بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/09/03
شماره 2591 - تاریخ 1403/09/03
آخرین اخبار
بخش انرژی کشور نیازمند تحول بنیادین است
تا ۲۰۲۶ شاهد یکی از بهترین تیم ملی‌ها خواهیم بود
سندرم نیمه دوم، معضل جديد امیـر!
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (3 آذر 1443)
تذکره مولانا حسین انتظامی
چراغِ خاموشِ روزنامه‌نگاری حرفه‌ای
ابراز نارضایتی کارفرمایان از استخدام «نسل Z» در سراسر دنیا
اگر از بی حجابی رنج می‌برید، با ما تماس بگیرید!
ضرورت دیپلماسی غذایی
تعمیق شکاف میان مردم و حکومت در سایه فیلترینگ
تقابل یا تعامل با مخالفین؛ کدام یک به تحقق اهداف دولت پزشکیان می انجامد
استندآپ‌کمدی؛ ژانر دشواری‌ها
نوجوانان؛ قشری که جدی گرفته نمی‌شوند
صبحانه با کروکودیل‌ها؛ ولادیمیر و استراگون در ولنجک!
افزایش سرمایه اجتماعی؛ مهم ترین عامل موفقیت دولت پزشکیان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
احیا و ارتقای دو طرح با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان برای حمایت از نخبگان
رونق تئاتر به رونق فرهنگ جامعه می‌انجامد
افزایش قیمت خوردو پذیرفتنی نیست، مجلس ورود می کند
آیا اصلاح‌طلبان و اصولگرایان توانایی نجات اقتصاد ایران را دارند؟
شنیده شدن زنگ خطر بروز بحران های خانوادگی در جامعه
عینیت اجتماعی (۵)
تذکره مولانا محمد باقر قالیباف
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (30 آبان 1443)
پیش‌بینی سقوط رشد اقتصادی اروپا
آفت های زندگی مشترک
کار سخت پزشکیان
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (29 آبان 1443)
افزایش نگرانی های اجتماعی به دنبال نبود ثبات اقتصادی
ضرورت رفع فیلترینگ پلتفرم های اجتماعی در ایران
چه میزان ورزش برای سالم ماندن نیاز داریم؟
اصلاحات پلیس گرجستان در مبارزه با فساد
چرا موفق به صادرات خودرو نشدیم؟
خدشه دار شدن اعتماد عمومی به دنبال مشکلات اقتصادی
حیرت‌زدگی روس‌ها از شناخت ادبی ایرانیان
نقش رسانه ها در کنترل خشونت اجتماعی
برخورد قهری، نسخه شفابخش کنترل خشم در جامعه نیست
افزایش تولید و عرضه مسکن؛ راهکاری برای برون رفت از بحران
فشار انرژی بر دولت چهاردهم
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (28 آبان 1443 )
فروپاشی صنعت قطعه‌سازی؛ به دنبال قیمت‌گذاری دستوری
در باب معنای آزادی
بی‌توجهی قشر کم‌درآمد به سینما
مسکن ؛ استخوانی در گلوی دولت چهاردهم‌
تحقق رشد اقتصادی؛ منوط به بازنگری در مسیرهای کسب و کار
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (27 آبان 1443)
پرواز تیم ملی فوتبال به قرقیزستان
رشد اعتیاد اینترنتی؛ در سایه استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی
شنیده شدن زنگ خطر قتل های خانوادگی در سایه خشونت فروخفته
«آینه جادویی» در تماشاخانه ‌صحنه ‌آبی
چهل سال بعد در چنین روزهایی! (۲۶ آبان ۱۴۴۳)
کد خبر: 34422 | تاریخ : ۱۳۹۶/۶/۲۶ - 13:44
ذوق هنری  رنگ لباس های شهرزاد+عکس

ذوق هنری رنگ لباس های شهرزاد+عکس

ژاله زکی‌زاده درباره اینکه چقدر طراحی‌های لباس سریال «شهرزاد» از مستندات تاریخی و چقدر از قدرت تخیل بهره گرفته شده است، اظهار کرد: خوشبختانه تصاویر و فیلم‌های زیادی از آن دوره تاریخی وجود دارد که می‌توان به آن‌ها استناد کرد، ولی در انتخاب رنگ و مدل لباس‌ها تا اندازه‌ای از قدرت تخیل بهره گرفته شده است.

