بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
بخش انرژی کشور نیازمند تحول بنیادین است
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
کد خبر: 179829 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۰/۷ - 15:03
این یک جنگ بر سر تبلیغات است نه کیفیت!
یک کارگردان تئاتر مطرح کرد:

این یک جنگ بر سر تبلیغات است نه کیفیت!

کارگردان نمایش «مردی به نام اوهه» گفت: تا سال‌های قبل می‌گفتند اگر کاری خوب باشد مخاطب خود را در هفته اول اجرا به دست می‌آورد. ممکن است اکنون مردم از لحاظ مالی شرایط خوبی نداشته باشند اما هزینه می‌کنند و پای نمایش‌هایی می‌نشینند که شکل و شمایل خاصی دارد و افراد بخصوصی در آن ایفای نقش می‌کنند و بعد هم برایشان مایه افتخار است که چنین هزینه‌ای کرده‌اند.

نوآوران آنلاین- بهرام سروری نژاد کارگردان‌ تئاتر "مردی به نام اوهه" در گفت‌وگو با ایسنا درباره این نمایش بیان کرد: این نمایش فضایی کاملا فانتزی دارد و در آن نماهایی از کمدی طنز و سیاه و همچنین مسائل اجتماعی و ... وجود دارد.

او ادامه داد: این متن سال‌ها پیش ترجمه شده بود و نام دیگری داشت اما ما برای نمایش خودمان از ترجمه دیگری استفاده کردیم و نام آن نیز تغییر داده شد. البته این نمایش هیچ ارتباطی به داستان و همچنین فیلم "مردی به اوه" ندارد و فقط نامشان تا حدودی شبیه است. 

او درباره نحوه انتخاب بازیگران و حضور حمید گلی و علی فروتن در این نمایش، توضیح داد: تمامی بازیگران که در این اثر نمایشی حضور دارند از افراد تحصیل کرده و با سابقه در حوزه تئاتر و یا بازیگری هستند اما حضور حمید گلی و علی فروتن به دلیل سابقه فعالیت در تلویزیون و مخصوصا حوزه کودک از بقیه بازیگران بیشتر به چشم می‌خورد. این دو هنرمند علاوه بر کار کودک در سابقه فعالیتشان بازی در تئاترهای جدی را هم دارند. آنها اکنون از وادی کودک دور شده‌اند و فکر می‌کنم برای مخاطب جذاب باشد که آنها را در یک موقعیت کاملا متفاوت ببینند.

سروری نژاد با تاکید بر اینکه مخاطب این نمایش بزرگسالان هستند، اظهار کرد: ما در پوستر این نمایش اعلام کرده‌ایم که تئاتر "مردی به نام اوهه" برای بالای ۱۴ سال است، زیرا درک این داستان برای سنین کمتر از ۱۴ سال سخت خواهد بود. همچنین بیم این میرفت که به دلیل حضور این دو هنرمند چنین تصوری پیش بیاید که این‌نمایش یک کار کودک است به همین دلیل ما اعلام کردیم تا  مشکلی پیش نیاید.

این هنرمند که نمایشش را در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه برده‌ است درباره میزان استقبال از این تئاتر و همچنین شرایط این تماشاخانه گفت: ما اصلا از نظر تعداد مخاطبی که برای تماشای این نمایش می‌آیند راضی نیستیم. متاسفانه به نظر می‌آید تماشاگرانی که به طور معمول تئاتر می‌دیدند تعدادشان بسیار کم شده. تا سال‌های قبل می‌گفتند اگر کاری خوب باشد مخاطب خود را در هفته اول به دست می‌آورد اما با گسترش سالن‌های خصوصی دیگر جنگ کیفیت نیست بلکه جنگ تبلیغاتی است. در این جنگ هم بخشی سالن سهیم است و بخشی کارگردان.

