نوآوران آنلاین- عزتالله یوسفیانملا در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ۵۵ درصد منابع خارج از اختیار (پِرتی) در آموزش و پرورش و بهربرداری صرفا 45 درصدی از منابع در این وزارتخانه، گفت: بسیاری از مدارس در روستاها تخلیه شده یا کلاسها با تعداد محدودی اداره میشوند به همین دلیل آموزش و پرورش باید برای بهربرداری از منابع موجود برنامهریزی کند هرچند تجمیع مدارس چند روستا نیز پیامدها و مشکلات دیگری را به همراه دارد.
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان آموزش و پرورش نباید صرفا به بیان کاستیها و مشکلاتی خود اکتفاء کنند بلکه باید راهحل نیز داشته باشند، ادامه داد: خدمات این وزارتخانه باید برونگذاری شود تا شاهد افزایش بهرهبرداری از منابع آن باشیم اما این برونگذاری نباید به معنای تاسیس پی در پی مدارس غیرانتفاعی با شهریههای کلان باشد.
وی حل مشکل کسری بودجه در وزارتخانه آموزش و پرورش را نیازمند شناخت منابع و استفاده صحیح از آنها دانست و افزود: حل مشکل کسری بودجه با موضوعات متعددی ارتباط مستقیم دارد که از آن جمله موضوعات میتوان به برنامه درسی، ساختار اداری، ساختار نیروی انسانی و تنوع منابع مالی اشاره کرد.
یوسفیان ملا معتقد است آموزش از لحاظ تنوع خدمات، گستردگی مخاطبان و کمییت فعالیت، بازاری منحصر به فرد است به همین جهت بحث مدیریت هزینهها و تامین منابع مورد نیاز فعالیتهای آموزشی کشور باید به طور جدی مورد توجه موسسات، شرکتها و سازمانها بگیرد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی بهرهبرداری صرفا 45 درصدی از منابع آموزش و پرورش را حاصل مدیریت غلط طی چندین دهه دانست و بر ضرروت برنامهریزی با پشتیوانه تحقیقاتی برای استفاده کامل از منابع این وزارتخانه تاکید کرد.