کد خبر : 298557 تاریخ : ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۰ خرداد - 20:18
ریشه بروز مشکلات اقتصادی را در داخل بجوییم علی سعدوندی / اقتصاددان

نوآوران آنلاین- مسائل اقتصادی چند سالی است که در کشور ما از اهمیت بالایی برخوردارند و به همین جهت در شعارهای تبلیغاتی نامزدها تا حد زیادی شاهد این هستیم که مسائل اقتصادی و رفع مشکلات این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است و مردم نیز بسیار به این امر حساس هستند و بر اساس برنامه های تبلیغاتی نامزدها به آن ها رأی می دهند.

درواقع باید گفت ملاک گزینش افراد توانایی نامزدها در اداره اقتصاد و رفع مشکلات رفاهی است.

درنهایت بر اساس توانایی و صلاحیت افراد در حوزه رفاهی و اقتصادی آن ها شخصی را به عنوان رئیس جمهور آینده انتخاب می کنند.

از این رو می توان گفت مسائل اقتصادی از درجه اهمیت بالایی برخوردار هستند.

متاسفانه آن طور که باید و شاید مسؤولان طی سال های اخیر موفق به اجرای سیاست ها در زمینه اقتصادی نبودند و در نهایت آثار آن را به طور مستقیم در معیشت مردم شاهد بودیم.

به همین از اهمیت بالایی برخوردار است که در انتخابات به چه گزینه ای رأی می دهیم و چه کسی رئیس جمهور می شود.

نامزدهای ریاست جمهوری باید این امر را مورد توجه قرار دهند که فقط به شعار بسنده نکنند و در عمل به گونه ای تصمیم گیری و سیاستگذاری کنند که معیشت مردم در وضعیت مناسبی قرار گیرد نه این که بدتر از قبل شود.

در حال حاضر شرایط رفاهی جامعه و وضعیت زندگی مردم در شرایط سختی قرار گرفته است و باید گزینه ای در این وضعیت اداره امور را عهده دار شود که بتواند مسیر را برای رشد و حرکت به جلو هموار کند.

متاسفانه طی سال های اخیر از نظر اقتصادی بسیار افت کردیم و دولت در اجرای سیاست های اقتصادی چندان موفق نبود. در نهایت در حال حاضر مشکلات افزایش یافت و اقتصاد داخلی تحت فشارهای مختلف قرار گرفت که نمی توان ریشه آن را در خارج از کشور جست و باید به ریشه یابی آن در داخل کشور بپردازیم. چرا که نوع مدیریت اشتباه موجب شده تا کشور در وضعیت نامناسبی قرار گیرد.

در چنین شرایطی این موضوع مطرح می شود که سیاستگذاری اشتباه بوده یا این که به نحوی نامطلوب اجرا شده اند؟ در پاسخ به این سوال باید اظهار داشت که هم سیاستگذاری ها موفق نبوده و هم این که در بسیاری از بخش ها مدیریت ناکارآمد موجب شده تا کشور با حجم انبوهی از مشکلات اقتصادی مواجه شود.