کارپت بانک سینا بانک گردشگری بانک ملی طرح فولاد فولاد سنگان فولاد امیرکبیر شرکت فولاد آتیه خاورمیانه شرکت فولاد خوزستان فولاد هرمزگان
روزنامه نوآوران - 1400/09/10
شماره 1898 - تاریخ 1400/09/10
آخرین اخبار
«معبدزیرزمینی» به کتابفروشی‌ها آمد
«نیکلاس کیج» با دراکولا برمی گردد
«دختر گمشده» پیشتاز جوایز فیلم گاتهام شد
انتشار کتاب‌هایی درباره شعر و شاعران زن
اعمال مالیات‌های جدید با وجود فرار مالیاتی راهگشاست؟
بودجه سال آینده متناسب با درآمدهای مالیاتی باشد
چگونه مغز می‌تواند اشیاء آشنا را زمانی که نامشخص می‌شوند، درک کند
راهی برای پیش‌بینی مرگ بیماران کرونایی
درخشش عملکردی بانک پاسارگاد؛ از بهترین عملکرد سودآوری تا پرداخت سود نقدی به سهامداران
سفری هیجان‌انگیز به «سرزمین هوشمند پاد» با بانک پاسارگاد
حضور فعال گروه مالی گردشگری و بانک گردشگری در هشتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی
امکان صدور کارت نقدی هواداری پرسپولیس برای افراد کمتر از ۱۸ سال
تاثیر و دستاوردهای 8 ساله افق کوروش
حضور مشاور رییس جمهور در غرفه سازمان منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه کیش اینوکس
روش های تامین «زمین» و «تسهیلات» یک میلیون خانه
بورس کالا، فرصتی جدید در توسعه روابط تجاری ایران و سوریه
تعویق مرحله‌ای از بازگشایی مرزهای استرالیا
میلیون‌ها بازدید از «اکسپو دوبی»
تشکیل دومین انجمن صنفی برای انیمیشن
اکران آنلاین بسته فیلم کوتاه «108 دقیقه از یک قرن»
کتاب‌هایی درباره کرونا و حقوق بشر برای کودکان
«تهدیدها و فرصت‌های دنیای دیجیتال در حوزه کتاب»
«فروید» در بازار کتاب
بهینه‌سازی تصاویر تلویزیون‌ برای همه اتاق‌ها و خانه‌ها
مصرف‌کننده واقعی مسکن، قدرت خرید نداشته باشد بازار رونق نمی‌گیرد
گرانی از بازار مسکن به اجاره تسرّی یافت
قبل از پاسخ به سؤال‌های غیر منتظره تعمق كنيد؛ آن‌ها برای شنيدن پاسخ های پیش بینی شده، پرسیده می شوند.
علائم ابتلا به سویه "اومیکرون"
بازدید دبیر شورای راهبردی توسعه شبکه ملی اطلاعات از مرکز مانیتورینگ پلتفرم‌های دیجیتال همراه اول
کارمزدهای بلوبانک جمع می‌شوند
نگرانی از ظرفیت بالای مقاومت "اومیکرون" در برابر واکسن‌ها
پرداخت سود به سپرده‌های ارزی مزیت رقابتی بانک دی است
بلاتکلیفی تولیدکنندگان لوازم خانگی برای درج برند خارجی
رای نهایی پالادیوم اجرا شد
رشد خرید آپارتمان با تسهیلات بانک مسکن
ساخت ۲۵۰۰ واحد مسکونی از طریق تسهیلات اعطایی بانک مسکن در یزد
گزارشی از ملاقات‌های مردمی مدیرعامل بانک مسکن/ دستور شایان برای تسهیل در پرداخت تسهیلات
بانک توسعه تعاون ۳۸۰۰ میلیارد ریال وام ازدواج پرداخت کرد
هر آنچه که می‌خواهید، در بام!
پرداخت ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط شعب بانک توسعه صادرات
نظارت میدانی بر طرح های سرمایه گذاری بخش خصوصی
مدیرکل روابط عمومی بیمه مرکزی، مهمان سه‌شنبه‌های پاسخگویی بیمه رازی
تحول در نظام توزیع با شکل‌گیری مجموعه‌های متمرکز و شناسنامه‌دار
تقدیر از نقش بارز بانک آینده در ایفای مسئولیت اجتماعی / خدمات بانکی به نابینایان متنوع شد
هفت قابلیت برتر مانیتورهای وضوح بالای سامسونگ
ال‌جی برنده جایزه AutoSens 2020 Vision برای همکاری با مرسدس بنز شد
در مسیر تکامل ویدئو کنفرانس
«جاده خاکی» بهترین فیلم جشنواره «ماردل پلاتا» شد
چهار فیلم جدید راهی سینماها می‌شوند
«آن، مان گاوهای ابری نباران!» برای بچه‌ها
کد خبر: 451357 | تاریخ : ۱۴۰۰/۷/۲۴ - 10:24
خرید از فروشگاه زنجیره‌ای امن تر است
عضو کمیسیون اقتصادی:

