بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
نمایش «دیگری شبیه خودش» در تماشاخانه استاد مشایخی
بخش انرژی کشور نیازمند تحول بنیادین است
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
کد خبر: 33403 | تاریخ : ۱۳۹۶/۶/۲۱ - 21:40
آیا مخابرات ایران دیجیتالی می شود؟

آیا مخابرات ایران دیجیتالی می شود؟

دیجیتالی کردن فرآیندها برای تسهیل انجام امور همواره مورد توجه است و سازمان‌های متعدد با ارائه خدمات دیجیتالی از جمله فراهم کردن پلت‌فرم و وب‌سایت‌ و نرم‌افزار در جهت کاهش مراجعه حضوری مشتریان و ارائه خدمات در هر زمان و مکانی گام برمی‌دارند.

نوآوران آنلایندیجیتالی شدن عبارت است از به‌کارگیری تکنولوژی‌های دیجیتالی برای تغییر مدل‌های کسب‌وکار و فراهم کردن فرصت‌های جدید تولید ارزش و درآمد. دیجیتالی شدن در واقع تغییر در تفکر سنتی نسبت به کسب‌وکار است، استفاده از تکنولوژی‌های جدید برای ایجاد نوآوری در محصولات، فرایندها و بصورت کلی تغییر مدل کسب‌وکار تا ارزش جدیدی ایجاد و به نیازهای مشتریان پاسخ داده شود. این فرآیند می‌تواند به عناوین مختلفی موجب دگرگونی مدل‌های کسب‌وکار شود.

در حال حاضر در سراسر جهان کسب‌وکارهای زیادی هستند که با حرکت از سمت مدل سنتی به دیجیتال شدن، صنعت مربوط به خود را دچار تحول کرده و تجربه جدیدی را موجب شده‌اند. نمونه‌هایی از این دیجیتالی شدن را در ایران هم می‌توان یافت، از جمله تاکسی‌یاب آنلاین، سفارش غذای آنلاین و دیگر پلت‌فرم‌هایی که از الگوهای خارجی مشابه خود استفاده کرده و بر راه‌حل‌های دیجیتالی شدن تمرکز کرده‌اند.

به‌کارگیری فناوری دیجیتالی به بیان دیگر ابزارهای دیجیتالی، نه تنها دسترسی به اطلاعات را تسهیل و جریان فرایندها را خودکار کرده، بلکه شکل سازمان، ساختار آن و مدل‌های کسب‌وکار را دگرگون کرده است. این تغییرات در برخی صنایع تمامی ارکان کسب‌وکار را تحت تاثیر قرار داده و شکل جدیدی از سازمان‌ها را به وجود آورده است. بدین ترتیب با استفاده از آخرین فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی مانند اینترنت، مراودات با اشخاص و سازمان‌های دیگر در خارج از زمان و مرزهای فیزیکی را امکان‌پذیر می‌سازد.

در همین راستا داوود زارعیان -معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران نیز با توجه به اهمیت دیجیتالی شدن خصوصا در حوزه ارتباطات، از تلاش برای دیجیتالی کردن همه فعالیت‌های این شرکت با هدف حذف رفت و آمدهای مشترکان و تسریع در ارائه‌ی خدمات تا پایان امسال خبر داده و گفت: دیجیتالی کردن همه فرآیندهای شرکت مخابرات ایران سیاستی است که به جد دنبال خواهد شد و امید است تا پیش از پایان امسال این سیاست کامل محقق شود.

طبق اطلاعات نشریه ارتباطات، تعیین شاخص کیفیت برای همه فرآیندهای مخابرات و سپس پرداخت خسارت به مشتریان براساس این شاخص‌ها یکی دیگر از سیاست‌هایی است که به گفته زارعیان، مخابرات در راستای دیجیتالی کردن و افزایش رضایت کاربران به آن پرداخته است. ساده‌سازی بنیادی نیز از سیاست‌هایی است که او بر آن تاکید و اظهار کرد: تلاش می‌شود همه روندهایی که برای مشتریان دردسر ایجاد کرده است، برطرف و ارتباطی سهل و آسان با این شرکت برای مشترکان فراهم شود.

معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران پیش از این نیز درباره فعالیت‌هایی در راستای کاهش مراجعه حضوری و تسهیل فرآیندها برای مشتریان توضیحاتی ارائه داده بود. او  با اشاره به اقدامات مخابرات در حوزه خدمات به مشتریان، گفته بود: تعیین کیفیت برای همه سرویس‌های مخابراتی از جمله این اقدامات است. بدین ترتیب که ما برای خدمات شاخص کیفیت تعریف می‌کنیم و اگر کیفیت پایین‌تر از حد مطلوب بود، به مشتریان خسارت پرداخت می‌کنیم.

زارعیان با تاکید بر خدماتی برای جلب رضایت مشتریان به ویژه در حوزه تلفن ثابت، اظهار کرده بود: اعلام صورت حساب قبض یک‌ماهه یکی از اقدامات است. حذف قبوض کاغذی در یک فرآیند هشت‌ماهه در کشور نیز از اقدامات دیگر است. افزایش کانال‌های ارسال و دریافت صورت‌حساب از اکنون شروع شده بدین ترتیب تا آخر سال قبض کاغذی حذف می‌شود.

او پرداخت مستقیم (direct debit) را از دیگر سرویس‌های پرداخت دانسته و بیان کرده بود: کسانی که در بانک حساب دارند می‌توانند با بانک قرارداد بسته تا بدون دریافت صورت حساب قبض، بانکشان آن را به صورت مستقیم پرداخت کند. برای این کار مشوق‌هایی نیز از طرف مخابرات و بانک برای مشتریان در نظر گرفته شده تا انگیزه یافته و دیگر نیازمند قبض تلفن نباشند.

زارعیان همچنین با تاکید بر دیجیتال‌سازی و ساده‌سازی به عنوان دیگر خدمات مخابرات، گفته بود: دیجیتال‌سازی به این ترتیب است که رفت و آمد مردم حذف شده و همه سرویس‌های مخابرات تا پایان سال به صورت عملیاتی دیجیتالی شود. همچنین ما به دنبال این هستیم هر آنچه مشتری را معطل می‌کند، حذف کنیم و ساده‌سازی بنیادین به صورت اساسی و حذف پرونده‌های کاغذی از برنامه‌های ماست، زیرا این پرونده‌ها جای زیادی را اشغال می‌کنند در صورتی که مراجعه به آنها بسیار کم است.

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.