کد خبر : 298493 تاریخ : ۱۴۰۰ شنبه ۸ خرداد - 20:05
معاون وزیر کشور دولت اصلاحات در گفت‌وگو با نوآوران تأکید کرد: قهر با انتخابات، رافع مشکلات نیست این روزها مکرر می شنویم که تحلیلگران سیاسی تأکید می کنند قهر با صندوق های رأی پیامدهایی به دنبال خواهد داشت و باید شاهد مشارکت حداکثری باشیم. به واقع نیز چنین است و اگر با صندوق های رأی قهر کنیم اولین بخشی که شاهد تبعاتش خواهیم بود، خدشه دار شدن اتحاد و انسجام ملی است.

نوآوران آنلاین- به این معنا که حضور کمرنگ مردم نشانه ای از نبود وحدت در میان آحاد مختلف است و در چنین شرایطی آن چه بیش از هر عامل دیگری به چشم می خورد آسیب دیدن وحدت ملی است.

از همین روی در حال حاضر موکداً در این زمینه تأکید می شود که زمینه حضور پرشور مردم در انتخابات فراهم شود تا سطح بالایی از مشارکت را شاهد باشیم.      

علت اصلی نبود شور انتخاباتی در حال حاضر را نیز می توان ناشی از ناامیدی مردم نسبت به آینده در نتیجه بی اعتمادی شان دانست.

در این خصوص گفت‌و‌گویی را با مرتضی مبلغ، معاون وزیر کشور دولت اصلاحات انجام دادیم.

مبلغ طی گفت و گویی با خبرنگار نوآوران اظهار داشت: یکی از مهم ترین موضوعاتی که در شرایط کنونی مطرح است مشارکت گسترده اقشار مختلف مردم در انتخابات است. در این خصوص باید تأکید کرد که میزان حضور مردم در انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است. هر چه حضور مردم پررنگ تر باشد نشان از آن دارد که مردم پشتیبان نظام جمهوری اسلامی هستند و در بزنگاه های حساس به دفاع از کشور خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: انتخابات همواره در کشور ما مظهر وحدت و انسجام ملی بوده است. در بسیاری از زمینه ها همچون انتخابات، نظر و رأی مردم تعیین کننده بسیاری از امور مهم خواهد بود. به همین جهت تاکید می شود که باید موانع حضور مردم را برداریم و امکان مشارکت را بیش از پیش فراهم کنیم.

مبلغ معتقد است که انتخابات ریاست جمهوری از آن جهت از اهمیت بالایی برخوردار است که سرنوشت اداره کشور برای 4 سال است و زمان کمی نیست. یکی از علل اصلی بروز مشکلات در کشور ما به نبود مدیریت صحیح و عدم اداره مناسب کشور بازمی گردد. متاسفانه در برخی از دوره ها دولت ها قادر به تحقق مطالبات مردم نبوده اند و این مشکل به دولت بعدی منتقل شده است و همین طور بر مشکلات افزوده می شود.

وی با بیان این که مدیریت کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، عنوان کرد: ریشه همه مشکلات به مدیریت بازمی‌گردد. بسیاری از مدیرانی که در حال حاضر در مناصب مهم قرار گرفته اند قادر به انجام امور نیستند و از عهده تامین انتظارات مردم برنمی‌آیند. نتیجه این امر در معیشت مردم خود را نشان می دهد و اقتصاد داخلی را دچار مشکل می کند.

معاون وزیر کشور دولت اصلاحات انتخابات این دوره را بسیار مهم دانست و گفت: کشور ما اکنون در بسیاری از زمینه ها به ویژه اقتصادی با مشکلات بسیاری مواجه است که راه عبور از آن ها حضور گسترده اقشار مختلف پای صندوق های رأی است. در حال حاضر مسیر رفع مشکلات از صندوق های رأی می گذرد و هر چه این مشارکت بیشتر باشد امید به حل مسائل نیز تقویت می شود. در غیر این صورت معضلات جدیدی بروز می کند و کشور را در شرایط سختی قرار می دهد.

مبلغ تأکید کرد: با توجه به مشکلاتی که در حال حاضر با آن ها مواجه هستیم انتخابات این دوره باید با شور و نشاط بیشتری برگزار شود. راه رفع مشکلات، قهر با صندوق های رأی نیست. قهر کردن با صندوق های رأی تبعات جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت. از همین رو ضرورت مشارکت گسترده تر احساس می شود. در حال حاضر تنها نسخه ای که می توان برای خروج از مشکلات تجویز کرد همین حضور گسترده در انتخابات است.

وی همچنین به برنامه های نامزدهای انتخابات اشاره کرد و گفت: کاندیداهای تایید صلاحیت شده باید در رقابت های انتخاباتی شان بر حل مشکل تورم و سایر مشکلات اقتصادی مردم تأکید کنند و برنامه ریزی های شان را نیز در این خصوص صورت دهند. رئیس جمهور بعدی با انبوهی از مشکلات اقتصادی حل نشده مواجه است و بر همین اساس باید تدابیر ویژه ای برای رفع مشکلات اندیشیده شود.  

معاون وزیر کشور دولت اصلاحات با اشاره به معضل دوقطبی شدن فضای انتخابات مطرح کرد: یکی از مشکلاتی که همواره نگرانی از بابت آن وجود داشته دوقطبی شدن فضای انتخابات است که برخی اعتقاد دارند موجب افزایش مشارکت می شود اما به اعتقاد من موجبات بروز مشکلات بیشتر را فراهم می کند و وحدت ملی را هدف قرار می دهد.