بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
بخش انرژی کشور نیازمند تحول بنیادین است
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
کد خبر: 180114 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۰/۱۱ - 13:33
اصلاح ساختار شهرداری تاثیری بر کاهش نیروی انسانی ندارد
سرپرست اداره‌ کل تشکیلات و بهبود روش‌های شهرداری تهران:

اصلاح ساختار شهرداری تاثیری بر کاهش نیروی انسانی ندارد

سرپرست اداره‌ کل تشکیلات و بهبود روش‌های شهرداری تهران با تاکید بر اینکه اصلاح ساختار شهرداری تهران یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، تاکید کرد: در احکام برنامه پنج‌ساله سوم توسعه شهر تهران پیش‌بینی شده است که طی یک زمان‌بندی مشخص مراحل بازطراحی، تصویب و استقرار ساختار شهرداری به انجام برسد.

نوآوران آنلاین- سجاد احمدوند در گفت وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت روند اصلاح ساختار شهرداری تهران و اهمیت آن در تعالی سازمانی اظهار کرد: ساختار سازمانی ابزاری است که سازمان‌ها به وسیله آن بتوانند زمینه لازم برای انجام فعالیت‌ها و تحقق اهداف کلان خود را فراهم کنند البته ساختارهای سازمانی طیف گسترده‌ای را بین ساختارهای وظیفه‌گرا و ساختارهای فرآیندگرا تشکیل می‌دهند که هر سازمان بر اساس بلوغ سازمانی، محیط کار و ذی‌نفعان خود ساختار متناسب را شناسایی، طراحی و عملیاتی می‌کند.

وی ادامه داد: در کنار موضوع ساختار سازمانی و نوع آن، موضوع مهم دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، معماری سازمانی است که این فرصت را به سازمان می‌دهد تا یک نقشه راه مشخص، متشکل از ماموریت‌های اصلی، ساختار متناسب و فناوری‌های لازم را جهت تحقق اهداف سازمان فراهم آورد.

احمدوند در ادامه با بیان اینکه ساختار فعلی شهرداری تهران با توجه به حجم کار و نیروی انسانی موجود در آن به هیچ‌وجه ساختار متناسبی نیست، اظهارکرد: شهرداری تهران در این زمینه از یکسال پیش کارهای اولیه برای شناخت وضع موجود و مطالعه تطبیقی ساختار شهرداری‌های شهرهای بزرگ دنیا که به وضعیت شهر تهران نزدیک‌تر هستند را در دستور کار قرار داده است تا بتواند زمینه را برای طراحی ساختار متناسب فراهم کند.

سرپرست اداره‌ کل تشکیلات و بهبود روش‌های شهرداری تهران با اشاره به رویکردهای مدنظر برای بازطراحی ساختار گفت: متناسب با این مطالعات صورت گرفته، چند رویکرد پیشنهادی مد نظر قرار گرفت که اولین آن استفاده از مشاوران بین‌المللی و دومین این بود که طرح مدیریت پروژه تدوین شده (RFP) طراحی و بنا به تشریفات قانونی، یک پیمانکار ترجیحاً از بین دانشگاه‌های برتر کشور برای اجرای آن انتخاب شود و سومین طراحی یک مدل تلفیقی بود که راهبری، هدایت و نظارت راهبردی در داخل شهرداری باشد و یک مجری ذی‌صلاح زیر نظر یک کمیته راهبردی به انجام کار بپردازد.

وی ادامه داد: در این راستا مقدمات کار به گونه‌ای فراهم شده است که در صورت موافقت شهردار تهران، شورای راهبردی اصلاح‌ ساختار تشکیل شود و کمیته‌ها و کارگروه‌های مربوطه اقدامات لازم را جهت اجرایی شدن اصلاح ساختار آغاز کنند.

احمدوند تصریح کرد: آنچه برای اصلاح ساختار مدنظر شهرداری تهران قرار دارد، رویکرد مشارکتی همه ذی‌نفعان در این ساختار است تا در سایه این تعامل، اصلاح ساختار به بهترین نحو ممکن طراحی و اجرایی شود.

