افق کورش بانک ملی بانک‌سامان بانک سینا بانک گردشگری طرح فولاد فولاد سنگان فولاد امیرکبیر شرکت فولاد آتیه خاورمیانه شرکت فولاد خوزستان فولاد هرمزگان
روزنامه نوآوران - 1401/02/28
شماره 2013 - تاریخ 1401/02/28
آخرین اخبار
لزوم استفاده از ظرفیت های دروازه تجارت جهانی
تاکید رییس‌جمهوری بر اجرای تعهدات نظام بانکی در حوزه ساخت مسکن
کنفرانس مهندسی برق فردا با سخنرانی مدیرعامل ایرانسل پایان می‌یابد
سرپرست سازمان فاوا از کارکنان روابط عمومی تقدیر کرد
ایرانسل باز هم روابط‌عمومی «سرآمد دیجیتال» ایران شد
نئوبانک «هوشمند فردا» در دسترس قرار گرفت
تمامی مسوولیت "نئوبانک فردا" با بانک ایران زمین است
بررسی امهال تسهیلات و انطباق آن با شریعت با حضور رئیس شورای فقهی بانک مرکزی
پرداخت ۳۹ درصد تسهیلات شعبه یزد به شرکت های دانش بنیان
۵۰۰ میلیارد ریال وام فرزندآوری در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد
تجلیل وزیر اقتصاد از بانک ملت در همایش تجلیل از برترین های بورس کالا
بازدهی قابل توجه سرمایه گذاری های بانک ملت در سهام منتقل شده از دولت
کالابرگ؛ عدالت اجتماعی و فروشگاه زنجیره ای
کسب رتبه برتر توسط روابط عمومی بانک مسکن در مجموعه وزارت راه و شهرسازی
مهمان رايگان موزه نقشه تهران باشید
همراه اول برنده نشان «روابط‌عمومی دیجیتال ایران» شد
سایه کرونا همچنان سنگینی می کند
کرونا فروکش کرده اما از بین نرفته است
عادی‌انگاری و عدم رعایت پروتکل‌ها؛ تهدیدی در شرایط کرونایی
نخستین وبینار بین المللی متاورس و بلاکچین به زودی برگزار می شود
رسانه خط مقدم ایستادگی مقابل منفعت‌طلبان علیه اقدامات دولت است/ مبانی اقتصادی دولت را برای مردم تبیین کنید
دوران بلوغ صندوق توسعه ملی با دوران تحریم همزمان شد/ نوع ارتباط صندوق با بانک‌ها باید اصلاح شود
سیستم تهویه مطبوع ال‌جی
پرستار مجازی کودکان
تشدید نظارت بر بازار برای جلوگیری از گران‌فروشی
فرار مالیاتی؛ دست‌انداز حرکت به سمت توسعه اقتصادی
جلوگیری از کسری بودجه؛ مستلزم انسداد راه‌های فرار مالیاتی
روابط عمومی ها در خط مقدم تصویرسازی صحیح برای جامعه باشند
حمایت از طرح‌های صنعت نفت، محور اصلی فعالیت‌های بانک ملی در نمایشگاه نفت تهران
افتتاح شعب بانکی تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان در بانک ملی/ تسهیل تامین مالی دانش‌بنیان‌ها
تقویت سبد خدمات بانک مسکن با «سپرده ممتاز نهضت»
با هارد SSD “AS2280Q4U M.2 Gen4 ×4” را با سرعت خواندن/نوشتن 7400/7000 مگابایت بر ثانیه شرکت اپیسر در صدر بازی PS5 بمانید
ارزش پول ملی کاهش یابد، قدرت خرید مردم اُفت می‌کند
ضرورت رصد قیمت‌ها و تنظیم بازار
کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از تورم؛ نسخه شفابخش اقتصاد
بازدهی قابل توجه سرمایه گذاری های بانک ملت در سهام منتقل شده از دولت
دیدار و گفتگوی فرماندهان پلیس راه گیلان با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی
وزارت صمت: کالابرگ همان کارت بانکی است/ کالای کالابرگی در مکان‌های مشخصی عرضه می‌شود
فروشگاه های زنجیره ای بهترین انتخاب برای توزیعِ کالاهای یارانه ای
افتتاح کتابخانه پاسارگاد توسط بانک پاسارگاد در شهرستان پاسارگاد
تولید و صادرات ۲ راه نجات کشور از بحران های اقتصادی/ انتظار همگانی از بانک مسکن در طرح نهضت ملی
حسینی رئیس اداره روابط عمومی بانک کارآفرین شد
کارکنان بانک سپه به عنوان عناصر اصلی حرکت مجاهدانه در جهت تحقق ماموریتهای محوله نقش آفرینی کنند
تخصیص نیمی از تسهیلات بانک ملی ایران به بخش صنعت و معدن
رونق اقتصادی؛ مستلزم افزایش قدرت خرید
شکاف نسل‌ها و چالش هویت جوانان به دنبال گسترش رسانه‌های نوظهور
تقاضا تحریک شود، رکود اقتصادی کمرنگ می شود
فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در تسهیل خدمات‌رسانی به مردم مفید است
تامین اعتبار یکهزار میلیاردریالی بانک مسکن برای تکمیل آزادراه آزادشهر-شاهرود
پاداش دو ماهه آخر سال ۱۴۰۰ کلیه مناطق شهرداری تهران واریز می شود
کد خبر: 463054 | تاریخ : ۱۴۰۰/۱۱/۶ - 21:33
۷ عادت غلط که ما را دچار اختلالات مغزی می‌کند

