کد خبر : 173470 تاریخ : ۱۳۹۷ شنبه ۲۴ شهريور - 16:00
مسافر مشهدی به یک بیمار اصفهانی، زندگی دوباره بخشید کبد یک دختر 12 ساله مشهدی که در راه بازگشت از مسافرت و در جاده شهرضا همراه خانواده خود دچار حادثه و مرگ مغزی شده بود به یک بیمار در اصفهان، اهدا شد.

نوآوران آنلاین-مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان روز شنبه  گفت: این دختر دانش آموز به نام 'فاطمه نیکدل فاز' که همراه خانواده خود در راه بازگشت از شیراز در جاده آباده به شهرضا دچار حادثه رانندگی شده و بر اثر آن، پدر و مادر و برادر یک ساله اش را از دست داده بود، دچار مرگ مغزی شد.
مریم خلیفه سلطانی افزود: این دختر ابتدا در بیمارستان امیرالمومنین(ع) شهرضا بستری اما سپس برای تایید مرگ مغزی به بیمارستان الزهرا(س) اصفهان منتقل شد.
وی ادامه داد : فرد مذکور پس از اخذ رضایت خانواده اش، روز جمعه 23 شهریور در بیمارستان الزهرا(س) تحت عمل جراحی برداشت عضو قرار گرفت و کبد وی در همین بیمارستان به یک بیمار پیوند زده شد.
خلیفه سلطانی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون 29 مورد اهدای عضو از افراد مرگ مغزی در استان انجام شده است، اضافه کرد: این نهمین پیوند کبد در سالجاری در اصفهان بود.
سال گذشته 52 اهدای عضو از افراد مرگ مغزی در استان اصفهان صورت گرفت.
اعضای قابل اهدای از فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه ها، کبد، روده ها، لوزالمعده (پانکراس) و کلیه هاست.
علاوه بر این، برخی از بافت های بدن از جمله پوست، قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب نیز قابل پیوند است.
به گزارش ایرنا، واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پراید در روز یکشنبه 18 شهریور در جاده آباده به شهرضا، یک مجروح و چهار کشته بر جا گذاشت.
در این حادثه یک مرد، 2 زن و یک کودک در دم جان باختند و مصدوم حادثه که دختری 12 ساله بود، دچار مرگ مغزی شد.
کبد وی در بیمارستان الزهرای اصفهان به یک بیمار نیازمند پیوند عضو، اهدا شد.