بانک توسعه تعاون بانک ملی
روزنامه نوآوران - 1403/02/05
شماره 2455 - تاریخ 1403/02/05
آخرین اخبار
تلاش برای ارتقاء همکاری های حداکثری شرکای اجتماعی حوزه سلامت
طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۶ تهران با قوت ادامه دارد
تلاش برای بهبود وضعیت ترافیک در پهنه مرکزی تهران
رونمایی از تمثال جدید سردار شهید احمد کاظمی در منطقه ۱۹
زیرگذر بزرگراه خلیج فارس به روستای پلایین با اقدامات ترافیکی ایمن سازی شد
ورودی بناهای تجاری غیر مجاز در منطقه 19 با استقرار نیوجرسی مسدود شد
دریاچه بوستان شقایق منطقه 19مجهز به محل تفریحی و فراغتی می شود
به صدا در آمدن زنگ هفته سلامت در مدارس منطقه ۱۶
شمارش معکوس پایان رفع معارضین مسیر آزاد راه شهید شوشتری در منطقه ۱۵
مرمت و تعویض ۴۵ گاردریل‌ در بزرگراه امام رضا (ع)
کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاههای زنجیره‌ای شهروند
احیا آسفالت مدرسه شهید ناظم در ناحیه۶
هم اندیشی و اجرایی نمودن تصمیمات لازم به منظور بهبود وضعیت جمع آوری زباله در ناحیه۷
اجرای ۸۰ هزار متر خط کشی محوری در سال ۱۴۰۳ در منطقه ۲۱
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
زباله گردی در شهر؛ باید از خودمان شروع کنیم...
نشست تخصصی مباحث ترافیکی در شمال شرق شهر
تور گردشگری افراد دارای معلولیت
پاکسازی چهره منطقه ۴ از حضور زباله گردها
جمع‌آوری ۵۰۰ کیلو زباله از محوطه ایستگاه‌ها
پروژه بوستان محله جوادیه از مرز پیشرفت ۹۰٪ عبور کرد
تحقق دو برابری اخذ سند برای املاک فاقد سند در بافت فرسوده نسبت به برنامه چهارم توسعه
توجه ویژه مدیریت شهری به حمل و نقل عمومی
پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک درمنطقه٢ تهران
محلات طرشت و شریف صاحب خانه محیط زیست شدند
برپایی ایستگاه های حال خوب سلامت در معابر منطقه2
آغاز عملیات نرده‌گذاری رفیوژ میانی شهید محلاتی
برگزاری آیین تجلیل از متولیان ورزش زورخانه ای و پهلوانی در منطقه ۱۲
پایانه‌های حمل و نقل عمومی منطقه ۲۲ تجهیز می شوند
جلب مشارکت حداکثری شهروندان در اجرای برنامه های دوستدار محیط زیست در منطقه22
سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد
موشک «فالکون ۹» یک رکورد جدید را ثبت کرد
حق پخش تلویزیونی سرخابی‌ها را به سرانجام می‌رسانیم/ دریافت ۱۱۰ همت مالیات از ابربدهکاران
توقعات آمریکایی‌ها تمامی ندارد/خوب شدن حال کارگر یعنی خوب شدن حال کشور
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
بررسی نقش مشارکت قانونی در جرایم گروفروشی
دغدغه و درخواست شهروندان با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد
اجرای عملیات طعمه‌گذاری و لانه‌کوبی درنواحی شش‌گانه منطقه٦ تهران
ارتقاء سطح دانش و اشاعه فرهنگ گیاه‌ پروری بین اقشار مختلف
تجهیز و آغاز فعالیت دبیرخانه کانون های اجتماع محور در منطقه ۲۱
برگزاری ششمین جلسه هم اندیشی دبیرخانه تکریم با مسئولین تکریم ارباب رجوع مناطق ۲۲ گانه در منطقه ۲۱
حال خوش شهروندان منطقه ۴ در هفته سلامت
طرح ارزشمند "کوک چهارم"
ترویج فرهنگ آپارتمان نشینی در محلات منطقه 13
معرفی پروژه مرمت و بهسازی ساختمان شهرداری منطقه۱۳ در دومین نشست احیا گران بافت تاریخی تهران
اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در اراضی جنگلی سرخه حصار و خجیر
پاکسازی مستمر زمین های بایر و قطعات خالی سطح ناحیه۳
آماده باش عوامل خدمات شهری در منطقه ۵
در روز جهانی زمین پاک رود دره کن از زباله‌ها پاکسازی شد
افزایش ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی در منطقه ۲۲
کاشت یک صد درختچه در بوستان های منطقه 17
هفته سلامت در منطقه ۱۷
کد خبر: 466598 | تاریخ : ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ - 21:01
فرمانده پلیس آینده

فرمانده پلیس آینده

دکتر غلامحسین بیابانی / دانشیارگروه کشف جرایم دانشگاه جامع علوم انتظامی امین

نوآوران آنلاین- آینده ایده‌هایی در مورد روایت‌های علمی تخیلی را به یاد ما می‌آورد. این امر جهانی فانتزی را پیشنهاد می‌دهد و رؤیاهایی را فرا می‌خواند که ممکن است در نهایت متجلی گردند. آینده نمی‌تواند به طور دقیق پیش‌بینی شود؛ ولی بدون یک نگاه معطوف به پیش‌بینی، آینده ممکن است هراس‌انگیز و غیرقابل تصور باشد.

آینده متعلق به کسانی است که بلندنظری، برنامه‌ریزی، هوش به‌کار بستن برنامه‌ها و شهامت بر عهده گرفتن ریسک‌های شخصی برای بهبود اوضاع و شرایط، در زمان تحقق پیش بینی های صورت گرفته را دارند.

