کد خبر : 127857 تاریخ : ۱۳۹۶ شنبه ۲۳ دي - 15:11
آموزش‌وپرورش در اهداف خود ناتوان می‌ماند اگر ... سرپرست آموزش و پرورش اصفهان بر اداره صحیح آموزش‌و‌پرورش برای تحقق اهداف خود تاکید کرد.

نوآوران آنلاین- محمد جواد احمدی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش اظهار کرد: هفته شوراها از 24 لغایت 30 دی ماه نامگذاری شده است که برنامه های مختلفی برای این هفته در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در شورای آموزش و پرورش افرادی به عنوان اعضای شکل دهنده ایفای نقش می کنند و برای اجرایی کردن اهدافی که در سند تحول آموزش و پرورش اشاره شده است، کمک و راهنمایی می کنند.
احمدی با اشاره به جملات رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های مکرر خود درباره جایگاه و اهمیت آموزش و پرورش اظهار کرد: ایشان در نشست های علمی خود با فرهنگیان به کرات به اهمیت آموزش و پرورش اشاره کرده اند به طوری که ایشان فرموده اند که شان و جایگاه معلم در جامعه باید براساس منطق و نگاه اسلامی احیا شود و معلم از حرمت، کرامت برخوردار است.
 
وی ادامه داد: بنا بر تاکید مقام معظم رهبری امروز سند بنیادین تحول در آموزش و پرورش نقشه ای را به فرهنگیان نشان می دهد.
 
وی تصریح کرد: در اجرای سند تحول باید با در نظر گرفتن همه جوانب با تدبر و تامل گام برداشت و بر لزوم پشتیبانی مالی از طرف دولت و مجلس تاکید کرد.
 
احمدی ادامه داد: آموزش و پرورش به عنوان گسترده ترین نهاد اجتماعی است که با خانواده ها، اغلب دستگاه ها و سازمان ها مرتبط است و تربیت آحاد جامعه و نسل امروز را بر عهده دارد.
 
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت:  آموزش و پرورش استان اصفهان با 850 هزار دانش آموز، 50 هزار معلم شاغل و 80 هزار معلم بازنشسته و 50 هزار مدرسه در استان و 41 اداره آموزش و پرورش گستره جغرافیایی خود را مشخص می کند.
 
وی تاکید کرد: همه صاحبنظران در جامعه روزی در مدرسه تحصیل کرده اند و ابن اهمیت موضوع را نشان می دهد.
 
احمدی گفت: کسانی که تصور می کنند که آموزش و پرورش یک دستگاه مصرفی و هزینه ای است، کاملا در اشتباه هستند به طوری که مقام معظم رهبری بارها در فرمایشات خود به این موضوع تاکید کرده اند که آموزش و پرورش با گستردگی و آمیختگی که با لایه های درونی جامعه در ارتباط است، اگر صرفا دولتی اداره شود کاملا ناتوان در اهداف خود خواهد بود.
 
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اعلام کرد: اگر بخواهیم تلاش کنیم و جایگاه رتبه برتر علمی خود را در جهان و منطقه رقم بزنیم باید کمر همت را برای کمک به آموزش و پرورش جهت ایفای نقش ببندیم.
 
وی تصریح کرد: یکی از عوامل تاثیرگذار، شوراهایی است که مدرسه و معلمان و مدیران ما را در انجام وظیفه یاری می کنند.