کد خبر : 35406 تاریخ : ۱۳۹۶ جمعه ۳۱ شهريور - 13:40
ایران چندمین کشور امن دنیاست؟

نوآوران آنلاین-آمار نشان می دهد از سال 2009 ، دنیا به مکانی خطرناک تر از قبل تبدیل شده است ، تغییرات جوی ، رویدادهای تروریستی و جنگ های داخلی که در گوشه و کنار جهان رخ می دهد موجب شده تا برخی نقاط نسبت به نقاط دیگر ناامن تر باشند. در این میان بیشتر افراد به دنبال کشورهای امن تر و بی خطر تر برای سفر یا زندگی می گردند.

هر سال ، موسسه اقتصاد و صلح ، میزان امنیت و صلح را در 163 کشور جهان بررسی می کند. در این تحقیق ، درگیری های داخلی و بین المللی در کشورها ، اختلاف نظر یا هماهنگی با سایر کشورها و فاکتورهای مختلفی در راستای صلح و امنیت مورد بررسی قرار می گیرند و به هر یک از فاکتورها امتیازی داده می شود که در نهایت مشخص می کند هر کشوری تا چه حد توانسته در راستای صلح و امنیت قدم بردارد.

با لست سکند همراه باشید تا 10 کشور امن جهان در سال 2017 را بشناسید.

  1. ایرلند

کشور جمهوری ایرلند در سال 2017 توانسته از پله دوازدهم به پله دهم صعود کند و امتیاز 1.408 را به خود اختصاص دهد. این کشور بیشتر امتیاز خود را به خاطر ثبات سیاسی و تعامل خوب با سازمان ملل بدست آورده است. ایرلند کشور زیبا و آرامی است که بخاطر داشتن مناظر خارق العاده به جزیره زمردی مشهور است.

امن ترین کشورهای جهان در سال 2017 ‏

امن ترین کشورهای جهان در سال 2017 ‏

امن ترین کشورهای جهان در سال 2017 ‏

10 . ژاپن

ژاپن هم امتیازی برابر با ایرلند کسب کرده است و هر دو در رده ده لیست امن ترین کشورهای جهان قرار گرفته اند. کاهش جنایت و دسترسی نداشتن به اسلحه موجب شده تا ژاپن یکی از معدود کشورهای آسیایی باشد که در لیست ده کشور امن جهان قرار می گیرد. جدا از امنیت ، ژاپن کشوریست که گشتن در آن برای گردشگران آسان تر است ، وجود قطار های سریع السیر و سیستم حمل و نقل پرسرعت و در دسترس موجب شده است گردشگران به سادگی بتوانند در این کشور تردد کنند. ژاپنی ها همچنین در صدد دوبرابر کردن تعداد گردشگران تا سال 2020 هستند.

امن ترین کشورهای جهان در سال 2017 ‏

امن ترین کشورهای جهان در سال 2017 ‏