کد خبر : 249396 تاریخ : ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۹ خرداد - 15:40
ترجمه اختصاصی سوپرناقلان؛ اصلی ترین عاملان شیوع کرونا در دنیا منبع: بیزنس اینسایدر / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- پس از مطالعه و تحقیق و بررسی های فراوان،‌ محققان به این نتیجه بسیار مهم دست یافتند بیش از این که مبتلایان دارای علامت قادر به انتقال کرونا به دیگر افراد باشند، افراد ناقل "کووید ۱۹" قدرت بیشتری در انتقال این ویروس دارند؛ تا جایی که می توان گفت ۷۰ درصد مبتلایان دارای علامت، اصلاً ویروس را منتقل نمی‌کنند.
در واقع باید گفت سوپرناقلان، افرادی هستند که خود هیچ علامتی دال بر ابتلاء به کرونا ندارند، اما در عین حال اصلی ترین عامل شیوع این ویروس در جوامع هستند و متأسفانه قدرت انتقال بسیار بالایی در گسترش کرونا میان افراد مختلف جامعه دارند.
بر اساس مطالعات محققان هنگ‌کنگی ناقلان ۲۰ درصد جمعیت را تشکیل می دهند و متأسفانه این تعداد کم که باید عنوان سوپرناقلان را بر آن ها اتلاق کرد، قادر به مبتلا کردن ۸۰ درصد افراد جامعه هستند.
"بن کولینگ" یکی از محققانی است که در خصوص ویروس کرونا تحقیقات بسیاری انجام داده است.
او می گوید: بیش از آن چه که افراد تصور می کنند سوپرناقلان قدرت آلوده کردن جوامع را دارند که با توجه به این موضوع باید همه افراد، ضمن رعایت نکات بهداشت فردی، روابط شان با دیگر افراد کنترل کنند و به حداقل برسانند؛ چرا که این اقدام به نفع همه مردم خواهد بود.
مطالعه و بررسی بیش از ۱۰۰۰ مورد ابتلاء به کرونا نشان داده است که ۶ فرد ناقل این ویروس در ابتلای بیش از نیمی از بیماران نقش داشته اند.
بر اساس آخرین آمار منتشر شده می توان گفت در جهان بیش از ۷ میلیون مبتلا و ۴۰۰ هزار فوتی کرونایی به ثبت رسیده است.
در این میان کشورهایی هم چون آمریکا، بریتانیا، ایتالیا، اسپانیا، پرو، فرانسه، آلمان و برزیل دارای بیشترین شمار مبتلایان و قربانیان کووید ۱۹ هستند.  
از بین کشورهای مذکور، ایالات متحده امریکا بیشترین آمار ابتلاء یعنی رقمی حدود ۱ میلیون و ۹۴۲ هزار مبتلا و نزدیک به ۱۱۰ هزار و ۵۱۴ فوتی را به خود اختصاص داده است.
بر اساس تحقیقات دانشگاه "جانز هاپکینز" کشور روسیه نیز سهم قابل توجهی در بالا بودن شمار مبتلایان به کرونا دارد. در این کشور شمار مبتلایان به ۴۷۶ هزار و ۶۵۸ نفر رسیده است.

دوشنبه ۸ ژوئن ۲۰۲۰
(برابر با ۱۹ خرداد ۱۳۹۹)