نوآوران آنلاین- محمد شریعتمداری در هشتمین جلسه شورای هماهنگی بهبود و ارتقای شاخصهای آموزشی و پرورشی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته که در وزارت رفاه برگزار شد، با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم با مسائل ریشهای برخورد کنیم و چهره بازماندگی بویژه از چهره نظام آموزشی در دوره ابتدایی در آینده نه چندان دور برداشته شود گفت: امروز در جهان برای فقر مفاهیم گستردهتری تعریف میکنند و دیگر به تنهایی فقر مالی نیست و چندقابلیتی شده است.
وی افزود: موانعی بر سر راه توسعه یافتگی وجود دارد که از مهمترین آنها فقر آموزشی است و باید در حل آن پیشتاز باشیم. بسیاری کشورهایی که دارای شاخصهای آموزشی برابر در دوره ابتداییاند، در کاهش نابرابری های اقتصادی از شرایط مطلوب تری برخوردارند و باید نگاه همه جانبه و عمیق تری داشته باشیم و آن را به عنوان امری جدی دنبال کنیم.
وزیر رفاه با بیان اینکه باید در دنیا در این بخش پیشتاز باشیم عنوان کرد: آموزش رایگان انجام میشود اما برای استقرار عدالت آموزشی بویژه در مناطق محروم باید گامهای محکمتری برداریم.
شریعتمداری افزود: ما در حوزه بازماندگان از تحصیل کارهایی انجام داده ایم و آمارها وجود داشت اما به نام و اطلاعات دقیق دسترسی نداشتیم که در کار مشترکی با وزارت آموزش و پرورش امروز این اطلاعات احصاء شده و با ۱۲۰،۱۳۰ هزار عنوان افرادی مواجهیم که میتوانیم برنامه ریزی جدیتری برای آنها داشته باشیم که به نظر می آید گام موثری در رفع این ناهنجاری است.