بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
نمایش «دیگری شبیه خودش» در تماشاخانه استاد مشایخی
بخش انرژی کشور نیازمند تحول بنیادین است
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
کد خبر: 153173 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۱/۱۶ - 20:06
مشارکت فعالانه بانک‌ها در نوسازی ناوگان حمل و نقل

مشارکت فعالانه بانک‌ها در نوسازی ناوگان حمل و نقل

رییس کل بانک مرکزی از مشارکت بانک ها در نوسازی ناوگان‌های حمل و نقل و کمک به ایجاد اشتغال با اجرایی شدن این طرح خبر داد.

نوآوران آنلاین-

رییس کل بانک مرکزی در «همایش طرح های نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای، درون شهری و اشتغال‌زایی»، از مشارکت بانک ها در نوسازی ناوگان های حمل و نقل و کمک به ایجاد اشتغال با اجرایی شدن این طرح خبر داد.

ولی اله سیف صبح امروز با حضور در «همایش طرح های نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای درون شهری و اشتغال زایی»، ضمن تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی در خصوص مشارکت نظام بانکی در اعطای تسهیلات به منظور نوسازی ناوگان حمل و نقل گفت: خوشبختانه نظام بانکی علی‌رغم محدودیت های پیش رو تلاش کرده است در ایجاد اشتغال و نیز حمایت از تولید و تحرک بخشی به فعالیت های تولید، نقش مهمی را ایفا کند.

وی در خصوص مدل تامین مالی به کار رفته در نوسازی ناوگان حمل و نقل عنوان کرد: مدل تأمین مالی در نظر گرفته شده برای این طرح، نیمی به واسطه منابع ریالی و نیمی از محل منابع ارزی است. در بخش ریالی خریدار کامیون با دریافت تسهیلات از شبکه بانکی، اقساط مرتبط با قیمت تمام شده را پرداخت می‌کند؛ همچنین در بخش ارزی نیز، پرداخت ها مستقیماً از سوی وزارت نفت و از محل صرفه جویی ها انجام می شود.

به گفته سیف در بخش ارزی نیز از خطوط فاینانس اعتباری استفاده خواهد شد و در حال حاضر با هماهنگی‌های به عمل آمده میان نظام بانکی و بانک مرکزی این طرح آماده اجراست.

رییس شورای پول و اعتبار درخصوص میزان نیاز ارزی برای هر دستگاه اتوبوس درون شهری با هدف نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل کشور اظهار کرد: برای هر دستگاه اتوبوس درون شهری حدود ٩٥ هزار یورو نیاز ارزی وجود دارد؛ براین اساس ٥٠ درصد از قیمت تمام شده و پس از کسر مالیات بر ارزش افزوده، در قالب اقساط ارزی توسط وزارت نفت در وجه شرکت فروشنده پرداخت می شود. در خصوص تأمین مالی مرتبط با سهم ریالی نیز ۳۰ درصد آن از طریق دریافت تسهیلات از نظام بانکی و ۲۰ درصد نیز به عنوان پیش پرداخت از سوی خریدار انجام می شود. همچنین دوره بازپرداخت تسهیلات برای خریدار ۶۰ ماهه با نرخ سود ۱۸ درصد و اقساط ماهیانه حدود ۲.۵ میلیون تومان است.

وی در ادامه افزود: نیاز ارزی برای خرید هر دستگاه اتوبوس برون شهری هم حدوداً همان، حدود ۹۵ هزار یورو و با قیمت تمام شده ۹۰٠ میلیون تومان است که دوره بازپرداخت تسهیلات ٦٠ ماهه با نرخ سود ١٨ درصد و اقساط ماهیانه ٦.٥ میلیون تومان برای این وسیله نقلیه در نظر گرفته شده است. همچنین نیاز ارزی برای خرید هر دستگاه کامیونت ١٥ هزار و ٥٠٠ یورو و قیمت تمام شده آن ١٢٠ میلیون تومان است که از این میان ٦٠ درصد به صورت ارزی، ٢٥ درصد آن در قالب تسهیلات از سوی نظام بانکی و ١٥ درصد نیز به صورت پیش پرداخت از سوی خریدار تامین می شود. علاوه بر این بازپرداخت اقساط تسهیلات برای کامیونت ۳۶ ماهه با نرخ سود ١٨ درصد و با اقساط ماهیانه ١ میلیون و١٠٠ هزار تومان خواهد بود. لازم به ذکر است نیاز ارزی برای خرید مینی بوس ، ۱۸ هزار یورو و قیمت تمام شده ۱۴۰ میلیون تومان است. که البته ۱۵ درصد قیمت تمام شده به صورت پیش پرداخت توسط خریدار و ۳۰ درصد از قیمت کل از طریق تسهیلات بانکی تامین می شود. همچنین دوره بازپرداخت برای تسهیلات بانکی ۳۶ ماه با نرخ سود ۱۸ درصد و قسط ماهیانه ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.