم به‌گونه‌‌ای که در حال حاضر سهم این فروشگاه‌های اینترنتی در ترویج، تسهیل و فرهنگ‌سازی برای مصرف کالاهای لوکس و برند، کمتر از تاسیس نمایندگی‌های رسمی این برندها در کشورمان نبوده است.

نگاهی به صفحات عرضه کالاهای برند وارداتی در این فروشگاه‌های اینترنتی، به‌روشنی گویای تاثیر بسزای آنها در ریل‌گذاری و فرهنگ‌سازی برای مصرف‌گرایی، تجمل‌گرایی و تحریک به خرید کالاهای برند خارجی است.

یکی از سایتها و فروشگاه‌های معروف فروش اینترنتی که اتفاقاً دستی تمام در عرضه و فروش محصولات برند وارداتی دارد، اخیراً اقدام به فروش محصولات برند یک شرکت کانادایی در کشورمان کرده که با نگاهی به لیست اقلام چنین برندهایی می‌توان دید که مشابه باکیفیت تولید داخلی این کالاها در کشورمان به وفور موجود است و از سویی، قیمت‌های عجیب و غریب این کالاهای برند قابل تامل است.

یکی از اقلام برند کانادایی عرضه شده در این فروشگاه اینترنتی کشورمان، "دمپایی لاانگشتی" با قیمت 249 هزار تومان است!!

آیا واقعا عرضه و تبلیغ گسترده چنین کالاهایی و فرهنگ‌سازی برای بدترین نوع مصرفگرایی و "مانور اشرافیت" از طریق تبلیغ برای خرید کالاهای بی‌ارزش برند‌های خارجی با قیمت‌های گزاف، کم‌ترین مشابهتی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی برای مصرف کالاهای تولید داخل و تقویت بنیه تولید ملی در کشورمان دارد؟!

آیا چنین رویه‌های غلطی در فرهنگ‌سازی برای مصرف کالاهای لوکس و برند خارجی آن هم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان "اقتصاد مقاومتی؛ تولید ـ اشتغال" مزین شده و در حالی که کشورمان در شرایط سخت و رکود اقتصادی قرار دارد، کم‌ترین توجیهی می‌تواند داشته باشد؟!

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.