خرید از فروشگاه زنجیره‌ای امن تر است

فروشگاه‌های زنجیره‌ای در هر کشوری که در آنها بلوغ یافته‌اند و حیطه نفوذ خود را گسترانده‌اند، علاوه بر اشتغالزایی، یک اثر جنبی قابل توجه نیز از خود برجای گذاشته اند.

نوآوران آنلاین  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   این فروشگاه‌ها با عرضه انبوه کالا به مردم موجب تعدیل قیمت ها و بالانس بازارها می شوند، با توجه به اهمیت این بازیگران اقتصادی بخش خصوصی در این زمینه با عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفتگو کردیم که می خوانید.

مزیت فروشگاه زنجیره‌ای بر کسی پوشیده نیست
غلامرضا مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در این رابطه به نفت ما گفت: مزیت ها و فواید فروشگاه های زنجیره ای بر کسی پوشیده نیست، اما شاید یکی از عواملی که باعث شده است، رشد این شرکت ها در ایران، در حد و اندازه‌های اقتصاد ما مطلوب نباشد، برخی موانع فرهنگی باشد. وجود بقالی‌های سنتی در محلات و علاقه طیفی از جامعه به آنها، یکی از این مسائل است. همچنین شهروندان غالباً علاقه‌‎مند هستند که کالاهای مورد نیاز را از بورس آن کالا و محل تجمع فروشگاه‌های مرتبط با آن کالا خریداری کنند. مثلاً شخصی که قصد خرید لوازم خانگی در تهران را دارد، احتمالاً به امید قیمت مناسب، به بورس آن کالا در یکی از مناطق شهر، رجوع می کند. این شهروند با توجه به سنت خریدی که در وی نهادینه شده است، تلاش می کند با مراجعه به فروشگاه های مختلف، کشف قیمت کند.
نماینده حوزه انتخابیه آستارا در ادامه افزود: البته بنا بر تجربه شخصی و واقعیت‌های جامعه معمولاً اشخاص در این گونه مراجعات چندان به درستی راهنمایی نمی شوند و با مراجعه به فروشندگان مختلف، با انبوهی از اطلاعات متفاوت ضد و نقیض روبه‌رو می‌شوند. در نهایت هم ممکن است که کالایی را بخریم و به منزل ببریم که با مشخصات مورد ادعای فروشنده تطابق نداشته باشد و از کیفیت لازم برخوردار نباشد، به دلیل اینکه اینگونه فروشگا‌ههای کوچک از شناسنامه و برند به نام و در خور توجه ای برخوردار نیستند، به هر حال معلوم نیست، که خرید ما از آنها چه سرنوشتی پیدا می کند. اما وضعیت فروشگاههای زنجیره ای فرق می‌کند.
عضو گروه دوستی ایران و گرجستان، با اشاره به محسنات فروشگاه های زنجیره‌ای گفت: این فروشگاه ها به دلیل جایگاه حقوقی و برندی که دارا هستند و اهمیتی که برای بحث برندینگ و جایگاهشان در نزد نهادهای نظارتی و مردم قائل هستند، طبیعتاً رفتاری متفاوت از فروشگاه های بی نام و نشان و کمتر معتبر، دارند. این فروشگاه ها ناظر فنی دارند، ناظر استاندارد دارند (یعنی باید داشته باشند) بنابر این شهروند بر اساس مختصات ذهنی که در ذهن دارد، می‌داند که این فروشگاه، از ناظرین فنی و استاندارد برخوردار است و همچنین از سوی یک نهاد مشخص دولتی تحت نظارت است، بنابراین مثلاً نگران این موضوع نیست که روی یخچالی که می‌خرد، موتور تقلبی سوار شده باشد یا کالای فیک و غیراستاندارد در این فروشگاهها عرضه شود.

