بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
بخش انرژی کشور نیازمند تحول بنیادین است
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
کد خبر: 166967 | تاریخ : ۱۳۹۶/۱۲/۲۴ - 18:04
چرا به سفر می‌رویم؟

چرا به سفر می‌رویم؟

«تخفیف‌های ویژه در اقامت» و «آشنایی با فرهنگ و مردم» از اصلی‌ترین و مهم‌ترین انگیزه‌های مسافران امروز جهان در انتخاب مقصد است، اما جز این‌ها عوامل دیگری هم در سفر مردم نقش دارد.

نوآوران آنلاین-تحقیق «تریپ ادوایز» از ده‌ها هزار مسافر و هتلدار در سراسر جهان به یافته‌هایی درباره‌ی انگیزه‌های سفر و دلایل انتخاب مقصد رسیده که مشخص می‌کند؛ تقریبا نیمی از مسافران جهان برای این مقصدِ سفر انتخاب می‌کنند که قصد دارند با فرهنگ و مردم آن کشور خاص آشنا شوند.

این پررنگ‌ترین علتی است که بیشتر گردشگران خارجی را در سال‌های اخیر و پس از انتشار عمومی داده‌هایی از اقوام، فرهنگ و مهمان‌نوازی مردم ایران، راهی کشورمان کرده است.

گزارش تحقیقی تریپ ادوایزر (TripAdvisor) که از محبوب‌ترین سایت‌های کاربر محور سفر است و نظرات کاربران آن در رتبه‌بندی‌های جهانی نقش دارد، نشان می دهد؛ دومین علتی که مسافران را به انتخاب مقصد مجاب کرده، «تخفیف‌ها و قیمت‌های مناسب اقامت» بوده است. تقریبا یک پنجم مسافران جهان به این موضوع اهمیت زیادی می‌دهند.

«تبلیغات» که ایران سال‌هاست از نبود آن رنج می‌برد، اما حاضر نیست بودجه‌ای برای آن بگذارد تا کمی نگاه سیاسی دنیا را تغییر بدهد، سومین انگیزه گردشگران هنگام انتخاب مقصد به شمار می‌آید. یک پنجم گردشگران جهان برای این سفر می‌کنند که قبلا در تلویزیون یک شو تبلیغاتی از آن مقصد دیده‌اند.

اما در یک گزارش تحقیقی دیگر که کار همین وب‌سایت گردشگری است و در سال ۲۰۱۶ منتشر شده، پس از پرسش از ۴۴ هزار مسافر و هتلدار ۱۰ دلیل مهم را در انتخاب مقصد سفر تعیین کرده که ۳۱ درصد آشنایی با فرهنگ، جامعه و مردم، ۲۲ درصد نرخ و تخفیف‌های ویژه محل اقامت و ۲۰ درصد آب و هوا نقش داشته که از مهم‌ترین دلایل سفر نیز به شمار می‌آید.

اما عوامل موثر دیگر در انتخاب مقصد سفر، ۱۶ درصد توصیه دوست و آشنا، ۱۶ درصد پرواز مستقیم و نرخ مناسب آن، ۱۵ درصد حضور فامیل و دوست در آن منطقه، ۱۴ درصد تعطیلات ارزان، ۱۲ درصد سن مناسب همراهان، ۱۱ درصد روابط خانوادگی و ۱۰ درصد قیمت خوب برای مقاصد لوکس بوده است.

داده‌های این گزارش‌های تحقیقی که براساس نظر مسافرانی با فرهنگ‌های متنوع از سراسر جهان تهیه شده، هرچند ممکن است در هر کشور  به خاطر شیوه و فرهنگ منحصر به فرد سفر، رتبه بندی‌ها  و درصدهای آن کمی جابه‌جا شود، اما با توجه به ثبت آمارها براساس سلیقه‌های مختلف مردم جهان، کلیات آن می‌تواند در برنامه‌ریزی‌ها موثر باشد.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.