بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
بخش انرژی کشور نیازمند تحول بنیادین است
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
کد خبر: 169580 | تاریخ : ۱۳۹۷/۳/۲۳ - 13:28
حرکت آهسته روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده

حرکت آهسته روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده

با وجود توقف چندماهه روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده و وعده شرکت‌ خودروساز برای آغاز این روند از ابتدای خرداد،به نظر می رسد این طرح این بار با سرعت بسیار آهسته حرکت خود را آغاز کرده است.

نوآوران آنلاین-مرتضی ضامنی درباره آخرین وضعیت نوسازی تاکسی‌های فرسوده، اظهار کرد: در کارگروه کاهش آلودگی هوا جلسه‌ای داشتیم که طی آن مقرر شد شرکت خودروساز صدور پیش فاکتور را برای حدود ۴۰۰۰ نفری که باقی‌مانده بودند، آغاز کند که این فرآیند از هفته گذشته با سرعت آرام آغاز شد و شرکت خودروساز نیز در حال صدور پیش فاکتور برای تاکسی‌های فرسوده باقی مانده است.

وی با بیان اینکه‌ در این زمینه نیاز به همکاری بیشتری میان ارکان مختلف طرح داریم و امیدواریم که بانک‌ها نیز در این زمینه مساعدت کنند، افزود: از بانک‌های عامل نیز انتظار داریم تسهیلات با نرخ مصوب ۱۸ درصد را برای این امر در نظر بگیرند و در حقیقت هدف ما دریافت تسهیلات ارزان قیمت یا متفاوت از بانک‌ها نیست.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در ادامه صحبت‌هایش به فرآیند افزایش نرخ کرایه تاکسی نیز اشاره کرد و گفت: فرآیند تغییر نرخ کرایه تاکسی به این گونه است که طبق قانون شهرداری‌ها و شوراها، سازمان‌های مربوطه موظف‌ می‌شوند در پایان هر سال لایحه افزایش نرخ کرایه را متناسب با نرخ تورم و هزینه‌هایی که قاعدتا در سال جدید به هر کسب و کاری  وارد می‌شود را محاسبه کنند و در قالب لایحه به شورای اسلامی هر شهر بفرستند ؛سپس شورای اسلامی شهر این لایحه را مصوب و پس از تایید نهایی فرمانداری، نرخ مصوب نیز قابلیت اجرایی می یابد.

وی ادامه داد: افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ درتهران نیز از همین فرآیند تبعیت کرده و نرخ کرایه تاکسی‌ها حدود ۱۲.۵ درصد افزایش داشته است البته این ۱۲.۵ درصد به صورت میانگین بوده به طوری که در برخی خطوط کمتر و در برخی دیگر نیز ممکن است بیشتر باشد.

ضامنی با اشاره به اینکه فرآیند تغییر نرخ کرایه تاکسی، فرآیند تعریف شده در قانون است، گفت: هر شهر مقتضیاتی دارد و شهرداری‌ها موظفند براساس آن و همچنین نرخ تورم این پیشنهادات را آماده کنند و به شورای اسلامی هر شهر بفرستند و پس از تصویب شورا و تایید فرمانداری قاعدتا نرخ کرایه افزایش پیدا خواهد کرد. البته این تصمیم‌گیری بر عهده مدیریت محلی است.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.