بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
بخش انرژی کشور نیازمند تحول بنیادین است
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
کد خبر: 170941 | تاریخ : ۱۳۹۷/۴/۳۰ - 10:38
واگذاری مسئولیت سرویس‌های مدارس به شرکت‌های حمل و نقلی

واگذاری مسئولیت سرویس‌های مدارس به شرکت‌های حمل و نقلی

مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعلام کرد: سامانه پایش ناوگان حمل و نقل دانش آموزی (سپند) برای سال تحصیلی جدید از اواسط مرداد به صورت سراسری شروع به کار می‌کند.

نوآوران آنلاین-مرضیه حصاری با بیان اینکه طی یکسال و نیم گذشته دستورالعمل سرویس مدارس با کمک وزارت آموزش و پرورش بازنگری‌ شد، اظهار کرد: در این دستورالعمل ناهماهنگی، کمبودها و نقاط گنگی وجود داشت که در بازنگری اخیر ضمن برطرف سازی این مشکلات، وظایف آموزش و پرورش، شهرداری‌ها و بخشداری‌ها تفکیک شد.

وی ادامه داد: در دستورالعمل جدید مرکز صدور پروانه فعالیت سرویس‌های مدارس نیز مشخص و مقرر شد که تمام فعالیت‌های مربوط به این سامانه اعم از مشخصات راننده، مسیر دانش آموزان، اطلاعات شرکت‌های حمل و نقلی فعال در این حوزه و... ثبت شود و این سامانه به گونه‌ای طراحی شده است که تنها مختص به یک اپلیکیشن‌ خاصی نباشد و همه با رعایت چارچوب بتوانند در این حیطه فعالیت کنند.

حصاری با اشاره به آغاز به کار سامانه «سپند» از اواسط مرداد، گفت: دستورالعمل‌های لازم دراین باره به مراجع ذیربط مانند شهرداری‌ها و آموزش و پرورش ابلاغ شده است و آموزش و پرورش نیز آن را به ادارات کل خود ابلاغ کرده است به عبارت دیگر هماهنگی خوبی میان دستگاه‌ها در این زمینه صورت گرفته است.

واگذاری مسئولیت سرویس مدارس به شرکت‌های حمل و نقلی مجوزدار

مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها با اشاره به اینکه سامانه سپند سال گذشته به صورت پایلوت در استان قزوین مورد بهره برداری قرار گرفت، گفت: این سامانه به صورت سراسری از امسال آغاز به کار خواهد کرد و به عبارت دیگر از مرداد ماه سال جاری امکان استفاده از این سامانه و اپلیکیشن‌ مربوطه فراهم می شود. تا قبل از آغاز به کار این سامانه دوره‌های آموزشی برگزار شده تا نحوه استفاده از این سامانه آموزش داده شود.

به گفته وی، در دستورالعمل جدید سرویس حمل و نقل دانش‌آموزی اشخاص حقیقی به صورت منفرد امکان ورود به سامانه را ندارند و حتما باید از طریق شرکت اقدام شود. یعنی باید شرکت‌های حمل و نقلی مسئولیت سرویس مدارس را برعهده گیرند که مجوزشان را از شهرداری‌ها یا سازمان‌های راهداری دریافت کرده باشند زیرا برای شرکت‌ها بار قانونی در نظر گرفته شده است و تمام مسئولیت‌ها بر عهده شرکت است و اگر راننده‌ای با مشکل مواجه شود، شرکت باید راننده دیگری را جایگزین کند.  همچنین بایستی برای سرویس مدارس مقطع دبستان که ون یا اتوبوس است مراقب تعیین شود و این اقدامات باید توسط خود شرکت صورت گیرد.

حصاری با بیان اینکه برای کارگروه ماده 18 سرویس حمل و نقل دانش آموزان مدارس وظایف خوبی درنظر گرفته شده است، گفت: این کارگروه متشکل از شهرداری ، آموزش و پرورش و انجمن اولیا و مربیان است که باید نظارت کاملی بر سامانه "سپند "داشته باشند و در صورت تخلف راننده، به مراجع صدور پروانه فعالیت گزارش دهند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها در خاتمه همچنین به حوادث سرویس‌های دانش آموزی اشاره و خاطرنشان کرد: در خصوص تصادفات سرویس‌های دانش‌آموزی مشخص شد که نیاز به دستورالعملی از سوی کمیسیون ایمنی راه‌ها است تا شاهد حوادث ناگوار در این زمینه نباشیم.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.