کد خبر : 389631 تاریخ : ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۷ تير - 16:00
اوتیسم را می توان در دوران کودکی تشخیص داد منبع: یورو نیوز / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- تحقیقات جدید به رهبری دانشگاه کمبریج نشان می دهد که اوتیسم می تواند در 18-30 ماهگی با استفاده از چک لیست کمی برای اوتیسم در کودکان نوپا (Q-CHAT) تشخیص داده شود، اما شناسایی هر کودک در سنین جوانی که بعدا خواهد شد امکان پذیر نیست. اوتیستیک تشخیص داده می شود. نتایج در The BMJ Paediatrics Open منتشر شده است.

تیم تحقیق در مرکز تحقیقات اوتیسم در کمبریج با استفاده از ابزار گزارش والدین که آنها تهیه کرده اند، تحت عنوان چک لیست کمی برای اوتیسم در کودکان نوپا (Q-CHAT) ، یک مطالعه غربالگری احتمالی جمعیت را در مورد حدود 4000 کودک نوپا انجام دادند. کودکان نوپا در 18 ماهگی غربالگری شدند و 4 سال پیگیری شدند.

Q-CHAT  بازنگری در CHAT اصلی است که اولین بار توسط همان نویسندگان در دهه 1990 منتشر شد. این موارد اصلی را حفظ می کند اما شامل موارد دیگری است که رشد زبان ، رفتارهای تکراری و حسی و همچنین سایر جنبه های رفتار ارتباطات اجتماعی را بررسی می کند. هر یک از 25 مورد شامل طیف وسیعی از گزینه های پاسخگویی است که اجازه می دهد میزان کاهش یافته رفتارهای اصلی را تأیید کنید. در واقع، این مورد هر یک از ابعاد را "ابعاد" می کند (با استفاده از مقیاس پنج درجه ای فرکانس)، امکان تغییر در پاسخ ها و درک بهتر توزیع در صفات خاص را فراهم می کند. انگیزه تجدید نظر در تلاش برای بهبود دقت در غربالگری کودکان نوپا برای اوتیسم بود.

در تحقیق جدید، در مرحله یک 13،070 مراقب دعوت شدند تا Q-CHAT را در مورد کودک خود در 18-30 ماهگی تکمیل کنند. 3،770 مراقب Q-CHAT را برگرداندند، از این تعداد 121 نفر برای ارزیابی تشخیصی اوتیسم دعوت شدند.

در فاز دو، این نمونه در 4 سالگی کودکان با استفاده از تست غربالگری اوتیسم دوران کودکی (CAST) و یک چک لیست بررسی شد که آیا هر یک از کودکان به دلیل وجود اوتیسم مراجعه کرده اند یا تشخیص داده شده اند. ارزیابی اوتیسم با استفاده از روش های شناخته شده بین المللی انجام شد.

حساسیت (نسبت کودکان اوتیستیک که به درستی توسط Q-CHAT به عنوان اوتیسم شناخته شده است) Q-CHAT در پیش بینی اوتیسم در فاز دو 44٪ و ویژگی نسبت کودکانی که اوتیسم نیستند و به درستی هستند توسط Q-CHAT به عنوان اوتیسم شناخته نشده است 98٪ است. همچنین نتایج نشان داد که "ارزش اخباری مثبت" نسبی که در Q-CHAT که مبتلا به اوتیسم است مثبت نمایش داده می شود 28٪ است.

این مطالعه نشان می دهد که تشخیص و تشخیص به موقع اوتیسم با استفاده از Q-CHAT امکان پذیر است، زیرا همه 11 کودک که به عنوان اوتیسم طبقه بندی شده اند، در 39 یا بالاتر از آن امتیاز کسب کرده اند.

Q-CHAT همه کودکان را در دوران کودکی شناسایی نکرده است. بعداً در 4 سالگی با اوتیسم تشخیص داده شدند. این احتمالاً نشان دهنده این است که برخی از کودکان اوتیسم علائم شدت کافی را تا اواخر کودکی نشان نمی دهند.

در مطالعات دیگر این تیم دریافته است که برخی از افراد اوتیسم تا زمان بزرگسالی یا حتی بزرگسالی تشخیص نمی یابند، شاید به این دلیل که خانواده از بالشتک حمایت می کنند تا زمانی که خواسته های اجتماعی افزایش یابد به عنوان مثال در دوره انتقال به مدرسه متوسطه یا انتقال به بزرگسالی.

دکتر "کری آلیسون" مدیر استراتژی تحقیق در مرکز تحقیقات اوتیسم و رهبری این مطالعه ، می گوید که این مطالعه به ما می گوید که اوتیسم می تواند در طول سالهای کودک نوپا تشخیص داده شود و ممکن است بعداً سایر کودکان اوتیسم شناخته شوند. غربالگری و نظارت مکرر بر روی توسعه ممکن است رویکرد بهتری باشد تا تکیه بر یک نقطه زمانی واحد.

پروفسور "تونی چارمن" استاد روانشناسی بالینی کودک در کالج کینگز لندن و یکی از اعضای تیم گفت که غربالگری اوتیسم در نوزادی به این معنی است که کودکان می توانند به سرعت در مداخله زودهنگام ردیابی شوند که می دانیم می تواند منجر به نتایج بهتر برای بسیاری از کودکان. این پیشرفت مهیجی است زیرا بیشتر اقدامات غربالگری اوتیسم در کودکان نوپا مورد مطالعه دقیق جمعیت از این نوع قرار نگرفته است.

پروفسور "سر سیمون بارون کوهن" رئیس مرکز تحقیقات اوتیسم و ​​یکی از اعضای تیم ، گفت که 25 سال پیش تیم ما اولین کسی بود که نشان داد اوتیسم می تواند از 18 ماهگی غربالگری و تشخیص داده شود. این مطالعه جدید نشان می دهد که چگونه ابزار غربالگری اصلی ما CHAT به ابزاری بهتر Q-CHAT اصلاح شده است که می تواند کودکانی را که نیاز به تشخیص اوتیسم دارند، تحویل دهد. تشخیص زودهنگام به معنی شادتر، سالم تر بودن، کودکان و خانواده ها است زیرا می توان آنها را هدف قرار داد حمایت کردن.

 

یک شنبه ۱٨جولای ۲۰۲۱ 

(برابر با ۲٧ تیر ۱۴۰۰)