بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
بخش انرژی کشور نیازمند تحول بنیادین است
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
کد خبر: 20198 | تاریخ : ۱۳۹۶/۶/۴ - 13:20
حذف جشنواره موسیقی جوان غیرممکن است
علیزاده:‌

حذف جشنواره موسیقی جوان غیرممکن است

حسین علیزاده گفت:‌ جشنواره موسیقی جوان به جریان تبدیل شده و حذف آن غیرممکن است.

نوآوران آنلاین- نشست خبری یازدهمین دوره جشنواره ملی موسیقی جوان پیش از ظهر امروز (شنبه، چهارم شهررماه) در تالار وحدت تهران برگزار شد.

در ابتدا، هومان اسعدی - دبیر این رویداد - اظهار کرد: برنامه‌ریزی این دوره از جشنواره بلافاصله پس از پایان دوره قبلی شروع شد. در ادامه، شورای تخصصی تشکیل و تدوین فراخوان انجام شد. سپس در زمستان سال گذشته، فراخوان یازدهمین دوره جشنواره موسیقی جوان منتشر شد.

او با بیان این‌که یک‌هزار و 538 نفر در این دوره جشنواره شرکت کردند، ادامه داد: تعداد متقاضیان ما نسبت به دوره گذشته، افزایش کمی 25 درصدی داشته است. در بین این افراد، 53 درصد در حوزه موسیقی دستگاهی، 30 درصد در حوزه موسیقی نواحی و 17 درصد در حوزه موسیقی کلاسیک متقاضی شرکت در این جشنواره بودند.

اسعدی بیان کرد:‌ پس از داوری، یک‌سوم آثار به مرحله نهایی راه پیدا کردند و در مدت 19 روز، شاهد برگزاری اجراها خواهیم بود. در بین راه‌یافتگان به مرحله نهایی، 46 درصد افراد در حوزه موسیقی نواحی، 37 درصد آن‌ها در حوزه دستگاهی و 17 درصد در زمینه موسیقی کلاسیک هستند.

دبیر یازدهمین دوره جشنواره موسیقی جوان گفت:‌ در تمام مراحل این جشنواره، تیم واحدی از استادهای موسیقی در کنار ما بودند. با توجه به بازه 20 روزه برگزاری این رویداد و روزانه 10 تا 12 ساعت اجرا و داوری می‌توان گفت که شاید این جشنواره در جهان منحصربه‌فرد است. از طرفی 70 استاد موسیقی به‌عنوان هیأت داوران با ما همکاری داشتند.

در ادامه، حسین علیزاده - نوازنده تار و سه تار و عضو هیأت داوران بخش موسیقی دستگاهی - سخن خود را با تبریک به آذین موحد - نوازنده فلوت و عضو هیأت داوران بخش موسیقی کلاسیک - برای تصدی کرسی ریاست دانشکده موسیقی دانشگاه تهران آغاز کرد.

علیزاده در ادامه گفت:‌ این روزها در عالم سیاست، اهمیت حضور زنان مطرح می‌شود. همان‌طور که می‌بینیم در تخصص‌ها و رشته‌های مختلف، حضور زنان چشمگیر است. این نشان می‌دهد جامعه با خواست مردمی خودش حرکت می‌کند. چه حضور بانوان در هیأت داوران جشنواره و چه حضور دخترهای کوچکی که روی صحنه این رویداد می‌نوازند، نوید آن را می‌دهد که آنچه می‌شود خواست مردم است.

او ادامه داد: در این جشنواره، ارزش‌های موسیقی زیادی کنار هم جمع شده‌اند و همه یک‌دل کنار هم نشسته و موضوعات را پیش برده‌اند. هومان اسعدی نیز فروتنانه حرکتی را به‌وجود آورد که همه ایران به آن توجه کرد.

این نوازنده چیره‌دست تار گفت: در ایران که موسیقی زیر یک علامت سوال بزرگ است، وقتی ساز زدن این بچه‌ها را می‌دیدیم واقعا هیجان زده می‌شدیم و گاهی اشک شوق می‌ریختیم. این موضوع نشان‌دهنده این است که هرچه با موسیقی لجاجت کنند، ظاهرا بیشتر به نفع آن است و داوطلبان آموختن موسیقی بیشتر می‌شوند.

علیزاده ادامه داد: ‌علاقه‌مندان به موسیقی از قشر خاصی نیستند و بسیاری از مسئولان کشوری که مخالف موسیقی هستند، فرزندان‌شان به تحصیل موسیقی می‌پردازند. این هنر از طرف مردم قدرشناسی می‌شود و این جشنواره یک حرکت معنوی برای تداوم موسیقی است.

عضو هیأت داوران بخش موسیقی دستگاهی جشنواره موسیقی جوان بیان کرد: ما فقط قرار نیست در چند روز جشنواره، دور هم باشیم، بلکه مسئولیت ایجاب می‌کند در تمام سال، جلسه‌هایی را برگزار کنیم. در شرایطی که آب هنر کم است، به دست گرفتن سکان کشتی‌ای که به آب فراوان برای حرکت نیاز دارد، کار سختی است؛ اما کشتی این جشنواره حرکت کرده است و باعث می‌شود در سال‌های آینده، اعتبار فرهنگی ایران افزایش یابد.

او افزود: تفاهم، همزیستی و دیالوگ است که هر چیزی را موفق می‌کند. این جشنواره یک حرکت کاملا ملی است و مسئولانی که نگاه ملی دارند، می‌توانند از آن حمایت کنند.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.