کد خبر : 139184 تاریخ : ۱۳۹۶ جمعه ۲۹ دي - 12:37
مراحل تنظیم ساعت بیولوژیکی انسان‌ها دارای ریتم‌های بیولوژیکی، روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه هستند؛ آن‌ها خواب انسانی را تنظیم می‌کنند و باعث بیدار شدن از خواب می‌شوند.

نوآوران آنلاین- سرویس ترجمه نوآوران – بخش زبان عربی ( محمدرضا حمیدی ) : مکانیسم کنترل ساعت زیستی درون بدن انسان است. گروهی از نورون‌هایی که در وسط مغز قرار دارند و به عنوان هسته‌های عرضی شناخته می‌شوند.

ماهیت انسان توسط خالق، خدای متعال، بر روی یک ساعت بیولوژیکی که در هر سلول بدن ما وجود دارد و متناسب با عملکرد انسان در روز است که از عملکرد او در شب متفاوت است و برای فعال کردن ساعت زیستی به درستی عمل می‌کند، برخی از مراحل ساده و قوانینی برای تنظیم ساعت زیستی که می توان آن‌ها را دنبال کرد وجود دارد:

 

ملاقات پزشک

اگر برنامه خواب شما با شغل و مسؤولیت‌های دیگر تداخل پیدا کند، به پزشک خود مراجعه کنید و این باعث بی‌خوابی و اختلال می‌شود. در این‌جا باید از دکتر خود برای کمک به کنترل عصب خود مراقبت کنید.

 

زمان خواب خود را تنظیم کنید

شما باید به آرامی کار کنید تا زمان خواب خود را کاهش یا افزایش دهید تا مناسب‌ترین زمان برای بقیه بدن شما تنظیم گردد. ممکن است طول بکشد، اما در نهایت شما به آنچه که می‌خواهید، می‌رسید. متوسط ساعات خواب باید حداقل 8 ساعت باشد، ترجیحاً در شب.

 

خود تنظیمی

برای تنظیم ساعت بیولوژیک، باید بدانید که بدن شما از رفتار شما یاد می‌گیرد؛ بنابراین شما باید در برنامه خواب خود دقیق باشید و اجازه ندهید خودتان از آن کنار بیایید تا بدن شما با تاریخ خواب جدید شما سازگار باشد.

اگر برنامه خواب شما با شغل و مسؤولیت‌های دیگر تداخل پیدا کند، به پزشک خود مراجعه کنید و این باعث بی‌خوابی و اختلال می‌شود. در این‌جا باید از دکتر خود برای کمک به کنترل عصب خود مراقبت کنید.

 

زمان خواب خود را تنظیم کنید

شما باید به آرامی کار کنید تا زمان خواب خود را کاهش دهید یا افزایش دهید تا مناسب‌ترین زمان برای بقیه بدن شما مناسب باشد. ممکن است طول بکشد، اما در نهایت شما به آنچه که می‌خواهید برسید؛ متوسط ساعات خواب باید حداقل 8 ساعت باشد، ترجیحاً در شب.

 

پیوستن به قرار ملاقات‌های امروز

برای تنظیم ساعت بیولوژیک باید بدانید که بدن شما از رفتار شما یاد می‌گیرد، بنابراین شما باید در برنامه خواب خود دقیق باشید و اجازه ندهید خودتان از آن کنار بیایید تا بدن شما با تاریخ خواب جدید شما سازگار باشد.

 

ماساژ و حمام گرم

عضلات بدن شما ممکن است نیاز به استراحت پس از یک روز کار سخت دارد. به فعال شدن بدن، به منظور تنظیم توابع آن، تشنج و دفع آشوب بزرگ، همچنین می‌توانید از علائم افسردگی و همچنین یک حمام آب گرم کاهش دهید. این عمل در انحلال ذهن و بقیه بدن و اعصاب کار می‌کند.

 

در طول خواب اجتناب از نور بالا

سلول‌های عصبی به طور قابل توجهی به نور پاسخ می‌دهد؛ بنابراین بهتر است در هنگام خواب نور در شب کم باشد، به طوری که بدن راحت استراحت کند و فعالیت خود را در طول خواب تجدید کند.

لازم به ذکر است که تغییر برنامه خواب آسان نیست، مخصوصاً برای افرادی که مرحله خواب را به تأخیر انداخته‌اند، اما با نظم مناسب می‌توان تنظیم کرد.

 

منبع: ( SAYIDATY )

18 ژانويه 2018 برابر با 28 دي 1396