فرمانده پلیس آینده هر روزه با انتخاب‌های مهمی مواجه خواهد شد. تصمیمات او به طور اساسی مثبت خواهند بود؛ ولی همچنین پتانسیلی منفی نیز خواهند داشت. به طور خلاصه می‌توان گفت هر فرمانده‌ای باید ظرفیت به کارگیری درس‌هایی از گذشته را برای مشکلات آینده داشته باشد.

یک مسأله اساسی برای فرمانده پلیس آینده، میزان کنترلی است که برای عملکرد هر اداره لازم خواهد بود.

دو حوزه وجود دارد که در آن‌ها اگر یک فرمانده پلیس کنترل را از دست بدهد، دیگر نمی‌تواند مجموعه را مدیریت کند:

 

۱(امور مالی

بر عهده‌ فرمانده پلیس آینده است که تلاش کند تا در تمامی روش‌های اخلاقی، قانونی و وجدانی کنترل بر منابع مالی اداره و فعالیت‌های کارکنان را داشته باشد.

 

۲(امور مربوط به کارکنان

در موقعیت‌های بوروکراتیک، بده و بستان‌هایی که نیازمند مصالحه هستند، ممکن است ضروری شوند. همانند زمانی که مطالبات مجری قانون باید در سطحی برابر با دیگر ادارت دولتی یا شهری پایین بیاید.

اگر بخواهیم که مجری قانون واقعاً به بالاترین درجات تأثیرگذاری برسد، این کار باید به طرق دیگری جز تلاش برای همتراز کردن ادارات مجری قانون با تمام ادارات دیگر انجام شود. قانون خود تشخیص داده است که افسران مجری قانون ملزم هستند در استاندارد قانونی بالاتری از دیگر کارکنان دولتی عمل کنند. این امر به دلیل مسؤولیت نهایی و اعتماد به هر افسر در هر لحظه از زندگی او است. اگر بخواهیم افسران مسؤولیت‌پذیر باشند و اگر بخواهیم فرماندهان در قبال رفتار افسران مسؤولیت‌پذیر باشند، پس آن‌ها باید بتوانند استانداردهای بالای لازمه برای اجرای چیزی که اجرای قانون واقعاً حرفه‌ای دانسته می‌شود را به کار گیرند.

توماس جی. پترز” و “روبرت اچ واترمن” در کتاب خود (در جستجوی برتری)، مجموعه‌ای از شرکت‌های آمریکایی موفق را مطالعه کردند و دریافتند عوامل مشترک خاصی باعث ایجاد یک فرهنگ سازمانی مؤثر می‌شوند و به کمپانی اجازه می‌دهند به اهدافش برسد. همین معیارها می‌توانند به طور کلی در مورد یک اداره پلیس مصداق داشته باشند.

به نظر می‌رسد عواملی هستند که فرمانده را در اجرای مأموریت محوله به نحو مطلوب تری یاری می رسانند:

 

۱(گرایش به عمل

عامل اولیه و از همه مهم‌تر، گرایشی از سوی فرمانده پلیس برای برخی فرم‌های عملیات است. در این واحد‌ها، عباراتی از قبیل: «ما باید کمی تأخیر داشته باشیم»، یا «احتمالاً وقت مناسبی نیست»، مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. در عوض، بر روی عمل کردن “همین حالا” و تمایل به “ریسک کردن” برای دستیابی به اهداف مهم سازمان تأکید می‌شود. بنابراین فرماندهان پلیس آینده باید به عمل گرایش داشته باشند.

 

۲(شفافیت اهداف فرماندهی

ادارات پلیس تأثیرگذار اغلب یک ساختار سازمانی ساده دارند. کارکنان در اداره کاملاً از نقش فرماندهی، شخصیت و اهداف او آگاه هستند.

 

۳(اولویت نیروی انسانی در بهره وری

سومین عامل این است که چنین اداراتی به سوی کارایی جهت‌گیری دارند و چنین کارایی به بهبود افراد درون اداره بستگی دارد و نه صرفاً به ابزار مکانیکی از قبیل رایانه ها یا تجهیزات. نمی‌خواهیم بگوییم رایانه ها یا دیگر تجهیزات مهم نیستند، بلکه صرفاً تأکید داریم که آن‌ها در سطح بهره‌وری عاملی تعیین کننده نیستند.

تنها زمانی که هر فرد درون اداره بالاترین درجه ممکن از ظرفیت خود را فراهم می‌سازد، بهره‌وری به بالاترین درجه می‌رسد. در چنین اداره‌هایی با مردم به عنوان فرد برخورد می‌شود، چه در گروه فعالیت کنند و چه به تنهایی. در چنین اداره‌هایی به فرماندهان واحدها گفته نمی‌شود چگونه کارهایشان را انجام دهند، بلکه به آن‌ها گفته می‌شود که انتظار می‌رود چه دستاوردی داشته باشند.

به عنوان مثال ممکن است به یک شیفت گشتی گفته شود با متعهد ماندن به منطقه‌ای خاص از جامعه در طول دوره‌ای خاص در برابر یک هدف خاص – از قبیل فروشگاه‌ها –انتظار می‌رود سرقت‌های مسلحانه را کاهش دهند. شیوه‌ای که با آن به این هدف دستیابی می‌شود، به کسانی واگذار می‌شود که مسؤولیت واقعی اجراء را بر عهده دارند. بنابراین، آن‌ها مستقل و مسؤولیت‌پذیر می‌شوند.   

کانال تلگرام

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.