کد خبر : 389596 تاریخ : ۱۴۰۰ شنبه ۲۶ تير - 15:06
احداث ١٨ هزار متر طول مسیر ایمن دوچرخه و پیاده روسازی در منطقه 13 با توجه به رویکرد شهرداری تهران در تسهیل تردد دوچرخه در سطح معابر شهر تهران و در راستای ساخت طولانی ترین مسیر دوچرخه در منطقه۱۳ ، شهرداری منطقه ۱۳ توانسته با احداث ۱۸۰۰۰ متر طول مسیر دوچرخه گامی بلند در این زمینه بردارد.

نوآوران آنلاین-به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 13 ، مجتبی شکری ، شهردار منطقه با بیان اینکه یکی از طولانی ترین مسیرهای دوچرخه در شهر تهران در منطقه۱۳ است که از میدان شهدا آغاز و تا میدان کلاهدوز ، بزرگراه شهید دوران ادامه داشته و پس از آن وارد بوستان جنگلی سرخه حصار شده  و از مسیر جاده  تندرستی عبور خواهد کرد، افزود: مسیر مذکور  ۱۸۰۰۰ متر طول بوده که ۱۵۵۰۰ متر آن تکمیل شده و ۲۵۰۰ متر آن نیز در حال انجام است که پیش بینی می شود   در ۳ ماهه آینده به اتمام برسد .
او  خاطر نشان کرد: همزمان با احداث مسیر دوچرخه ، پروژه پیاده رو سازی بزرگراه شهید دوران حدفاصل مجتمع میلاد نور تا میدان مهتدی به اتمام رسیده و این اقدام،  حدفاصل میدان مهتدی تا درب اول سرخه حصار در دست اجراست .
شهردار منطقه  اضافه کرد : در این طرح عمرانی ، ضمن پیاده رو سازی و جدول گذاری ، بتن ریزی کف مسیر دوچرخه نیز انجام شده است .
شکری یادآور شد : در راستای سیاست های مدیریت شهری درخصوص ایجاد زیر ساخت های لازم برای استفاده حداکثری شهروندان از حمل و نقل پاک، و همچنین لزوم تامین ایمنی تردد دوچرخه سواران و عابران پیاده ،عملیات احداث مسیر دوچرخه در بزرگراه شهید دوران در حال اجرا میباشد .