کد خبر : 138917 تاریخ : ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۷ دي - 15:57
نمايندگان مجلس بيشتر به فكر فرهنگیان باشند فردوس حاجيان (عمو فردوس) در برنامه ميهمان آشنا استوديو الفبا از نمايندگان مجلس خواست تا بيشتر به فكر آموزش و پرورش باشند.

نوآوران آنلاین- دومين برنامه ميهمان آشنا در استوديو الفبا برگزار گرديد. ميهمان اين برنامه فردوس حاجيان (عمو فردوس)، چهره آشناي تعليم و تربيت  تهيه كننده و مجري برنامه شهرك الفبا، ماجراهاي عمو فردوس و داروك، نويسنده چندين جلد كتاب براي دانش آموزان دبستان و همكار در نوشتن كتاب هاي درسي دوره دبستان، برنده جوايز از يونيسف (صندوق كودكان ملل متحد)، يونسكو(سازمان آموزشي، علمي و فرهنگي ملل متحد) و برنده جوايز جهاني معلمي، ميهمان استوديو الفبا وزارت آموزش و پرورش بود.

فردوس حاجيان، جانباز شيميايي دفاع مقدس، بدليل عوراض شيميايي، نتوانسته است بطور مستمر كارهاي هنري و نمايشي را خود پيگيري کند. اوايل سال تحصيلي جاري به خاطر تشديد بيماري در بيمارستان بستري شد و وزير آموزش و پرورش، رئيس مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش را به نمايندگي از خود براي عيادت به قائم شهر، محل سكونت اين هنرمند، اعزام كرد.

فردوس حاجيان در برنامه امروز، ضمن استقبال از طرح هاي وزير آموزش و پروش و حسن نظر وي، از ايجاد استوديويي در همسايگي دفتر وزير و ايجاد فضاي رسانه اي براي شنيده شدن سخنان معلمان و دانش آموزان ابراز خرسندي كرد و با توجه به اين فضاي شاداب خواست تا صداي معلمان بيشتر شنيده شده و بيان شود.فردوس حاجيان از ابتكار تاسيس چنين استوديويي با رويكرد ديده شدن بيشتر آموزش و پرورش و باز شدن درب هاي آموزش و پرورش به نظرات و ديدگاه هاي مختلف، اين فعاليت ها را موثر و مفيد ارزيابي كرد.

همچنين اين تهيه كننده و مجري محبوب برنامه هاي تلويزيوني كودكان از نمايندگان مجلس خواست تا توجه بيشتري به  معيشت معلمان داشته باشند و در بحث بودجه نگاه ويژه اي به آموزش و پرورش کنند.