کد خبر : 104197 تاریخ : ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۴ آبان - 13:39
مطهرنیا طی یادداشتی عنوان کرد مطبوعات زمینه انتقال آزاد اطلاعات را در جامعه ایجاد کنند نمایشگاه مطبوعات در معنای خود تعریف خاصی را حمل می کند. نمایشگاه محل به تصویر کشیدن توانایی ها، چالش ها و فراز و نشیب ها درخصوص موضوعی خاص برای دستیابی به اهداف تعریف شده است و تلاش می کند تا با ارتباط عمیق تر با جامعه هدف خود زمینه های به نمایش آوردن استعدادها در بافت حرکت خود را به نمایش بگذارد.

نوآوران آنلاین-

مطبوعات و رسانه ها درواقع مرتبط کننده جامعه به یکدیگر و با یکدیگر به هیات حاکمه است.

لذا این جامعه باید اخبار و عناوین را نسبت به ویژگی ها وجود و شاخص های موجود در این اشتغال به خوبی منتقل کنند. برپایی نمایشکگاه سالانه مطبوعات با حضور تعداد زیاد مطبوعات این بافت را چه اساسا کارکرد این نهادها و یا سازمان ها و یا بنگاه های ارتباطی را بهتر و موفق تر کند و این بالر نه در جهت انتقال افکار و اطلاعات که در راستای به نمایش گذاشتن توانایی های این مجموعه بسیار مهم به جامعه است تا در پیچ و خم این اشتغال و فراز و نشیب های حاکم بر ان قرار گیرد امروزه در جهان روزنامه نگاری یکی از پرمخاطره ترین اشتغال های جهان به شمار می رود که از ریسک بالایی برخوردار است چراکه جامعه خبری جامعه ای است که حد واسط نخبگان و توده ها قرار دارد. مطبوعات هستند که بیشترین میزان ریسک پذیری را دچار خود می کنند لذا در این وضعیبت باید بگویسم که نمایشگاه مطبوعات فرصتی است که از یک سو توانایی های شان را نمایش گذارند و زمینه آشنایی و نزدیکی مردم را فراهم کنند و مطالبات مردم را بهتر و در قالب مجموعه ای منسجم دریافت کنن و هم محدودیت هایی که با ان ها مواجه اند را با مسؤولان در میان گذارند. لذا باید مطبوعات را در چارچوب مورد بررسی قرار داد. نمایشگاه را باید در این چارچوب دید و تلاش کرد امکانات موردنیاز برای به عمل آوردن این مهم فراهم شود.

فضای مجازی هم فاقد تحلیل است اما مخاطب در این فضا منفعل نیست و فعالانه با پیام درگیر می شود و به تبادل نظز می پردازد مطبوعات رسانه ای یکم سویه هستند و مونولوگی هستند در حالی که شبکه های اجتماعی رسانه دیالوگی هستند و این موجب جذب بیشتر مخاطبان می شود از این رو باید بر این نکته تاکید کنم که باتوجه به این جذابیت محوری که دارد تنوع موضوع در فضای مجازی آن را تزاید بخشیده و مردم را به سوی شبکه های اجتماعی می برد املروزره مطبوعات به واسطه کنترل هایی که مواجه هستند تا حدود زیادی زمینه اعتماد پروری و اعتبارافزایی خود را از دست داده اند و چون این اعتمادپروری به درستی صورت نگرفته است و مراحل کمال آن تکمیل نشده است به واسطه نبود اعتماد و اعتبار اساسا با وجود نمایندگان قانونی توزیع مطبوعات در جامعه مخاطب امروز این جامعه به جای ضمانت قانونی خبرهای منتشر شده در فضای مجازی به اعتماد و اعتباری که در این زمینه دارند بیشتر تکیه می کنند و لذا با مخاطرات ناشی از ورود خبرهای غیرموثق فضای مجازی را ترجیح می دهند.

مطبوعات باید قابل دسترس باشند برای مردم و هم به دور از محدودیت های سیاسی و حکومتی بتوانند زمینه انتقال آزاد اطلاعات را در جامعه ایجاد کنند. امروزه مطبوعات ما عقب تر از فضای مجازی هستند بسیاری از خبرها امروزه در فضای مجازی بروز و ظهور می یابد و نیاز مخاطب را پاسخ می دهند. اما امروزه روزنامه ها عقب تر از فضای مجازی وارد عمل می شوند و اخباری را منتشر می کنند که روز قبل مردم از طریق شبکه های اجتماعی از آن مطلع شده اند. مطبوعات را می توان به اتاق شیشه ای و گوی بلورین تشبیه کرد. این انتقال اطلاعات و اخبار در وضعیت بسیار جدید صورت می گیرد.