اصلاح ساختار دغدغه مشترک شهرداری و شورا

احمدوند در ادامه با تاکید بر اینکه در اصل موضوع اصلاح ساختار شهرداری هیچ اختلاف نظری با اعضای شورای اسلامی شهر تهران نداریم، تصریح کرد: شهرداری تهران در فصل اول برنامه پیشنهادی سوم توسعه خود را متعهد کرده است تا در پایان سال دوم برنامه، پروژه بازطراحی ساختار را تا مرحله تصویب پیگیری کند.

وی افزود: آنچه که شورای شهر تهران در خصوص طرح کاهش معاونت‌ها و حذف پست قائم‌مقام و مشاور از ساختار شهرداری ارائه کرده است نیاز به بررسی بیشتری دارد و ما معتقدیم که اصلاح ساختار باید بر مبنای ماموریت‌های شهرداری در افق برنامه محقق شود.

سرپرست اداره‌ کل تشکیلات و بهبود روش‌های شهرداری تهران با اشاره به اینکه تعیین نصاب عددی معاونت‌ها باید در مراحل طراحی ساختار مشخص شود، اظهار کرد: نمی‌توان نسخه‌ای برای شهرداری آماده کرد که جوابگوی ماموریت‌های آن نباشد. اگر برنامه سوم توسعه به تصویب شورای شهر برسد، بر اساس چشم‌انداز و ماموریت‌های شهرداری تهران اهداف سازمان تا لایه‌های عملیاتی مشخص و بنا به حجم کار برآورد شده، اصلاح ساختار پیگیری خواهد شد.

وی به مواد ۳، ۵ و ۱۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی از شمول مربوط به این قانون خارج است اما در ماده ۱۱۲ قانون استخدام کشوری تاکید شده است که تمام سازمان‌های مشمول و غیرمشمول این قانون باید ساختار را با هماهنگی سازمان امور اداری و استخدامی کشور سازماندهی کنند.

احمدوند با تاکید بر اینکه ما به الزامات قانونی اصلاح ساختار در برابر شورای شهر تهران و سازمان امور اداری و استخدامی کشور متعهد هستیم، اظهارکرد: تا پایان سال دوم اجرای برنامه سوم توسعه شهر تهران، بازطراحی ساختار شهرداری انجام شده است و برای تائید به مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا در سال‌های سوم و چهارم برنامه نیز مقدمات اجرای آن فراهم و اعمال شود.

اصلاح ساختار تاثیری بر تعداد نیروها ندارد

وی همچنین با بیان اینکه اصلاح ساختار تاثیری در تعداد و هزینه حقوق پرداختی به نیروهای رسمی ندارد، تاکید کرد: نباید تصور کنیم که با اصلاح ساختار تعداد نیروها یا هزینه تحمیلی ناشی از پرداخت حقوق به نیروهای مشمول کم می‌شود بلکه باید توجه داشته باشیم که همزمان با اصلاح ساختار موضوع خروج هدایت شده و جذب برگزیده را هم مدنظر قرار دهیم.

سرپرست اداره‌ کل تشکیلات و بهبود روش‌های شهرداری تهران همچنین به تعامل خوب با کمیته منابع انسانی و تشکیلات شورای شهر برای تدوین احکام پیشنهادی برنامه سوم توسعه شهر تهران اشاره کرد و گفت: اداره کل تشکیلات و بهبود روش‌ها با هماهنگی معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری، پیشنهادات و نظرات خود را در جلسه‌ای با کمیته منابع انسانی و تشکیلات شورای شهر تهران ارائه کردند که در نتیجه همه احکام پیشنهادی با نظرات کمیته مربوط تدوین و به کمیسیون ارائه شد تا در مراحل بعدی و در صورت تائید در متن اصلی برنامه قرار گیرد.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.