او اضافه کرد: برخی سالن‌های خصوصی امکانات وسیع تبلیغاتی در اختیار دارند مثل بنری که در خیابان می‌زنند و مانند یک بیلبورد شهری عمل می‌کند ولی برخی سالن‌ها مثل نوفل لوشاتو چنین امکاناتی ندارند. بنابر این وقتی امکانات تبلیغات ضعیف باشد دیده نمی‌شوی. نکته این است که همه ما می‌دانیم راهکارهای جذب مخاطب چیست و چگونه باید عمل کنیم اما همه اینها مستلزم هزینه‌کرد است که چون برای روی صحنه بردن یک نمایش هزینه بسیاری می‌شود دیگر بودجه‌ای برای کارگردان باقی نمی‌ماند تا بتواند تبلیغات هم انجام دهد. در این میان علاوه بر اجاره‌بهایی که برای سالن خصوصی باید پرداخت کنیم هزینه‌های جاری بسیاری هم داریم، خوشبختانه اعضای گروهم همراهی بسیار خوبی با من داشته‌اند. اما این برای تئاتر فاجعه است که به صورت میانگین تعداد تماشاگرانش بین ۱۵ تا ۲۰ نفر باشند در صورتی که ظرفیت سالن ۱۰۳ نفر است.

او همچنین افزود: ممکن است اکنون مردم از لحاظ مالی شاید شرایط خوبی نداشته باشند اما با این حال هزینه می‌کنند و پای نمایش‌هایی می‌نشینند که شکل و شمایل خاصی دارد و افراد به خصوصی در آن ایفای نقش آفرینی می‌کنند. جالب اینجاست که بعدها برای خودشان هم باعث افتحار است که تئاتری را دیده‌اند که بلیتش خیلی گران بوده و این برایشان جذاب است.

سروری نژاد در پایان یادآور شد: از هفته ابتدایی اجراهای این نمایش برای دانشجویان ۵۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده همچنین تخفیف‌های گروهی هم وجود دارد و با توجه به جایگاه صندلی‌ها در سالن تفاوت قیمت وجود دارد. امیدوارم در یکی دو هفته آینده شرایطمان تغییر کند.

به گزارش ایسنا، بازیگرانی که در این نمایش ایفای نقش می‌کنند شامل سامان توحیدی، شایان خدامی، محمدجواد ذوالقدر، آتوسا راستی، عسل سادات‌اصفهانی، بهرام سروری‌نژاد، هورداد سروری‌نژاد، محمدرضا قلمبر، کامیار محبی، ندا نوری و علی فروتن و حمید گلی می‌شود.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به نویسنده: اسلاومیر مروژک، مترجم: نوید ادیبی فرد، کارگردان: بهرام سروری‌نژاد، طراح صحنه: سارا پژمانفر، طراح لباس: نرگس روشن، طراح گریم: سمیه فراهانی، طراح پوستر: امسن جعفری، گروه موسیقی و صدا، گیتار الکتریک: امیرحسین محمدخانی، ساکسفون و ساخت قطعات باکلام: گلنوش حمیدی ، سینت سایزر و افکت: سیاوش نوروزی، شاعر: ساغر مختاری، مدیر اجرا: ساغر مختاری، دستیاران کارگردان: سینا شجاعی، حنا کاظمی، منشی‌صحنه و برنامه‌ریز: عسل سادات اصفهانی، مشاور تبلیغات: محمد قناعتی، مدیر روابط عمومی: سعیده دادگر، عکاس: امیر خدامی، ساخت تیزر: امسن جعفری، گلنوش حمیدی (آنتراکت استودیو)

در خلاصه داستان این اثر آمده است: در منزل مردی به نام پیوتر اوهه اتفاق عجیب و غریبی می‌افتد. ببری در لوله‌ی حمام پیدا می‌شود! این خبر توسط کارمند رسمی به خانواده داده می‌شود و این تازه آغاز ماجراست. اقشار مختلف جامعه از این اتفاق سواستفاده می‌کنند تا جایی‌که برای تفریح یک مهاراجه منزل اوهه را تبدیل به جنگل و سیرک می‌کنند. در نهایت برای خدشه‌دار نشدن روابط دو کشور ...

این نمایش از ۱۸ آذر تا ۱۳ دی‌ماه، هرشب ساعت ۲۱ در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه است.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.