برندینگ در فروشگاه زنجیره‌ای
مشاور سابق وزرای سازندگی، بازرگانی و کشاورزی، ضمن تبیین بیشتر این مسئله بر اساس گفتمان سازی‌های اقتصادی، افزود: یکی از هنرمندان مرحوم تعریف می‌کرد که در خارج از کشور، شخصی به او گفت که شما مگر این پیراهن را ازفلان  فروشگاه زنجیره ای نخریده‌اید، پس چرا پیراهن شما چروک است، یعنی برند آن فروشگاه زنجیره‌ای چنان در ذهن و فرهنگ مردم آن کشور رسوخ کرده بود و از چنان اعتباری برخوردار بود که مخاطب وی به صورت پیشفرض می گفت که امکان ندارد این فروشگاه پیراهن چروک و بی‌کیفیت به شما فروخته باشد و از این مسئله اظهار تعجب میکرد و می گفت حتماً پیراهن اتو شده بدون عیب و ایراد عرضه می‌کند. خود بنده تجربه تحصیل در خارج از کشور را دارم و در دوره دانشجویی ترجیح ما این بود که به همراه خانواده از فروشگاه های زنجیره‌ای خرید کنیم، زیرا از جامعیت کافی برخوردار بود و از نظر کیفیت و قیمت، رضایت مشتری را جلب می کرد، فروشگاه های زنجیره ای هم در ایران باید به صورت گام به گام به این سمت حرکت کنند تا از طریق ابزار برندینگ و همچنین جلب اعتماد تدریجی مشتری ها در طول چند نسل مختلف، بتوانند به گزینه پیشفرض خانواده‌ها برای خرید تبدیل شوند.
این عضو برجسته مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اقتصاد، ضمن تاکید بر لزوم حمایت‌های هدفمند از فروشگاه های زنجیره‌ای، گفت: اگر این فروشگاه ها بتوانند اعتماد سیستم بانکی را جلب کنند، از طریق اخذ تسهیلات قابل توجه، خواهند توانست فضاهای بزرگی را برای عرضه کالاهای خود در اختیار بگیرند. بسیار مهم است که فروشگاه های زنجیره‌ای کالای بسیار باکیفیت تهیه کنند و برای نمونه از عرضه لباس با کیفیت درجه سوم یا فروش لوازم خانگی چینی کم کیفیت اکیداً پرهیز کنند. این موضوع قطعاً در فرایند اعتماد سازی ملی موثر خواهد بود. دولت نیز باید با توجه به کارکرد مثبت فروشگاه های زنجیره‌ای در تعادل بخشی به بازار، حمایت‌های هوشمند، کارشناسی شده و هدفمندی در این خصوص، تخصیص دهد.
 سیاستگذاری های مناسب توام با نظارت و تلاش دولت برای رشد کمی همگام با رشد کیفی فروشگاههای زنجیره ای در نهایت باعث عرضه کالاهای ارزان‌تر، باکیفیت‌تر و به وفور به مردم خواهد شد. مسئله‌ای که هم به سود فروشگاه زنجیره‌ای است هم به نفع مردم است و همچنین نظارت دولت بر بازار را نیز تقویت می‌کند.

 

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.