۷ عادت غلط که ما را دچار اختلالات مغزی می‌کند

منبع: اسپوتنیک

نوآوران آنلاین- همه‌ افراد دارای عادت‌های غلط هستند که هر یک از این اشتباهات به یکی از ارگان‌های بدن آسیب می‌زند. یکی از ارگان‌هایی که عادات غلط آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد مغز و اختلالات مغزی است و متاسفانه اکثر افراد از بسیاری از عادت‌هایی که باعث بروز اختلالات مغزی می‌شوند، بی‌خبرند. اگرچه بیماری‌های شناختی با عوامل ژنتیک و سن ارتباط دارند، اما برخی از شیوه‌های غلط زندگی که هر روزه تکرار می‌شوند نیز می‌توانند بر نرون‌ها و بافت‌های مغزی آسیب رسانده و بر وقوع این بیماری‌ها تاثیر بگذارند.

کم خوابی: خواب کم کیفیت، کارایی جسمی، ذهنی و عاطفی را کاهش می‌دهد و منجر به افزایش هورمون‌های استرس می‌شود. در نتیجه توانایی فرد برای حل مشکلات روزمره کاهش می‌یابد.

قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا: قرار گرفتن طولانی مدت در آلودگی هوا، حتی اگر میزان آلودگی کم باشد به بروز بیماری‌های شناختی مغز و ایجاد تغییرات ساختمانی در آن منجر می‌شود. دانشمندان دریافتند کسانی که در مناطق آلوده زندگی می‌کنند،‌ مغزهای کوچکتری خواهند داشت و میزان بروز سکته‌های مغزی در آنان، بیشتر از دیگران است.

مصرف زیاد مواد قندی: مصرف بیش از حد شکر تصفیه شده با ابتلا به بیماری‌های متابولیک و مغزی ارتباط نزدیک دارد. قند در بسیاری از غذاها و رژیم‌های ما وجود دارد و تولید مواد شیمیایی مغز را کاهش می‌دهد و به مرور زمان بر عملکرد آن تاثیر منفی می‌گذارد. مصرف روزانه شکر تصفیه شده یکی از علل ابتلا به اضطراب، افسردگی و زوال عقل است.

