بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
بخش انرژی کشور نیازمند تحول بنیادین است
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
کد خبر: 182955 | تاریخ : ۱۳۹۷/۱۱/۲۷ - 12:54
نیاز آموزش و پرورش به طراحی مدیریت مالی جدید

نیاز آموزش و پرورش به طراحی مدیریت مالی جدید

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه عملکرد آموزش و پرورش بعد از انقلاب درخشان است و نتایج خوبی دربرداشته است، هرچند نیازمند بازاندیشی است گفت: آموزش و پرورش نیازمند طراحی مدیریتی مالی مجدد در درون خود است.

نوآوران آنلاین- حسین سلیمی در اولین همایش ملی اقتصاد آموزش و پرورش که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد با بیان اینکه در یکسال اخیر و پس از اوج گرفتن بحران‌های اقتصادی می‌توان گفت پیوند میان دانشگاه و دولت با تقاضای دولت نزدیک شده است گفت: خواسته‌اند وارد مسائل شده و راه حل‌های موجود را ارائه کنند.

وی افزود: خوشه‌هایی با حضور دانشگاه‌های برتر در حوزه‌هایی شکل گرفته، جلسات منظمی برگزار و نتایج آن به دولت ارائه شده است و برخی نتایج آن در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصاد کشور را شاهدیم و نشان می‌دهد قرار گرفتن دانشگاه در کنار دولت می‌تواند ثمراتی داشته باشد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه همکاری بین دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی به معنای آن نیست که مسئولان ما با علوم و نظریه‌ها بیگانه‌اند، بلکه منظور ما این است که کارکرد نهاد اجرا و شیوه کنش اجتماعی‌اش با نهاد اندیشه ورزی در دانشگاه متفاوت است گفت: فرهیخته‌ترین افراد اگر در موضع اجرا قرار بگیرند باز هم بی نیاز از همکاری نهاد اندیشه‌ورز دانشگاه نیستند. امیدواریم زمینه همکاری کارکردی دانشگاه با دستگاه‌های اجرایی بویژه آموزش و پرورش هرچه بیشتر فراهم شود.

سلیمی افزود: کارنامه آموزش و پرورش در چهل سال بعد از انقلاب اسلامی براستی درخشان است. در نهادهای روشنفکری عادت کرده‌ایم صرفاً نقاط منفی را برجسته کنیم، در حالی که عملکرد آموزش و پرورش بعد از انقلاب درخشان است و نتایج خوبی دربرداشته است، هرچند نیازمند بازاندیشی است.

وی با اشاره به پیشرفته‌ترین نظام‌های آموزشی که در چرخه‌های چند ده ساله دچار بحران‌هایی می‌شوند که باید بازمهندسی و بازاندیشی کنند اظهار کرد: جست و جو به دنبال نقاط ضعف و تلاش برای رفع آن، خودش یک نقطه قوت محسوب می‌شود و دغدغه‌های کارشناسانه در آموزش و پرورش وجود دارد و نویدبخش حل مسائل است.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه با تمام قوا حاضر به مسئله‌یابی هستیم گفت: وقتی سخن از اقتصاد آموزش و پرورش به میان می‌آید همه به سراغ بودجه دولتی و راهکارهای تأمین و حفظ آن می‌روند. صحبت از نادارایی ها برای جذب منابع دولتی شیوه درستی نیست. باید در چند حوزه اقتصاد آموزش و پرورش بازاندیشی جدی صورت گیرد.

سلیمی تاکید کرد: آموزش و پرورش نیازمند طراحی مدیریت مالی مجدد در درون خود است. نزدیک یک سوم بودجه کشور را آموزش و پرورش به خود اختصاص می‌دهد باز هم برخی مدارس و دانشگاه‌ها به عنوان حوزه‌های فقیر محسوب می‌شوند. واقعاً دولت بیش از این نمی‌تواند.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد آموزش و پرورش به نقطه تعادل عادی برسد باید نیمی از بودجه کشور را در اختیار بگیرد که امکان پذیر نیست. باید بهره‌وری را در آموزش و پرورش بالا ببریم. چطور نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر در آموزش و پرورش حضور دارند ولی نمی‌توانند آنطور که باید امور را پیش ببرند، فرمول بهره وری اقتصادی در آموزش و پرورش چیست؟.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی به حجم بزرگی از کمک‌های خیرین اشاره کرد و گفت: آیا جهت دهی این کمک‌ها قابل تغییر است؟ آیا نمی‌توان این اعتبارات را برای ایجاد شبکه جدید مدارس و تأمین نیروی انسانی برای مدارس خیرساز اختصاص داد؟ هزاران میلیارد تومان صرف مدرسه‌های خیرسازی می‌شود که برای تأمین منابع مالی آن دچار مشکل هستیم.

وی ادامه داد: آیا می‌شود بخش مهمی از بودجه شرکت‌های دولتی را به سمت آموزش و پرورش هدایت کرد؟ و بخشی از آن را برای ایجاد شبکه کارآمدی از نظام آموزشی در کنار صنعت صرف کرد؟ به نظر می‌رسد می‌توان راه حل‌های عمیقی قبل از آنکه با بحران روبرو شویم ارائه کرد که نیازمند اندیشه‌های خارج از سیستم آموزش و پرورش است.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.