نوآوران آنلاین-او درباره بهره‌گیری از روانشناسی رنگ در طراحی لباس سریال «شهرزاد»، گفت: روانشناسی رنگ در طراحی لباس بسیار موثر است، اما باید دید که مردم چقدر این تأثیری که ما از رنگ‌ها گرفتیم را متوجه‌ شده‌اند. اگر مخاطبان نیز همان برداشت‌ها را کرده باشند به این معنی است که کار ما نیز درست و روانشناسی رنگ‌ها تأثیرگذار بوده است.

این طراح لباس درباره تاثیر فیلمنامه بر طراحی لباس شخصیت‌ها، توضیح داد: طراحی لباس بدون خواندن فیلمنامه محال است. وقتی فیلمنامه را می‌خوانیم تصوراتمان از شخصیت‌ها را ترسیم می‌کنیم؛ چراکه فیلمنامه شخصیت را تعریف می‌کند و ما بر اساس تعریف فیلمنامه و تأثیر و روانشناسی رنگ‌ها، مستندات و سلیقه لباس‌ها طراحی می‌کنیم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا برای انتخاب رنگ لباس‌ شخصیت‌های سریال «شهرزاد» هماهنگی‌ بین گروه طراحی لباس و صحنه وجود دارد؟ بیان کرد: بله طبیعتاً میان گروه طراحی لباس و صحنه هماهنگی و تبادلاتی وجود دارد؛ به عنوان مثال من برای طراحی لباس هر یک از شخصیت‌ها، دکورها را می‌بینم و بعد بر اساس رنگ غالب دکورها طراحی لباس را انجام می‌دهم.

زکی‌زاده که پیشتر طراحی لباس سریال‌های تلویزیونی همچون «شوق پرواز» و «مختارنامه» را برعهده داشته، درباره تاثیر خطرقرمزها در بهتر دیده شدن طراحی لباس مجموعه‌ها نمایشی، گفت: خط قرمزها در هر صورت وجود دارد که در تلویزیون زیادتر از سینما و شبکه خانگی است. به عنوان مثال در شبکه نمایش خانگی دست ما در انتخاب رنگ‌ها بازتر است. به طور کلی هر چقدر دست آدم چه از نظر ممیزی و چه از نظر متریال، زمان، پول و... بازتر باشد، خلاقیت هم بیشتر می‌شود. اما با این وجود از آنجا که واقعا ایرانی‌ها خلاقیت دارند، با محدودیت‌هایی که وجود دارد باز هم دوستانی که در پروژه‌های مختلف طراحی لباس انجام می‌دهند، کارهای خوبی ارائه می‌دهند.

او اضافه کرد: می‌توان گفت که ما در سریال «شهرزاد» جسورانه رنگ‌ها را انتخاب کردیم؛ به عنوان مثال کمتر دیده شده که در آثار نمایشی یا به طور کلی در جامعه از رنگ قرمز تند استفاده شد. ما سال‌هاست که از رنگ‌ها دور شده‌ایم و این موضوع حتی در پوشش جامعه ما نیز نمود دارد. به همین خاطر هم فکر می‌کنم یکی از دلایلی که لباس‌های سریال «شهرزاد» مورد پسند برخی از مخاطبان قرار گرفته، انتخاب رنگ‌های جسورانه است. اما به طور کلی نمی‌توان گفت که موفقیت هر پروژه‌ای در زمینه طراحی لباس در شبکه نمایش خانگی یا سینما تنها به خاطر کم بودن ممیزی‌ها است بلکه موفقیت هر پروژه‌ای در هر مدیومی بستگی به عوامل متفاوتی دارد.

این طراح لباس درباره تکراری نبودن لباس‌ شخصیت‌های اصلی زن سریال «شهرزاد»، بیان کرد: تقریباً سعی می‌کنیم که به خاطر تنوع، از لباس‌هایی که داریم کمتر استفاده کنیم؛ البته خود آقای فتحی نیز دوست ندارد که لباس بازیگران خیلی تکرار شود. البته این موضوع درباره لباس‌ آقایان صدق نمی‌کند. همان‌طور که می‌دانید دنیای مد توسط خانم‌ها می‌چرخد و با وجود پیشرفت‌های زیاد در حوزه مد، لباس آقایان در سال‌های اخیر چندان تغییری نکرده و فقط در همان مدل‌های سابق و مشخص تغییراتی ایجاد شده است.

 
کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.