بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
نمایش «دیگری شبیه خودش» در تماشاخانه استاد مشایخی
بخش انرژی کشور نیازمند تحول بنیادین است
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
کد خبر: 176715 | تاریخ : ۱۳۹۷/۸/۲۸ - 16:19
خودروسازان توان تولید ندارند /تعیین دستوری قیمت خودرو فضای دلالی را فراهم می کند
اعضای انجمن قطعه سازان در گفت و گو با نوآوران آنلاین:

خودروسازان توان تولید ندارند /تعیین دستوری قیمت خودرو فضای دلالی را فراهم می کند

قطعه‌سازان خودرو برای افزایش قیمت و آنچه جلوگیری از فاجعه در این صنعت خواند‌ه اند، با نوشتن نامه، دست به دامان رئیس جمهور شدند. این در حالیست که براساس اظهارات محمد رضا نجفی منش، عضو انجمن قطعه سازان دخالت شورای رقابت در تعیین قیمت خودرو پیش از این یک اقدام غیرکارشناسی بود که تنها منجر به ضرر و زیان خودرو سازان و نفع دلالان بازار در بازار می شد.

نوآوران آنلاین- در همین ارتباط محمدرضا نجفی منش، دبیر سابق انجمن قطعه سازان در گفتگو با نوآوران آنلاین با بیان این که مکانیزم تعیین قیمت خودرو باید از سوی بازار تعیین و ارزیابی شود می گوید: در شرایطی که بازار خودرو در رکود به سر می برد مناسب ترین روش برای قیمت گذاری سیاست آزاد سازی قیمت متناسب با عرضه و تقاضا در بازار است.

وی با اشاره به مخالفت های صورت گرفته برای تعیین دستوری قیمت خودرو در بازار می گوید: در حال حاضر هیچ منطقی در خصوص تعیین قیمت خودرو توسط شورای رقابت وجود نداشت.

نجفی منش افزایش فعلی قیمت خودرو را در شرایطی که سایر اقلام با افزایش 50 درصدی قیمت مواجه شده اند به زیان صنعت خودرو سازی کشور می داند و می گوید: با توجه به هزینه بالای ساخت خودروهای داخلی افزايش اندك قیمت خودرو داخلي به زیان صنعت خودرو سازی و در نهایت کل صنعت کشور خواهد شد.

از سوی دیگر ساسان قربانی دبیر انجمن قطعه سازان نیز در گفتگو با نو آوران آنلاین، با تاکید بر این که قیمت خودرو باید از سوی خودرو سازان داخلی تعیین شود معتقد است : در حال حاضر هزینه های تولید قطعه بسیار بیشتر از آن میزانی است که شورای رقابت برای تعیین قیمت خودرو تعیین می کند.از این رو تعیین قیمت خودرو توسط شورای رقابت به خودروسازان کشور ضررهای هنگفتی را وارد می کند.

براساس اظهارات قربانِی، در حال حاضر قیمت تمام شده محصولات صنعتی در ایران متاثر از عوامل تاثیر گذار قیمت در بخش های آب، برق و گاز استاز این رو هزینه های قطعات خودرو 15 درصد زیر نرخ تورم افزایش می یابد.

در این میان علاوه بر شرکت‌های خودروساز که دل خوشی از قیمت‌هایشورای رقابت نداشتند وزیر صنعت هم پیش تر به اعلام صریح نظرات خودپرداخت. به‌اعتقاد خودرو سازان در یک بازار رقابتی تعیین دستورالعمل قیمت خودرو معنایی ندارد.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.