نوآوران آنلاین-تیمی از پژوهشگران دانشگاه مینه سوتا در مطالعات خود دریافتند که نوع واکنش و فاصله بین دانش آموزان دختر و پسر در امتحانات، بستگی مستقیم به تاکید و اصرار معلمین بر اهمیت این امتحانات دارد. در این پژوهش ها که به مدت یکسال ادامه داشت، 9 گروه مختلف از دانش آموزان دوره های زیست شناسی مقدماتی تحت مطالعه قرار گرفتند.فاصله بین دختران و پسران در نتایج به دست آمده از آزمون ها، ارتباط مستقیمی با افزایش یا کاهش تاکید بر اهمیت امتحانات داشت. در حقیقت هر چقدر بر اهمیت امتحانات تاکید شده و استرس بیشتری به دانش آموزان وارد شود، سطح بازدهی دختران، کاهش پیدا می کند.