بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
بخش انرژی کشور نیازمند تحول بنیادین است
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
کد خبر: 124918 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۰/۱۱ - 13:34
بلای جان دختران دانش آموز!

بلای جان دختران دانش آموز!

نتایج یک پژوهش جدید نشان می دهد که پسران در مقایسه با دختران در آزمون های علمی عملکرد بهتری داشته و می توانند دانشجویان و دانش آموزان بهتری محسوب شوند زیرا این گروه توانایی بهتری در مدیریت استرس و اضطراب و نگرانی مربوط به آزمون را دارند.

نوآوران آنلاین-تیمی از پژوهشگران دانشگاه مینه سوتا در مطالعات خود دریافتند که نوع واکنش و فاصله بین دانش آموزان دختر و پسر در امتحانات، بستگی مستقیم به تاکید و اصرار معلمین بر اهمیت این امتحانات دارد. در این پژوهش ها که به مدت یکسال ادامه داشت، 9 گروه مختلف از دانش آموزان دوره های زیست شناسی مقدماتی تحت مطالعه قرار گرفتند.فاصله بین دختران و پسران در نتایج به دست آمده از آزمون ها، ارتباط مستقیمی با افزایش یا کاهش تاکید بر اهمیت امتحانات داشت. در حقیقت هر چقدر بر اهمیت امتحانات تاکید شده و استرس بیشتری به دانش آموزان وارد شود، سطح بازدهی دختران، کاهش پیدا می کند.

 
 در این بررسی ها مشخص شد  که دانشجویان و دانش آموزان  دختر در دوره هایی که امتحانات و تست ها  شامل کمتر از نیمی از کل دوره درس می شد، عملکرد ضعیف تری داشتند. در ادامه پژوهشگران نحوه ارزشیابی را تغییر داده و سال تحصیلی را به سه قسمت تقسیم کرده و بر ارزش امتحانات گرفته شده تاکید بیشتر یا کمتری کردند. هدف از این عمل، مطالعه شکاف جنسیتی در نتایج به دست آمده بود.
 
سهویا کوتنر (Sehoya Cotner) استادیار دانشگاه مینه سوتا در این رابطه گفت: « فاصله بین دوگروه در نتایج به دست آمده از امتحانات، ارتباط مستقیمی با افزایش یا کاهش تاکید بر اهمیت امتحانات داشت. ما دریافتیم که هر چقدر بر اهمیت امتحانات تاکید شده و استرس بیشتری به دانش آموزان وارد شود، سطح بازدهی دختران، کاهش پیدا می کند.»
 
یکی از راه های از بین بردن این موضوع، کاهش میزان اهمیت امتحانات و ارزش گذاری بیشتر بر حوزه هایی مانند آزمون های کلاسی و تکالیف و امتحانات داخلی برای دختران است. در حقیقت با کاهش بار اضطراب و استرس دختران در مواجه با امتحانات می توان از شکاف ایجاد شده بین دو گروه دانش آموزان در عملکرد درسی پیشگیری کرد.
 
به اعتقاد سهویا کوتنر، نحوه مواجهه با این عملکرد ضعیف تر، کاهش سختی امتحانات و تاکید بر نقاط آسان تر نیست بلکه مطالعات ما نشان می دهد زمانی که دسطح اضطراب و استرس زنان در امتحانات پایین باشد، عملکرد آن ها قابل مقایسه و برابر با مردان است.
 
رویکرد فعالانه آموزشی (یادگیری فعال) که پژوهشگران بر آن تاکید دارند، شامل گنجاندن مواردی مانند سخنرانی های کلاسی، کارهای تحقیقی و فعالیت های گروهی می تواند فاصله بین دختران و پسران را در کسب نتایج موفقیت آمیز در امتحانات کاهش دهد. در حقیقت زنان به یادگیری فعال علاقه بیشتری نشان داده  و تمایل به ارزیابی های رسمی و تنوع فعالیت های مشارکت آمیز علمی دارند.
 
به گفته پژوهشگران، در نظر داشتن این موارد می تواند به بهبود عملکرد تحصیلی دختران منجر شده و سطح کیفی آموزشگاه ها، مدارس و دانشگاه ها را افزایش دهد. این موضوع به طور خاص در شاخه های علوم، فناوریف مهندسی و ریاضیات مشاهده می شود.
 
شرح کامل این پژوهش و نتایج به دست آمده از آن در مجله تخصصی Plos One منتشر شده و در اختیار پژوهشگران قرار دارد.
کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.