کد خبر : 308843 تاریخ : ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۵ خرداد - 20:36
نگرانی از جولان کرونا در سفرهای تابستانی پیام طبرسی / رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری

نوآوران آنلاین- یکی از تصورات اشتباهی که در میان غالب افراد جامعه وجود دارد این است که تزریق دوز اول واکسن کرونا آن ها را در برابر ویروس مقاوم می کند و خطری پس از تزریق واکسن تهدیدشان نمی کند.

در حالی که چنین نیست و باید همه افراد نسبت به این امر توجه داشته باشند که ایمنی در برابر کرونا با تزریق یک دوز محقق نمی شود.

ضمن این که در حال حاضر فقط برخی افراد جامعه اعم از سنین بالا واکسن تزریق کرده اند و سایرین همچون جوانان و کودکان واکسینه نشده اند و خطر ابتلاء به کرونا در آن ها وجود خواهد داشت.

از همین رو باید تاکید کنیم که خطر کرونا همچنان وجود دارد و حتی افرادی که واکسینه شده اند برای ایجاد ایمنی در بدن شان نیاز به تزریق دوز دوم واکسن کرونا را دارند.

در همین راستا باید پروتکل ها به قوت قبل رعایت شوند و افراد نسبت به این امر مهم هشیار باشند.

هر گونه بی توجهی به خطر شیوع کرونا تبعات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

در شرایط کنونی نگرانی بسیاری از جهت مسافرت های تابستانی خانواده ها وجود دارد.

دانش آموزان تعطیل شده اند و ممکن است خانواده ها مسافرت های برون شهری را برای گذران زمان تعطیلات تابستانی انتخاب کنند.

در چنین شرایطی قطعاً با موج دیگری از کرونا مواجه خواهیم بود که مجدد میزان مرگ و میرهای روزانه به اوج می رسد و کرونا در میان افراد شیوع بیشتری می یابد.

این امر نگران کننده است و باید مسؤولان به نحوی اوضاع را مدیریت کنند که کرونا مجالی برای جولان دوباره در کشور نداشته باشد.

متاسفانه باید اذعان داشت در زمینه کنترل کرونا موفق نبوده ایم و به همین دلیل با آمار بالای مرگ و میر طی یک سال اخیر مواجه شدیم.

در حال حاضر شرایط با توجه به در پیش بودن تعطیلات تابستانی و سفرهای خاص این دوران، نگرانی هایی وجود دارد و باید مسؤولان با درایت و هشیاری در جهت کاهش آمار ابتلاء به کرونا و همچنین خروج شهرهای کشور از وضعیت خطرناک اقدامات مجدانه ای را در عمل نه بر روی کاغذ صورت دهند.