کد خبر : 128051 تاریخ : ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۴ دي - 13:50
مشاركت بيشتر فرهنگيان وزیر آموزش و پرورش بر کاهش فاصله آموزش‎‌وپرورش با جامعه تاکید کرد.

نوآوران آنلاین- به منظور كاهش فاصله ميان واقعيت هاي موجود در جامعه و آموزش و پرورش و هماهنگي و همخواني بيشتر نظام آموزشي با اقتضائات جديد و تغييرات نسلي و فرهنگي، نشست مقدماتي صاحب نظران علوم تربيتي با وزير آموزش و پرورش برگزار شد.

در اين نشست مقدماتي، تني چند از اساتيد علوم تربيتي دانشگاه هاي تهران، الزهرا، علامه طباطبايي، بهشتي، خوارزمي حضور داشتند و به بيان ديدگاه ها و نقطه نظرات خود پيرامون چارچوب همكاري عملياتي وزارت آموزش و پرورش با دانشكده هاي علوم تربيتي و نيز تبادل نظر در خصوص چند  مسأله ملي‌آموزش و پرورش پرداختند.
 
در اين نشست سیدمحمد بطحایی، وزير آموزش و پرورش با توجه به ايجاد فاصله بين ذينفعان این وزارتخانه گفت: فاصله آموزش و پرورش با نيازهاي ذينفعان اصلي خود يعني دانش آموزان، معلمان و خانواده ها فاصله بسياري پيدا كرده است و ما در نظر داريم امكان مشاركت بيشتر فرهنگيان و دانش آموزان و خانواده ها را فراهم آوريم.
 
وي با اشاره به برنامه ها و تلاش هايي كه براي انجام اصلاحات و تغييرات در آموزش صورت گرفته است بیان کرد: فرايند تغيير در آموزش و پرورش بسيار پيچيده و چند وجهي است.
 
بطحايي با توجه به رويكرد وزارت خانه در برگزاري چنين نشست هايي افزود: ما به اين نتيجه رسيديم  كه براي خروج آموزش و پرورش از بي تفاوتي و ناسازگاري با اقتضاي فرهنگي و اجتماعي و روندهايي جديد و شتابنده فناورانه ناگريز به دعوت از صاحب نظران عرصه تعليم و تربيت هستيم.