کد خبر : 389661 تاریخ : ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۸ تير - 20:24
مهار کرونا مستلزم لغو مهمانی و سفر است مینو محرز / سرپرست تیم تحقیقاتی واکسن برکت

نوآوران آنلاین- در حال حاضر میزان مراجعات سرپایی کرونایی به بیمارستان ها بالاست و این نشانه افزایش سرعت انتقال کروناست.

نوع دلتای کرونا که وارد کشورمان شده است بسیار خطرناک تر و سخت تر از گونه های دیگر کروناست.

این نوع جهش یافته کرونا در عین این که خطرناک تر است امکان سرایت آن نیز بیشتر می باشد. متاسفانه میزان رعایت نکات بهداشتی ساده همچون ماسک زدن در میان مردم به فراموشی سپرده شده است و به همین جهت شاهد گسترش کرونا هستیم.

مسافرت های نوروزی و تابستانی نیز موجب شد تا کرونا میان شهرهای مختلف بچرخد و شهرهای کشور قرمز شوند.

نوع جدید کرونا جهش یافته است و هیچ گروه سنی حتی کودکان از آن در امان نیستند.

در حال حاضر بسیاری از افراد زیر 15 سال و کودک را شاهد هستیم که در بخش های کرونایی بیمارستان ها بستری هستند و در وضعیت نامناسبی قرار گرفته اند.

در شرایط کنونی باید والدین مراقب باشند و موارد بهداشتی را رعایت کنند و مانع از درگیری خود و کودکان شان به این ویروس کرونا شوند.

واکسیناسیون کرونا در شرایط کنونی به طور کامل در تمام سنین انجام نشده و نمی توان ادعا کرد که واکسینه شدن برخی افراد موجب فروکش کردن میزان ابتلا به کرونا می شود.

کرونا همچنان هست و همچنان خطر درگیری کلیه سنین وجود دارد. فقط باید مراقبت کرد و در صورت مشاهده کوچک ترین علائم سرماخوردگی به مراکز درمانی مراجعه کرد و مانع از گسترش ویروس به بخش های مختلف بدن و درگیری ریه ها شد.

مردم این واقعیت را باور داشته باشند که کرونا به شکلی خطرناک و سخت وجود دارد و تنها راه مقابله همچنان رعایت پروتکل هاست.

این طور که گفته شده ممکن است در سال تحصیلی پیش رو آموزش ها مجازی شود و دانش آموزان و دانشجویان در کلاس های درس به صورت حضوری باشند.

در چنین وضعیتی باید خانواده ها آموزش های لازم را به طور جدی به فرزندان شان دهند؛ چرا که کرونا در کمین کودکان و سنین کم نیز هست و اگر هم دچار مشکل نشوند می توانند سایر اعضای خانواده که در سنین بالاتری هستند را آلوده به کرونا کنند.

باید همه کمک کنیم تا کرونا کنترل شود. مهار کرونا مستلزم این است که تجمعات انسانی و مهمانی و سفر نیز باید فعلا لغو شوند و در زمان دیگری صورت گیرند.