نخوردن صبحانه: مصرف روزانه یک وعده صبحانه سالم یکی از عادت‌های مهم برای حفظ سلامت مغز و جوان نگه داشتن آن است. حذف صبحانه یا گنجاندن مواد غذایی ناسالم در آن منجر به بیماری‌های مرتبط با سوخت و ساز بدن، کاهش حافظه و عدم ثبات ذهنی می‌شود. همچنین با توجه به کاهش سطح انرژی در طول روز، فعالیت نورون‌های مغزی کاهش می‌یابد.

مصرف دخانیات: سموم موجود در سیگار اندام‌های مختلف بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این مواد سمی باعث سرعت بخشیدن به روند پیری مغز شده و علت مهمی برای ابتلا به اختلال در عملکرد شناختی است. ابتلا به دمانس و آلزایمر با سیگار ارتباط نزدیک دارد. عدم مصرف آب یکی از عواملی است که بر ضعف زودرس بافت مغز تاثیر می‌گذارد. از دست دادن آب بدن سطوح انرژی را کاهش می‌دهد و خلق و خو را پایین می‌آورد ضمن اینکه تمرکز را نیز سخت‌تر می‌کند. قسمت عمده مغز از آب تشکیل شده و این یعنی کاهش آب بدن با کاهش عملکردهای مغزی، و کاهش اکسیژن در سلول‌های مغز ارتباط دارد.

استفاده بیش از حد از موبایل: دستگاه موبایل انرژی فرکانس رادیویی یا اصطلاحا امواج رادیویی تولید می‌کند که ممکن است توسط بافت‌های بدن جذب شوند. اعتیاد به موبایل تاثیرات منفی بر تعامل اجتماعی، سلامت روانی و تندرستی دارد.

و اما توصیه‌های لازم درباره این عادات غلط. باید کم خوابی را کنار گذاشت و حداقل در یک محیط آرام، ۸ ساعت خواب شبانه را تجربه کرد. قبل از رفتن به خواب تمام وسایل الکترونیکی را خاموش کنید. یک شام سبک ۲ تا ۳ ساعت قبل از رفتن به رختخواب بخورید. در معرض آلودگی هوا قرار نگیرید! ز قرار گرفتن در معرض محیط‌های آلوده جلوگیری کنید و در صورت این قرارگیری، اقدامات پیشگیرانه را به منظور به حداقل رساندن اثرات محیط آلوده انجام دهید. تنفس در هوای تازه و در محیط سبز را فراموش نکنید.

به جای مصرف شکرهای تصفیه شده، از عسل، شیر نارگیل، یا سایر گزینه‌های شیرین طبیعی استفاده کنید. برچسب‌های مواد غذایی را به دقت بررسی و گزینه‌هایی را انتخاب کنید که شکر آنها در پایین‌ترین حد باشد. با صبحانه هیچ‌وقت قهر نکنید. صبحانه هفتگی خود را برنامه‌ریزی کنید و اطمینان حاصل کنید که صبحانه شما شامل ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبرهای گیاهی، پروتئین، اسیدهای چرب امگا ۳، آنتی اکسیدان‌ها و ... است. سیگار کشیدن را کنار بگذارید. در اسرع وقت سیگار کشیدن را متوقف کنید و عادات سالم را جایگزین آن نمایید. از قرار گرفتن در معرض دود سیگار نیز اجتناب کنید. به اندازه کافی آب بنوشید. روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید. مصرف میوه‌ها و سبزیجات آب‌دار را زیاد کنید. چای و نوشیدنی‌های طبیعی دیگر را به همراه مصرف آب فراموش نکنید. بهتر است زمان استفاده از موبایل را به مرور کاهش دهید تا کمتر تحت تاثیر امواج رادیویی قرار بگیرد.

 

چهارشنبه ۲۶ ژانویه ۲۰۲۲

(برابر با ۶ بهمن ۱۴۰۰)  

 

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.