بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
بخش انرژی کشور نیازمند تحول بنیادین است
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
کد خبر: 189252 | تاریخ : ۱۳۹۸/۵/۵ - 16:13
بیش از ۹۹ درصد تبلیغات حوزه پزشکی و دارویی غیر قانونی و فاقد مجوزند
معاون کل وزارت بهداشت:

بیش از ۹۹ درصد تبلیغات حوزه پزشکی و دارویی غیر قانونی و فاقد مجوزند

معاون کل وزارت بهداشت گفت: تمام داروهایی که از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شوند، تقلبی است و از شبکه‌های غیررسمی و قاچاق وارد شده‌اند.

نوآوران آنلاین-دکترایرج حریرچی در خصوص نحوه نظارت بر تبلیغات پزشکی در رسانه‌ها و فضای مجازی با اشاره به اینکه قریب به اتفاق تبلیغات پزشکی و دارویی کذب و یا غیر قانونی هستند، گفت: تبلیغ داروها و ذکر خواص درمانی در تبلیغات هر نوع مواد و محصول در رسانه‌های عمومی که مخاطب آنهـا عمـوم مـردم هستند، طبق قانون ممنوع است.

وی در ادامه افزود: بیش از ۹۹ درصد تبلیغات در حوزه پزشکی و دارویی  فاقد مجوز هستند؛ در حالیکه طبق آیین نامه بند ب ماده سه سازمان نظام پزشکی همه این تبلیغات باید شماره اخذ مجوز داشته باشند.

معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: منظور از تبلیغات پزشکی و دارویی هرگونه پیام یا اطـلاع رسـانی اسـت کـه منجر به ترغیب دریافت یا مصرف خدمات و محصولات می‌شود؛ چرا که مشتری کافی ندارد و یا تبلیغات برخی پزشکان که اکثرا هم پزشکان مطرح و برجسته‌ای نیستند به اشکال مکتوب، شنیداری، گزارش و ... صرفا برای جلب مشتری صورت می‌گیرد.

حریرچی با تاکید بر اینکه تمامی تبلیغات فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای کذب هستند، گفت: تخلفات مذکور در رسانه‌های رسمی هم به میزان قابل توجهی وجود دارند، ولی در فضای غیررسمی خصوصا شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی شدت بسیار زیادی دارند.

وی خاطرنشان کرد: تمام داروهایی که از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شوند تقلبی است و از شبکه‌های غیررسمی و قاچاق وارد شده که اصلا معلوم نیست در چه شرایطی نگهداری شده‌اند و مصرف آنها ممنوع است.

بنابر اعلام وبدا، به گفته حریرچی، اکثریت جامعه پزشکی به طور سالم خدمات خود را ارائه می‌دهند و در شرایط فعلی که کمبود متخصص داریم، وجود صف انتظار برای ویزیت متخصصین، انجام تبلیغات گران قیمت توسط تعداد اندکی از پزشکان می‌تواند نشانه کمبود مشتری آنها و احتمالا کیفیت عملکرد ایشان باشد.

معاون کل وزارت بهداشت در پایان گفت: سازمان نظام پزشکی که مسئولیت قانونی نظارت بر تبلیغات پزشکی را بر عهده دارد، اخیرا اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده‌اند. حلقه اول برخورد سازمان نظام پزشکی در مورد تبلیغات غیر اخلاقی است.  

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.