بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
بخش انرژی کشور نیازمند تحول بنیادین است
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
کد خبر: 168939 | تاریخ : ۱۳۹۷/۳/۶ - 14:57
نگذارید مردم برای دیدن واقعیت به ماهواره پناه ببرند
مارال فرجاد:

نگذارید مردم برای دیدن واقعیت به ماهواره پناه ببرند

مارال فرجاد که اولین حضورش در کار مناسبتی در سریال رمضانی «رهایم نکن» است درباره تلویزیون و فضای آن می‌گوید: تلویزیون فضای سفت و سختی دارد برای همین است که بازی‌های ما در آنجا مصنوعی است.

نوآوران آنلاین-این بازیگر درباره ایفای نقش در مجموعه «رهایم نکن» به کارگردانی محمد مهدی عسگرپور که به تازگی با مرگ این شخصیت به پایان رسیده است، گفت: من به دعوت خانم لیلا رنگرزان، دستیار کارگردان به این کار دعوت شدم و به طور کلی دوست داشتم که در کار آقای عسگرپور بازی کنم و زمانی که متوجه شدم آقای تارخ نقش مقابل من را ایفا می‌کند، بیشتر خوشحال شدم. بچه که بودم همیشه به ایشان و کارهایشان علاقه داشتم.

او درباره‌ کاراکتر خود گفت: نقش من نسبت به نقش‌هایی که پیش از این بازی کرده بودم، جالب بود و بالا و پایین داشت. اما نکته‌ای را در این کاراکتر در نظر گرفتیم و آن اینکه معمولا دخترانی که این تیپ را دارند، عشوه و لوندی بیش از حدی دارند اما ما کمی این ویژگی را از این کاراکتر گرفتیم؛ چرا که معتقد بودیم این کاراکتر می‌تواند یک دختر معمولی باشد اما به دلیل شرایط زندگی مجاب به اینگونه رفتارها شده است. از همان ابتدا عشوه این کاراکتر را زیاد کردیم اما رفته رفته به این نتیجه رسیدیم که آن را کم کنیم.

این بازیگر با اشاره به حضورش در عرصه بازیگری و اینکه از چه زمانی تصمیم به بازی در تلویزیون را گرفت، توضیح داد: از سال ۷۸ بازیگری را به شکل حرفه‌ای شروع کردم. در آن سال با سریال «حجربن‌عدی» آقای تاج‌بخش فنائیان در نقش سلما کارم را در تلویزیون شروع کردم. در تئاتر نیز با «باغ شبنم‌ها»ی آقای هادی مرزبان کارم را ادامه دادم. از سال ۷۸ تا ۹۱ نیز هر پیشنهادی می‌شد چه فیلم، چه سریال و چه تئاتر می‌رفتم. در آن سال‌ها دو، سه سریال طنز نیز به من پیشنهاد شد اما پدرم به من و خواهرم پیشنهاد داد که کارمان را با طنز شروع نکنیم چرا که هنوز شناخته نشده‌ایم و امکان دارد فقط با برچسب بازیگر طنز ما را بشناسند.

او ادامه داد: از سال ۹۱ رویه کاری‌ام عوض شد و ترجیح دادم کم کار باشم تا آن نقشی را که دوست دارم بازی کنم و بیشتر تئاتر کار کردم. در سال ۹۲ و ۹۳ تئاتر رونق گرفت. به دلیل حضور سالن‌های خصوصی که ایجاد شد. پیشنهادهایی که می‌شد نقش‌هایی بود که دوست نداشتم اما اکنون در تئاتر شرایط برایم بوجود آمده است که هم می‌توانم بازیگری را بهتر تجربه کنم و هم یاد بگیرم. تئاتر به خاطر فضایی که دارد بسیار نرمال‌تر است. متأسفانه فضای تلویزیون بسیار سفت و سخت است به همین دلیل بازی‌های ما در تلویزیون مصنوعی می‌شود و من نیز ترجیحم این است که تئاتر یا سینما کار کنم. در تلویزیون نیز اگر اتفاق خوبی بیفتد مثل همین نقشم در سریال «رهایم نکن» ۱۰۰ درصد آن را قبول می‌کنم. دوست ندارم به هر بهایی در تلویزیون و سریال‌ها حضور داشته باشم و ترجیح می‌دهم اگر قرار است کار متوسطی در تلویزیون داشته باشم آن را در تئاتر انجام دهم.

