بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
نمایش «دیگری شبیه خودش» در تماشاخانه استاد مشایخی
بخش انرژی کشور نیازمند تحول بنیادین است
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
کد خبر: 139693 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۱/۱ - 13:11
 جنجال «سلطان» هندی در ایران

جنجال «سلطان» هندی در ایران

جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی در حالی به کار خود پایان داد که یک حاشیه اساسی گریبان متولیان این رویداد را گرفت. حاشیه و اتهامی به نام اهدای جایزه به فیلم مبتذل!

نوآوران آنلاین- هیئت داوران این رویداد جایزه تندیس بهترین بازیگر زن، دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد و همچنین بهترین کارگردانی را به فیلم «سلطان» از کشور هند اهدا کردند.

پس از 24 ساعت آرام آرام حواشی شروع شد و روز گذشته بخصوص در فضای مجازی پیام ها و یادداشت هایی در اعتراض به اهدای این جوایز منتشر شد، برخی مدعی بودند فیلم «سلطان» رابطه عاشقانه و نامشروع یک جوان با کشتی گیر زن است و نباید جوایز این جشنواره به چنین فیلم مبتذلی اهدا می شد.

همه چیز درباره سلطان هندی

«سلطان» فیلمی است به کارگردانی علی عباس ظفر محصول سال ۲۰۱۶ کشور هند که در آن سلمان خان بازیگر مشهور سینمای هندی همراه با آنوشکا شارما کوهلی نقش آفرینی می کنند و داستان آن درباره مردی است که عاشق دختری کشتی‌گیر در سطح حرفه‌ای می‌شود و به همین دلیل تصمیم می‌گیرد برای ثابت کردن خودش به دختر، وارد ورزش کشتی شود و تا پای گرفتن مدال المپیک برای کشورش هم پیش برود و در این مسیر اتفاقات تلخ و شیرینی رخ می دهد.

توضیحات رئیس جشنواره

موضوع این حواشی را با رییس جشنواره فیلم های ورزشی درمیان گذاشت و موضوع را پیگیری کرد، احسان شیعه که مسوولیت مدیریت شبکه ورزش سازمان صدا و سیما را هم بر عهده دارد، درباره این حواشی و ادعای اهدای جایزه به فیلمی مبتذل این گونه توضیح داد: اطلاق واژه «مبتذل» به فیلم «سلطان» از سینمای هند به کارگردانی فیلمساز مسلمانی به نام علی عباس‎ظفر و بازی سلمان خان، بازیگر مسلمان محبوب این کشور اطلاقی ناشی از بی اطلاعی و یا غرض ورزی است. فیلم «سلطان» که برنده 2 تندیس از مجموع بیش از 35 تندیس و دیپلم اهدا شده جشنواره شد – فیلمی است با موضوع ورزش و نقش آن در زندگی فردی و اجتماعی افراد که البته به سیاق اکثر فیلم‎های تولید بالیوود حاوی داستانی عاشقانه (از نوع عشق‎های با حجب و حیای شرقی و فاقد جنبه‎های اروتیک) نیز هست به طوری که فیلم برای اخذ مجوز نمایش از اداره کل نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، نیازمند کمترین اصلاحات (صرفا حذف چند صحنه موزیکال معمول در سینمای هند) بود و تقریبا به طور کامل در جشنواره به نمایش درآمد.

او همچنین این اتهام که سازندگان فیلم از نمایش و گرفتن جایزه در جشنواره بی اطلاع بوده اند هم گفت: اتهام «بی‎اطلاعی سازندگان فیلم‎های هندی از نمایش فیلم‎هایشان در این جشنواره» نیز مانند سایر مطالب ناشی از بی‎اطلاعی نویسنده از قواعد حاکم بر جشنواره است؛ تمامی آثار متقاضی حضور در جشنواره، از جمله آثار بین المللی، پس از صدور فراخوان، با تکمیل فرم درخواست، فیلم ها و عکس های خود را به دبیرخانۀ جشنواره ارسال کرده اند. فیلم «سلطان» نیز از جمله این آثار است که تهیه کنندۀ آن ضمن ارسال فرم درخواست حضور اثر خود، با انعقاد قراردادی (که در دبیرخانۀ جشنواره موجود است) مجوز لازم برای نمایش محدود فیلم در جشنواره را نیز، صادر نموده است.

شیعه تاکید کرد: علت عدم حضور عوامل این فیلم ها در مراسم اختتامیه به دلایل اقتصادی برمی گردد، از آنجا که جشنواره با بودجه اندک بخش خصوصی برگزار شد و برخلاف سایر جشنواره های دولتی فاقد بودجه لازم برای دعوت و پذیرایی از میهمانان خارجی بود، لذا با وجود علاقۀ بسیاری از صاحبان آثار خارجی، ازجمله عوامل سازندۀ فیلم سلطان به حضور در آیین اختتامیۀ جشنواره، صرفاً به دعوت از مسئولان سفارتخانه های کشورهای متبوع بسنده کرده و حضور مهمانانی، از جمله سفیر محترم کشور فیلیپین و مقام‎ها و مسئولان طراز اول سفارتخانه‎های ترکیه، هند، پاکستان، چین و ...در این مراسم به همین دلیل بوده است.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.