کد خبر : 154163 تاریخ : ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۳ بهمن - 15:37
باند سرقت لوازم خودرو متلاشی شد سرکلانتر ششم پلیس پایتخت از دستگیری 3 عضو یک باند سرقت در محدوده جنوب تهران خبر داد.

نوآوران آنلاین- سرهنگ سیروس کتابعلی سرکلانتر ششم پلیس پایتخت اظهار کرد: با شکایت‌های ارائه شده از سوی شهروندان ساکن محدوده‌های جنوبی تهران در خصوص سرقت‌های متعدد از لوازم داخلی خودروهایشان، پرونده‌ای در این خصوص در کلانتری‌های تابعه تشکیل و تیم‌های عملیاتی برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

وی افزود: طی بررسی‌های انجام شده مشخص شد که ۳ سارق حرفه‌ای در محدوده‌های نبرد، کیانشهر و مشیریه، ضمن تشکیل یک باند، اقدام به سرقت لوازم خودروی شهروندان می‌کنند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: نتیجه تحقیقات در اختیار مقام قضایی قرار گرفت که طی آن دستور شناسایی، دستگیری و بازرسی از مخفیگاه متهمان صادر شد و متعاقبا تیم‌های عملیاتی اقدامات خود را آغاز کردند.

سرکلانتر ششم پلیس پایتخت، بیان داشت: در تحقیقات تکمیلی و تخصصی پس از تعقیب و مراقبت‌های مکرر و شبانه روزی، مخفیگاه این ۳ متهم شناسایی شده و با هماهنگی‌های انجام شده از سوی ماموران کلانتری‌های ۱۲۳ نبرد، ۱۵۸ کیانشهر و ۱۶۹ مشیریه، عملیات دستگیری متمهان آغاز شد.

سرهنگ کتابعلی، تصریح کرد: طی ۳ عملیات همزمان و هماهنگ، متهمان این پرونده یکی در مخفیگاه و ۲ تن به هنگام سرقت بازداشت شده و برای تحقیقات به کلانتری‌های محل منتقل شدند.

وی اظهار داشت: متهمان در بازجویی‌های انجام شده به جرایم خود مبنی بر ۲۱ فقره سرقت لوازم داخلی خودرو در محدوده‌های جنوب و جنوب شرقی تهران اعتراف و همچنین اعلام داشتند که پس از سرقت خودرو، آن را به محلی در شرق تهران منتقل کرده و پس از اوراق کردن قطعات آن‌های را به مالخران اموال مسروقه می‌فروشند.

به این ترتیب، پرونده این متهمان برای تحقیقات بیشتر به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد و در بازرسی از مخفیگاه آن‌ها نیز تعداد زیادی اموال مسروقه از جمله کارت عابر بانک، شناسنامه، کارت ملی، باطری خودرو، ضبط و باند، کشف شد.