کد خبر : 308852 تاریخ : ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۶ خرداد - 00:02
صوفی: ممکن است صحنه انتخابات تغییر کند یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: کاملاً قابل پیش‌بینی بود که اصولگرایان به اجماع نخواهند رسید ولو اینکه چهره‌ای شاخص مانند آقای رئیسی را وارد صحنه انتخابات کنند باز هم با تعدد کاندیدا مواجه خواهند بود بنابراین واضح است که کاندیدا‌های پوششی در عرصه باقی خواهند ماند و آقای رئیسی به عنوان کاندیدای واحد اصولگرایان نخواهد بود.

نوآوران آنلاین- علی صوفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص رفتار انتخاباتی مردم در روز ۲۸ خرداد، اظهار کرد: هیچ اتفاق جدیدی فراتر از سال ۹۸ نیفتاده است که مردم رفتارشان عوض شود. مردم در همان شرایطی به سر می‌برند که در سال ۹۸ به سر می‌بردند البته در سال ۹۸ امید به مذاکره وجود داشت که امروز وجود ندارد. بنابراین مردم از وضع موجود ناراضی هستند و کاملاً اعتماد خود را نسبت به همه چیز از دست داده‌اند.

وی افزود: من فضای امروز را انتخاباتی نمی‌بینم به نظر من همانطور آقای مصلحی هم اعتراف کرد یک مصلحت سیاسی در نظر گرفته شده است تا یک مصلحت انتخاباتی؛ بنابراین در این فضا باید یکسری کارها انجام شود و به نحوی برنامه‌ریزی می‌شود که همان کار به سرانجام برسد.

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات با بیان اینکه رفتار مردم قابل پیش‌بینی نیست، گفت: ظاهراً برنامه‌ریزی شده است که در صورت بروز هر اتفاقی، نتیجه‌ای را که انتظار دارند، حاصل شود بنابراین میزان مشارکت مردم بی‌تأثیر است.

وی ضمن اشاره به کاندیداهای پوششی، بیان کرد: کاملاً قابل پیش‌بینی بود که اصولگرایان به اجماع نخواهند رسید ولو اینکه چهره‌ای شاخص مانند آقای رئیسی را وارد صحنه انتخابات کنند باز هم با تعدد کاندیدا مواجه خواهند بود بنابراین واضح است که کاندیدا‌های پوششی در عرصه باقی خواهند ماند و آقای رئیسی به عنوان کاندیدای واحد اصولگرایان نخواهد بود.

صوفی گفت: البته ممکن است صحنه انتخابات تغییر کند به هر حال در سال ۸۴ در صورتی که سه روز به انتخابات باقی مانده بود و آقای قالیباف در حال تبلیغات انتخاباتی بود، ناگهان صحنه تغییر کرد و قرار شد که آقای احمدی‌نژاد حضور پیدا کند.

وی ادامه داد:‌ امروز نیز ممکن است عرصه انتخابات تغییر کند؛ شاید مصلحت این بود که آقای رئیسی همچنان در قوه قضاییه حضور داشته باشد و فعالیتش را در همان قوه ادامه دهد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: محسن رضایی نیز ممکن است وعده یک پست مهمی را از آقای رئیسی بگیرد و کناره‌‌گیری کند یا ممکن است تا آخر در عرصه باقی بماند.