کد خبر : 389660 تاریخ : ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۸ تير - 20:06
سلول های سرطانی چگونه از تخریب سیستم ایمنی جلوگیری می کنند؟ منبع: نیوزویک / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- غدد لنفاوی برای پاسخ ایمنی بدن در برابر تومورها بسیار مهم هستند اما به طور متناقضی، سلولهای سرطانی که به غدد لنفاوی گسترش می یابند یا متاستاز می دهند اغلب مانع از بین رفتن سلول های ایمنی می شوند. آزمایشات اخیر محققان در بیمارستان عمومی ماساچوست (MGH) و دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون، اطلاعاتی در مورد جزئیات این فرار از سیستم ایمنی فراهم می کند که می تواند به دانشمندان کمک کند تا استراتژی هایی برای غلبه بر آن ایجاد کنند.

"تیموتی" محقق انکولوژی در این خصوص می گوید: ما می دانیم که غدد لنفاوی غالباً اولین مکان گسترش سرطان هستند. ما همچنین می دانیم که سیستم ایمنی بدن ما می تواند سلولهای سرطانی را مورد حمله قرار داده و آنها را از بین ببرد.

وی و همکارانش با تجزیه و تحلیل بافت بیمار از سرطان های پستان، روده بزرگ و سر و گردن، همراه با مدل های حیوانی متاستازهای غدد لنفاوی سرطان پستان نشان دادند که سلول های ایمنی به نام سلول های T در غدد لنفاوی متاستاتیک فراوان هستند اما به نفوذ تومورهایی که دارای به چنین گره هایی گسترش می یابد.

این تیم افزایش نیروهای بدنی، معروف به استرس جامد، در غدد لنفاوی مبتلا به سرطان متاستاتیک را اندازه گیری کرد.

دانشمندان دستگاهی برای فشرده سازی غدد لنفاوی به منظور شبیه سازی رشد تدریجی متاستازهای غدد لنفاوی تولید کردند. وقتی آنها به گره های لنفاوی نیروی فشاری وارد کردند، بین نیروی فیزیکی و ایجاد اختلال در ورود سلول T به غدد لنفاوی رابطه واضحی وجود داشت.

"تیموتی" می گوید: یافته های ما نشان می دهد كه سلول های سرطانی در غدد لنفاوی رشد می كنند آنها مجدداً سازمان یافته و تغییراتی در غدد لنفاوی ایجاد می كنند و پاسخ های كاربردی حیاتی سیستم ایمنی را از كار می اندازند. با درک اینکه سلولهای سرطانی عملکرد غدد لنفاوی را از کار می اندازند، امیدواریم بتوانیم برای کمک به غدد لنفاوی در ایجاد پاسخهای ایمنی ضد سرطانی که به مبارزه با سلولهای سرطانی در همه نقاط بدن کمک می کند، مقابله کنیم. کاهش استرس جامد با داروی فشار خون لوزارتان باعث افزایش تعداد رگهای خونی و سلولهای T در متاستازهای غدد لنفاوی می شود که نشان می دهد کاهش استرس جامد یک استراتژی بالقوه برای بهبود ورود سلول T به تومورهاست.

وی افزود: کار ما اکنون به بسیاری از سؤالات مهم دیگر منجر می شود. آیا درمان لوزارتان همراه با ایمونوتراپی باعث از بین رفتن سلولهای سرطانی متاستاتیک در غدد لنفاوی با از بین بردن سلولهای T می شود و بعلاوه آیا این منجر به یک واکنش ایمنی ضد سرطانی سیستمیک می شود که به پاکسازی سرطان از کل بدن کمک می کند؟

 

دوشنبه ١٩ جولای ۲۰۲۱ 

(برابر با ٢٨ تیر ۱۴۰۰)