بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
بخش انرژی کشور نیازمند تحول بنیادین است
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
کد خبر: 127048 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۰/۱۹ - 21:25
شهرداری چقدر از طرح ترافیک گیرش می آید؟

شهرداری چقدر از طرح ترافیک گیرش می آید؟

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: طرح جدید ترافیک، شامل همه افراد می‌شود. این طرح نسبت به طرح گذشته، کارآمدتر است. در این طرح افراد می‌توانند با قیمت‌های نازل‌تر در این محدوده رفت و آمد داشته باشند.

نوآوران آنلاین-

قاسم میرزایی نکو، در خصوص طرح جدید ترافیک، بیان کرد: در طرح قدیمی حدود ۱۰۰ هزار نفر اجازه ورود به منطقه طرح ترافیک را داشتند و بعضی افراد هم مجوز ویژه و یا کارت شناور دریافت می‌کردند. اما در طرح جدید شرایطی ایجاد شده که هرکسی در محدوده ترافیک کاری دارد، می‌تواند وارد منطقه شود. در این طرح هر فردی کارت اعتباری دریافت می‌کند و برای ورود به طرح ترافیک باید کارت خود را شارژ کند. به جز ساعت‌های پیک که ورود همه افراد ممنوع است و تنها خدماتی‌های درجه یک طبق درجه‌بندی که صورت گرفته اجازه ورود دارند؛ مردم می‌توانند با قیمت های نازل تر در طرح ترافیک تردد داشته باشند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا ، وی در ادامه گفت: این طرح همه مردم را در برمی‌گیرد و هم چنین رانت‌هایی هم که در طرح قبلی در حین ارائه کار موجود بود را از بین می‌برد. در طرح قبلی ممکن بود بعضی افراد سوء استفاده‌هایی انجام دهند که در این طرح ممکن نیست. در زمان‌هایی هم که پیک آلودگی است و مشکلات ترددی داریم، بر اساس تصمیم شورای عالی ترافیک یا شورای مرتبط با مسائل زیست محیطی، این طرح تعطیل می‌شود. در این طرح نیز تمام دوربین های سطح شهر فعال است.

میرزایی درخصوص صرف درآمد حاصل از این طرح، بیان کرد: درآمد زیادی از این طرح حاصل نمی‌شود. جمع کل درآمدی که از فروش طرح به حدود ۱۰۰هزار خودرو به دست می‌آمد، مبلغی حدود ۳۰۰ میلیارد حاصل می‌شد در حالی که با این طرح این میزان هم قابل تحقق نیست و شاید حدود ۵ درصد در این حدود بالانس داشته باشد. این رقمی نیست که بشود با آن کاری را انجام داد، اما قرار بر این شده این رقم نیز مانند درآمد حاصل از طرح گذشته در کاهش آلودگی هوا و هم چنین رفع موانع ترافیکی به کار گرفته شود.

وی افزود: به منظور کاهش آلودگی هوا در این طرح در خصوص خودروهای برقی اقداماتی انجام شده و به جای پرداخت عوارض ۵۰درصدی، ۱۰ درصد پرداخت می‌کنند. این کار موجب تبلیغ این خودروها و تشویق مردم می شود.

میرزایی در خصوص آمادگی زیرساخت های شهری برای جابه جایی شایسته شهروندان، بیان کرد: از نظر من سیستم حمل و نقل روی زمین ما سطح بدی ندارد. افراد در هرکجای شهر می توانند از تاکسی یا موارد دیگر استفاده کنند منتهی هزینه های بالای این وسایل در بعضی از مواقع مانع استفاده از آن ها می شود. اما سیستم حمل و نقل زیرزمینی ما باید بر روی شاخه‌های اصلی‌اش کار شود. ای کاش هزینه های متفرقه زیادی که انجام شد، صرف مترو می شد می توانست امروز وضعیت بهتری را داشته باشد.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.