بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
بخش انرژی کشور نیازمند تحول بنیادین است
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
کد خبر: 214583 | تاریخ : ۱۳۹۸/۹/۲۶ - 15:38
حناچی: آلودگی هوای تهران به مرحله خطرناک رسید

حناچی: آلودگی هوای تهران به مرحله خطرناک رسید

شهردار تهران معتقد است تمرکزگرایی در تهران به حدی است که آلودگی هوا در این شهر به نقاط خطرناکی رسیده و شب گذشته این آلودگی از عدد خطرناک ۲۰۰ پی‌پی‌ام نیز عبور کرد.

نوآوران آنلاین-پیروز حناچی امروز در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: امروز افزایش جمعیت در شهرهای اطراف تهران بسیار بالاتر از محدوده داخل پایتخت است و همین موضوع حمل و نقل را در تهران به عنوان یک معضل و چالش جدی مطرح می‌کند. چالش‌هایی که تا قبل از این وجود داشت پس از افزایش قیمت بنزین شدیدتر نیز شد.

وی ادامه داد: در هفته‌های که از افزایش قیمت بنزین گذشته بین ۱۲ تا ۱۳ درصد به بار حمل و نقل عمومی در مترو اضافه شده است. هر چند ما در خطوط ۶ و ۷ مترو افتتاح‌های داشتیم و تلاشمان این است که در هر یک یا ۲ ماه یک ایستگاه جدید به مترو تهران اضافه شود اما فشارها بر این حوزه بالاست.

به گفته وی یکی از دلایل مشکلات مترو کمبود حدود ۲۰۰۰ واگن است. هر چند بخش قابل توجهی از این واگن‌ها در داخل ایران تولید شده اما مشکلاتی مانند تامین نشدن منابع مالی این شرکت‌ها را در تولید واگن‌های جدید با مشکل مواجهه کرده است.

حناچی با اشاره به برخی برنامه‌های اقتصادی شهرداری تهران بیان کرد: با وجود تمام صحبت‌های صورت گرفته در سال های اخیر همچنان بخش قابل توجهی از درآمد شهرداری تهران را ساخت و سازها تامین می‌کنند. ما قصد داریم این سهم را به ۵۰ درصد کاهش دهیم و در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی نیز صورت گرفته است. یکی از این برنامه‌ها می‌تواند مشارکت اتاق بازرگانی و سرمایه گذاری بخش  خصوصی در پروژه‌های شهر تهران باشد.

شهردار تهران با اشاره به شاخصه‌هایی که میزان رفاه در یک شهر را مورد بررسی قرار می‌دهد توضیح داد: رتبه ایران در حوزه‌های مختلف از سوی موسسات رتبه بندی اعلام می‌شود که می‌توان برای بسیاری از آنها برنامه ریزی‌های لازم را انجام داد. برای مثال در حوزه آلودگی ۱۴ دستگاه سهم دارند، از سازمان ملی استاندارد و وزارت نفت گرفته تا محیط زیست و صنایع و معادن جزو آن هستند.

به گفته وی با توجه به میزان تمرکز بالا در تهران نمی‌توان انتظار داشت که آلودگی در این شهر به صفر برسد اما می‌توانیم با ایجاد برخی تغییرات تفاوت‌های مهم را در این حوزه رقم بزنیم. تحقیقات نشان می‌دهد که ۱۰ درصد آلودگی تهران مستقیما به موتورهای کاربراتوری و ۴۰ درصد مستقیما به خودروهای تک سرنشین مربوط است، البته برخی اتوبوس‌های واحد که دودزایی می‌کنند نیز در این حوزه سهم دارند.

حناچی به طرح استفاده از خودروهای هیبریدی در حمل و نقل عمومی  تهران نیز اشاره کرد و گفت: بحث‌های زیادی درباره استفاده از این خودروها صورت گرفته و حتی خودروهای برقی نیز یکی از گزینه‌ها است. با توجه به بالارفتن میزان آلودگی قطعا باید از تمام گزینه‌ها برای کاهش آلودگی استفاده کرد. حتی بحث هایی مانند ورود اسکوترها و دوچرخه‌های برقی به شهر تهران نیز مطرح است که باید دید در گام‌های بعدی چه خواهد شد.

شهردار تهران ادامه داد: فعلا دوچرخه‌های طرح بیدود فعال نیستند زیرا پیمانکار این طرح اعتقاد داشت که شهرداری باید به آنها کمک بیشتری می‌کرد. البته باید برخی مسائل در این دوچرخه‌ها نیز حل می‌شد که امیدواریم با پیگیری‌های لازم بار دیگر فعالیت آنها از سر گرفته شود.

وی درباره منشاء بوی بد به وجود آمده در تهران نیز اعلام کرد: این بو ارتباط مستقیمی با وارونگی هوا دارد، چرا که در این زمان در هوای تهران  SO۲ بالا می‌رود و این بوی بد با توجه به پدیده وارونگی هوا تشدید می‌شود. البته مطالعات درباره این اتفاق آغاز شده و تا زمان تکمیل نشدن آن نمی‌توان در این باره اظهارنظر دقیقی داشت.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.