فرجاد با بیان اینکه سریال «رهایم نکن» اولین کار مناسبتی او در تلویزیون است، یادآور شد: در سال ۸۲ در سریالی به نام «روح مهربانی» به کارگردانی راما قویدل ایفای نقش کردم که قرار بود برای ماه رمضان پخش شود اما این اتفاق نیفتاد.

این بازیگر در پاسخ به این پرسش که چقدر ترجیح می‌دهد در سریال‌های مناسبتی تلویزیون حضور داشته باشد در حالی که برخی از آن امتناع می‌کنند، اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر کمتر کسی تلویزیون می‌بیند و اغلب به تماشای برنامه‌های شبکه‌های مبتذلی چون جم تمایل دارند، تقصیری هم ندارند چرا که آن فضایی که باید، در تلویزیون نیست، مردم هم به این شبکه‌ها پناه می‌برند؛ آثاری که در آن فقط خیانت، دروغ و پستی را نشان می‌دهند و این بر روی فرهنگ ما تأثیر دارد. مردم ما شب‌های عید و ماه رمضان بیش از سایر ایام سال سریال نگاه می‌کنند. اگر بازیگر سعی کند کارگردان و فیلمنامه‌نویس درست انتخاب کند، اصلا بد نیست و خیلی هم اتفاق خوبی است.

مارال فرجاد در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با ایسنا با بیان اینکه تلویزیون انگار در دهه ۶۰ مانده است، مطرح کرد: کمی باید فضای تلویزیون را بازتر گذاشت تا مردم به خاطر دیدن رنگ و واقعیت به شبکه‌های دیگر پناه نبرند؛ به عنوان مثال شب عید اتفاق خوبی در تلویزیون افتاد، خیلی‌ها مانده بودند ماهواره نگاه کنند یا تلویزیون. به دلیل اینکه تلویزیون ما برنامه‌های شادی گذاشته بود. خواننده‌های خوبی به برنامه‌ها دعوت شده بودند که برای مردم جذابیت داشتند. زمانی که می‌توانیم مخاطب خودمان را داشته باشیم چرا باعث می‌شویم آن‌ها را از خودمان دور کنیم. چرا بازیگران ما نباید پرکار باشند و حالشان خوب باشد. برای چه باید بازیگران ترکیه‌ای و مد روز آن‌ها سرلوحه جوانان ما شوند. همه این‌ها به این دلیل است که یکسری چارچوب سخت در تلویزیون می‌گذاریم و باعث می‌شویم که مخاطب از ما دور شود.

این بازیگر در پایان گفت‌وگوی خود با اشاره به اینکه همه سریال‌های تلویزیون شبیه به هم شده‌اند، با اشاره به ضعف فیلم‌نامه‌ها، گفت: به هر حال ما باید ببینیم تلویزیون تا چه حد به ما اجازه کار می‌دهد. وقتی تلویزیون روی فیلمنامه‌ها دست می‌گذارد، متن‌ها تکراری می‌شوند. زندگی ما آدم‌ها هر کدام با همدیگر متفاوت است و هر روز برای ما یک اتفاق جدید می‌افتد. آیا تلویزیون اجازه می‌دهد فیلم‌های متعددی ساخته شود؟ هر زمانی که فیلمنامه‌ها از فیلتر تلویزیون رد می‌شود، تقریبا همه فیلمنامه‌ها شبیه به هم می‌شود و این ارتباطی به فیلمنامه‌نویس و بازیگر و کارگردان ندارد.

مارال فرجاد در پایان ایفای نقش در سریال محمد مهدی عسگرپور را جذاب دانست و گفت: همکاری با آقای عسگرپور نکته جذابی برای من بود.

به گزارش ایسنا، سریال رهایم نکن این شب‌ها ساعت ۲۰:۴۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

در خلاصه داستان این سریال آمده است:

رسول تولایی به عنوان بزرگتر، محبوب و مورد اعتماد چند خانواده است. این اعتماد به واسطه بازخوانی گذشته خدشه‌دار می‌شود. خانواده‌هایی که هر کدام با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند و در پی یافتن مقصر اصلی هستند.

در مجموعه «رهایم نکن» امین تارخ، فریبا متخصص، محمدرضا هدایتی، مریم بوبانی، مارال فرجاد، نیما شعبان‌نژاد، دنیا مدنی، بابک بهشاد، علی استادی، معصومه قاسمی‌پور، شیرین آقاکاشی، رحمان باقریان، کاظم هژیرآزاد، حسین ملکی، مسعود سخایی، سهی‌بانو ذوالقدر و سودابه جعفرزاد ... به ایفای نقش می پردازند.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.