بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
بخش انرژی کشور نیازمند تحول بنیادین است
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
کد خبر: 180409 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۰/۱۵ - 13:30
قرار نیست بچه‌ها اسباب بازی به مدرسه ببرند
در جمع بندی پایانی نشست هم‌اندیشی طرح بازی و یادگیری مطرح شد

قرار نیست بچه‌ها اسباب بازی به مدرسه ببرند

مدیرکل آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ایجاد اتاق اسباب بازی به معنای کاهش ساعات درسی دیگر نیست گفت: بچه‌ها بخشی از دروس مختلف خود را از طریق بازی فرا می‌گیرند و نشاط و شادابی را در جریان آموزش تجربه می‌کنند.

نوآوران آنلاین- مرتضی شکوهی در جمع بندی نشست هم اندیشی پیرامون طرح بازی و یادگیری که در دبستان محدثه افسریه تهران برگزار شد
با بیان اینکه این طرح تلفیقی و در هم تنیده اجرا می‌شود گفت: درست است که بچه‌ها با بازی نشاط می یابند اما به معنای کاهش ساعات درسی دیگر نیست و بچه‌ها بخشی از دروس مختلف خود را از طریق بازی فرا می‌گیرند و نشاط و شادابی را در جریان آموزش تجربه می‌کنند.

وی افزود: معلمان ما مهارت‌های لازم را برای استفاده از اسباب بازی در دوره‌های آموزشی تربیت معلم بدست آورده‌اند، با این حال یکی از استلزامات این طرح، آموزش های لازم برای استفاده صحیح از بازی و تولید بازی‌های خلاقانه توسط خود معلمان است. بازی محدود به تعدادی اسباب بازی در یک اتاق نیست. مجموعه بازی‌های انگیزاننده در این پروژه مورد تأکید قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، رخساره فضلی، مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش نیز با اشاره به اینکه تربیت بسترسازی برای شکوفایی استعداد است گفت: در دنیای کودکی بازی ابزار مهم، موثر و بخشی از زندگی آنهاست. بازی زندگی کودکان است و اگر بازی را از آنها بگیریم گویی آنها را از زندگی محروم کرده ایم.

وی با بیان اینکه هدف اصلی ورود اسباب بازی به مدارس نیست بلکه هدف استقرار یک فرهنگ جدی برای دیدن بچه ها و پاسخگویی به نیاز آنها برای یادگیری است گفت: شاید لازم باشد یک جاهایی کمتر دخالت کنیم، چرا گمان می‌کنیم بچه ها چیزی نمی‌دانند و ما می دانیم؟. ما باید کار خودمان را درست انجام دهیم و اگر این فضا فراهم شود دین خود را به کودکان ادا کرده‌ایم.

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شخصیت و هویت بچه‌ها در همین فضا و با همین ابزارها شکل می‌گیرد عنوان کرد: ۱۱۰ تولید کننده اسباب بازی داریم که باید در راستای تحقق اهداف سندتحول جهت دهی شوند. این طرح فرصت بسیار خوبی است که یکبار دیگر چرخش تحول آفرین را تجربه کنیم.

وی تاکید کرد: بدنه آموزش و پرورش باید نسبت به این برنامه باور داشته باشد. برخی معلمان مقاومت می کنند، معلم حق دارد مگر چه چیزی به او دادیم و چه می‌خواهیم؟ . نکته دوم خانواده ها هستند. تحقق و استقرار این ایده ها در نظام تربیتی کشور عزم ملی لازم دارد و همه دستگاه‌ها باید ورود کرده و حمایت کنند.

به گزارش ایسنا، رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش نیز با بیان اینکه دغدغه داریم که طرح بازی و یادگیری با شتاب زدگی اجرا نشود گفت: این طرح در ۱۰ استان به صورت آزمایشی و داوطلبانه شروع می‌شود و به دنبال شو راه انداختن نیستیم و گام به گام جلو می رویم.

وی افزود: به هیچ وجه به دنبال انحصار در این طرح نیستیم و این امکان وجود دارد هر کسی می‌تواند به ما کمک کند و ما استقبال می کنیم.

حکیم زاده تاکید کرد: در این طرح قرار نیست بچه ها اسباب بازی به مدرسه بیاورند و یا والدین هزینه کنند. متاسفانه در برخی مدارس به بچه‌ها گفته شده اسباب بازی هایشان را به مدرسه ببرند. هدف اصلا این نیست که اسباب بازی گران قیمت به مدرسه ببرند و باعث چشم و هم چشمی بشود. قرار نیست خانواده ها وارد شوند. در فاز اول جذب سرمایه و مشارکت از طرق مختلف و از سوی سازمان هایی که دغدغه دارند انجام می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ساعات پیش بینی شده در مدرسه ساعاتی برای تربیت دانش آموزان است گفت: تقویت مهارت های مختلف چون خلاقیت، زبان آموزی ، مهارت اجتماعی و اعتماد به نفس را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: معلمان می توانند اسباب بازی‌های ساده بسازند، نگاه ما لوکس و تشریفاتی نیست.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.